KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

O Baku Street Circuit

Byli tacy, którzy zarówno w 2017, jak i 2018 roku po Grand Prix Azerbejdżanu domagali się, by wszystkie z 21 wyścigów odbywało się właśnie na Baku Street Circuit.

Grand Prix Azerbejdżanu rozgrywane jest oczywiście na torze ulicznym w Baku. Jest to tor „lewy”, a zatem jeździ się w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara. Okrążenie liczy aż 6003 metry, a najdłuższa prosta ma ponad 1/3 tego dystansu – 2,2 kilometra. Maksymalna prędkość osiągana na torze to aż 355 kilometrów na godzinę, a średnia prędkość podczas okrążenia to 202 km/h.

Wymaga on małego lub średniego poziomy przyczepności aerodynamicznej i średniego chłodzenia. Podczas jednego kółka kierowcy zużywają 2,05 kg paliwa, a przez 55% okrążenia jadą z gazem wciśniętym „do dechy”.

Azerbaijan-GP-F1-2018-Baku-City-Circuit-track-map-Photo-FIA-768x547

Baku Interiational Street Circuit, choć gości Formułę 1 od niedawna, już zdążył zaskarbić sobie sympatię kibiców na całym świecie, którzy tej właśnie Grand Prix przypisują łatkę najbardziej nieprzewidywalnego wyścigu w kalendarzu. Dość powiedzieć, że w ostatnich dwóch edycjach, każdorazowo na podium stawał ktoś, kogo nie spodziewano się w tym miejscu – Lance Strol w 2017 roku i Sergio Perez w 2018. Także zwycięzcę dwóch ostatnich edycji poznawaliśmy, dopiero na ostatnich „kółkach”. Śmiało można więc powiedzieć, że wyścig w Baku rokrocznie trzyma w napięciu do ostatnich chwil…

Autorem rekordowego okrążenia podczas Grand Prix Azerbejdżanu jest Sebastian Vettel ze Scuderii Ferrari. Niemiec czas 1:43.441 ustanowił w trakcie wyścigu w 2017 roku. W takcie weekendu wyścigowego, najlepszym uzyskanym czasem może pochwalić się Lewis Hamilton z Mercedesa – 1:40.593.

W tym roku, jako lider Mistrzostw Świata, do Azerbejdżanu przyjedzie ubiegłoroczny triumfator wyścigu, Brytyjczyk Lewis Hamilton. Jego team, Mercedes AMG wydaje się najmocniejszy w stawce, po wyrównaniu rekordu Williamsa z 1992 roku i trzech z rzędu w trzech pierwszych wyścigach sezonu zwycięstwach odniesionych 1-2. Tuż za nimi plasują się Ferrari i Red Bull. Nieoczekiwanie, na torze w Baku zawsze bardzo dobrze spisywał się zespół Force India (obecnie Racing Point). Sergio Perez wywalczył tu podia w dwóch z trzech dotychczasowych wyścigów.

Tor w Azerbejdżanie jest pierwszym w kalendarzu torem ulicznym. Na Grand Prix Azerbejdżanu, producent opon, włoskie Pirelli przygotowało mieszanki C2, C3 i C4

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum