Nieco statystyk przed GP Azerbejdżanu

Po raz trzeci w historii zostanie w ten weekend rozegrane Grand Prix Azerbejdżanu na torze w Baku – miejscu, w którym co roku na podium stawał ktoś z obecnego składu Racing Point, biorąc pod uwagę także GP Europy z 2016 roku. Jak będzie tym razem? Rzućmy okiem, co nam mówią statystyki…

O torze i wyścigu:
1001 Grand Prix Formuły 1 w historii.
51 okrążeń x 6,003 km = 306,153 km
Rekord okrążenia: 1:43.441 – Sebastian Vettel (Ferrari, 2017)
Rekord kwalifikacji: 1:40.593 – Lewis Hamilton (Mercedes, 2017)
3 wyścig na torze w Baku (GP Azerbejdżanu w latach 2017-2018 oraz GP Europy w 2016, uwzględniane w poniższym zestawieniu)

Pole position (kierowca):
1 – Lewis Hamilton (2017), Sebastian Vettel (2018), Nico Rosberg (2016)

Pole position (zespół):
2 – Mercedes
1 – Ferrari

Pole position (dostawca silników):
2 – Mercedes
1 – Ferrari

Najszybsze okrążenie (kierowca):
1 – Sebastian Vettel (2017), Valtteri Bottas (2018), Nico Rosberg (2016)

Najszybsze okrążenie (zespół):
2 – Mercedes
1 – Ferrari

Najszybsze okrążenie (dostawca silników):
2 – Mercedes
1 – Ferrari

Zwycięstwo w wyścigu (kierowca):
1 – Daniel Ricciardo (2017), Lewis Hamilton (2018), Nico Rosberg (2016)

Zwycięstwo w wyścigu (zespół):
2 – Mercedes
1 – Red Bull

Zwycięstwo w wyścigu (dostawca silników):
2 – Mercedes
1 – TAG Heuer

Pozycja na gridzie dająca zwycięstwo:
10 – Daniel Ricciardo (2017)
2 – Lewis Hamilton (2018)
1 – Nico Rosberg (2016)

Obecność na podium (kierowca):
2 – Sergio Perez
1 – Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas, Lance Stroll, Lewis Hamilton, Kimi
Räikkönen, Nico Rosberg

Obecność na podium (zespół):
3 – Mercedes
2 – Ferrari, Force India
1 –
Red Bull, Williams

Obecność na podium (dostawca silników):
6 – Mercedes
2 – Ferrari
1 – TAG Heuer

Okrążenia na prowadzeniu (kierowca):
51 – Nico Rosberg
33 – Lewis Hamilton, Sebastian Vettel
18 – Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas

Okrążenia na prowadzeniu (zespół):
102 – Mercedes
33 – Ferrari
18 – Red Bull

Okrążenia na prowadzeniu (dostawca silników):
102 – Mercedes
33 – Ferrari
18 – TAG Heuer

Zdobyte tutaj punkty:
45 – Lewis Hamilton
42 – Sebastian Vettel
31 – Daniel Ricciardo
30 – Kimi Räikkönen, Sergio Perez
26 – Valtteri Bottas
25 – Nico Rosberg
19 – Lance Stroll
14 – Carlos Sainz
8 – Charles Leclerc, Esteban Ocon, Fernando Alonso
6 – Kevin Magnussen
4 – Max Verstappen
2 – Nico Hulkenberg, Stoffel Vandoorne
1 – Pascal Wehrlein, Brendon Hartley, Felipe Massa

Zdobyte tutaj punkty (zespół):
88 – Mercedes
72 – Ferrari
40 – Force India
35 – Red Bull
28 – Williams
10 – McLaren, 
Renault
9 – Sauber
6 – Haas
5 – Toro Rosso

Zdobyte tutaj punkty (dostawca silników):
156 – Mercedes
87 – Ferrari
35 – TAG Heuer
22 – Renault
3 – Honda

Przemysław Garczyński

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 22 lutego

Urodził się Niki Lauda, trzykrotny mistrz świata (1975, 1977, 1984) i wicemistrz świata 1976 (171 startów, 25 zwycięstw, 24 pole positions, 24 najszybsze okrążenia, 54 podia).

„Sytuacja była trudna. Kubica miał liczne urazy, nie tylko ramienia i nadgarstka, ale też poważne złamania nogi. Zdecydowaliśmy się zająć złamaniami przedramienia, ścięgnami i nerwami. Całą rękę od ramienia do palców trzeba było poskładać. Proces rehabilitacji będzie długi i potrwa przynajmniej rok” – mówi w komunikacie prasowym Emanuele Pamelin, lekarz opiekujący się Robertem. „Za pomocą specjalnych metod chcę skrócić czas rehabilitacji i wrócić w tym sezonie. Ten wypadek sprawi, że będę jeszcze silniejszy, tak jak było ostatnim razem” – taki komunikat od Roberta przekazuje jego menadżer, Daniele Morelli. Robert zostaje przeniesiony na oddział rehabilitacji po 16 dniach pobytu na oddziale intensywnej terapii.

Media podają, że Robert Kubica będzie w 2013 roku startował w serii ERC Citroenem DS3. Polak będzie jeździł ze zmodyfikowaną manetką skrzyni biegów: „Nie wiem dokładnie, jaka jest szybkość zmiany biegów w samochodzie zaproponowanym dla Roberta, ale jest pewne, że będzie ona wolniejsza niż normalna. Od rozmowy z FIA nie miałem jeszcze czasu porozmawiać z Robertem, ale będzie ku temu okazja teraz”.

Robert Kubica coraz częściej pojawia się na torach kartingowych. Znane staje się jedno z jego zdjęć na torze w Lonato ze szlifierką.