KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Kubica Williams F1

Kubica: W Chinach warunki mogą być bardzo zmienne

Williams opublikował zapowiedź Grand Prix Chin z wypowiedziami kierowców i inżyniera wyścigowego. Wszyscy podkreślają, że uczestnictwo w 1000. wyścigu Formuły 1 będzie wyjątkowym wydarzeniem, ale jednocześnie tor w Chinach i warunki na nim mogą stworzyć duże wyzwania.

„16 wizyta w Chinach będzie jednocześnie 1000 wyścigiem Formuły 1 od 1950 roku. To wydarzenie odbędzie się na Shanghai International Circuit, którego znakami szczególnymi są długa przeciwległa prosta oraz kompleks wolnych zakrętów 1, 2 i 3. Często jest tam zimno w kwietniu, a ryzyko deszczu jest zazwyczaj spore. Sprawia ono, w połączeniu z układem toru, że możliwych jest sporo wariantów ustawień pomiędzy kierowcami i zespołami. Po wyścigu i teście w Bahrajnie, będziemy kontynuować prace podczas piątkowych treningów by lepiej zrozumieć FW42. Pirelli wybrało na Chiny mieszanki C2, C3 i C4, które są o jeden stopień miększe niż te, używane w Bahrajnie. Będziemy dalej testować by ocenić ich zachowanie na tym unikalnym i wymagającym torze” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy zespołu.

„Mamy dużą różnorodność torów na początku roku, z innymi charakterystykami, co pozwala zespołom lepiej odkrywać samochód. Chiny mogą być bardzo zmienne i wymagające. Mają dużo długich, ciasnych zakrętów, takich jak pierwsze trzy, połączonych z nawrotami, szybkimi zakrętami i bardzo długimi prostymi z mocnym dohamowaniem. Te warunki, razem ze zmiennymi warunkami atmosferycznymi, oznaczają, że trudno będzie ustawić samochód. Będziemy musieli poczekać i zobaczyć jaka będzie pogoda, ale ja czekam na ponowną jazdę w Chinach. To będzie przywilej jeździć w 1000. wyścigu Formuły 1. To wielkie osiągnięcie dla całego świata F1 i dla fanów. Jestem szczęśliwy i dumny, że będę miał okazję w tym uczestniczyć” – „powiedział” Robert Kubica.

„Nie mogę doczekać się jazdy w Chinach, gdyż jest to tor, na którym nigdy wcześniej się nie ścigałem. Zawsze jest to wspaniałe osiągnięcie jeździć na nowym torze. To 1000 grand prix Formuły 1 więc wspaniale będzie być jednym z 20 kierowców, którzy wezmą w nim udział. Ten sport ma dużą historię i to będzie znaczący wyścig więc jestem ekstremalnie dumny by stanąć na gridzie w Szanghaju” – powiedział George Russell.

Agata Bednarczuk

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi