Przedsezonowe testy w Barcelonie – dzień 2 [Relacja live]

Czas na drugi dzień przedsezonowych testów Formuły 1 w Barcelonie i niestety kolejny, w którym nie zobaczymy na torze Williamsa. Mamy nadzieję, że to już ostatni. Będziemy uważnie nasłuchiwać wieści z Grove oraz przyglądać się temu, co dzieje się na torze, gdzie ekipy sprawdzają swoje konstrukcje na 2019 rok.

Jak było wczoraj

To był bardzo pracowity dzień dla wszystkich ekip. Tylko 3 nie pokonały więcej niż 100 okrążeń. Problemów technicznych doświadczyło Renault na samym początku sesji oraz Haas, który miał wyciek hydrauliczny, powodując jedną z dwóch czerwonych flag tego dnia. Autorem drugiej był Kimi Raikkonen, który wpadł w żwir swoją Alfą Romeo.

Najlepszy czas wykręcił Sebastian Vettel w Ferrari, a drugi był Carlos Sainz w McLarenie, ale jechał on na szybszej mieszance niż pozostali kierowcy z pierwszej piątki, którzy używali opon C3.

Harmonogram dnia

Przedsezonowe testy będą odbywać się w Barcelonie i będą podzielone na dwie tury – od 18 do 21 lutego oraz od 26 lutego do 1 marca. Każdego dnia jazdy będą odbywały się od godz. 9 rano polskiego czasu do godz. 18 z godzinną przerwą obiadową między 13 a 14.

Harmonogram jazd

Gdzie oglądać?

Pierwsza tura testów będzie transmitowana na żywo za pośrednictwem F1 TV Pro z komentarzem angielskim, ale bez kamer na bolidach wszystkich kierowców. Do 17 lutego trwa promocja na zakup tej usługi, dzięki której możecie ją mieć za połowę ceny. Więcej o tym TUTAJ.

Testy nie będą transmitowane na żywo w Eleven Sports, ale codziennie będziemy mogli oglądać ich podsumowania. W poniedziałek o godz. 19:30, a w kolejne dni o godz. 21:00.

Informacje o torze

Circuit Barcelona – Catalunya to niezwykle ważny tor dla Formuły 1, rozpoczynający europejską część sezonu Formuły 1. Tor liczy sobie 4655 metrów.

Tor wymaga dużej siły docisku, ale wymagania dotyczące chłodzenia są średnie. Na jednym okrążeniu zużywa się tylko 1,53 kg paliwa, a z gazem „do dechy” przejeżdża się 64,4% okrążenia.

Najdłuższa prosta tego toru, po którym jeździ się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, liczy sobie 1310 metrów. Średnia prędkość na okrążeniu to 197 km/h a maksymalna tylko 303 km/h. Rekordzistą toru jest Lewis Hamilton, który w 2018 roku pojechał tu w wyścigu 1:18.441. W ubiegłorocznych kwalifikacjach ten sam zawodnik wykręcił jednak 1:16,173.

Podczas drugiej tury przedsezonowych testów w ubiegłym roku (ze względu na temperatury tylko ją można porównywać), najlepszym czasem było 1.17.182 Sebastiana Vettela. Oto wyniki wszystkich ekip z ubiegłego roku:
1. Ferrari (Sebastian Vettel) 1:17.182 (hyper-soft)
2. McLaren (Fernando Alonso) 1:17.784 (hyper-soft)
3. Red Bull (Daniel Ricciardo) 1:18.047 (hyper-soft)
4. Renault (Carlos Sainz) 1:18.092 (hyper-soft)
5. Haas (Kevin Magnussen) 1:18.360 (super-soft)
6. Toro Rosso (Pierre Gasly) 1:18.363 (hyper-soft)
7. Mercedes (Lewis Hamilton) 1:18.400 (ultra-soft)
8. Force India (Esteban Ocon) 1:18.967 (hyper-soft)
9. Sauber (Charles Leclerc) 1:19.118 (hyper-soft)
10. Williams (Sergey Sirotkin) 1:19.189 (soft)

Pogoda

Będzie dziś słonecznie i bezdeszczowo, a najlepsze warunki do jazdy będą około godz. 14 i 15.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 1 kwietnia

Urodził się Shinji Nakano (33 starty).

David Coulthard triumfuje po raz 10. w karierze, wygrywając GP Brazylii. Po raz pierwszy na podium stanął Nick Heidfeld.

„Ten rok jest po to, żeby sprawdzić, czy jestem w stanie jeździć i na jakim poziomie w wyścigach długodystansowych. Nie chodzi o czasy okrążeń, bo o jazdę jestem spokojny, ale o też o to, że będę musiał przejechać wyścig 24-godzinny czy zmieniać się wielokrotnie za kierownicą. Do tej pory byłem przygotowany do maksymalnej koncentracji, ale tylko raz” – mówi Robert Kubica.