Jutro Williams ogłosi swojego nowego sponsora tytularnego. I jest to bardzo dobra wiadomość, bo ekipa z Grove bardzo potrzebowała wsparcia finansowego po odejściu Martini oraz Lawrence Strolla. Wiele wskazuje na to, że zostanie nim działająca od niedawna firma mało znana w Polsce.
Oczywiście wciąż nie możemy mieć pewności, że chodzi właśnie o tę firmę, choć wiele na to wskazuje. Na dziś wiemy, że Williams w najbliższych dniach zaprezentuje sponsora tytularnego oraz partnera technologicznego. Ten pierwszy ma pochodzić z branży telekomunikacyjnej.
Według krążących pogłosek, mających swoje mocne źródło, wymieniana jest nazwa ROKiT – czyli marka należąca do ROK Brands, firmy działającej w wielu branżach. Oprócz ROKiT ma również marki alkoholowe, perfumeryjne, napoju energetycznego, finansową, filmową czy medialną. ROK Brands działa od blisko 10 lat, a adres jej głównej siedziby to Rok House Kingswood Business Park w Wolverhampton w Wielkiej Brytanii. W opisie firmy znajdujemy wzmiankę o „misji, którą jest poprawa życia ludzkości na całym świecie poprzez oferowanie zdywersyfikowanych produktów i usług”. Została założona przez Johna Paula DeJorię oraz Jonathana Kendricka. Ten pierwszy jest prezesem John Paul Mitchell System, jednej z największych firm fryzjerskich w USA oraz właścicielem Patron Tequila. Związki Kendricka z motorsportem są nieco większe. Zaczął swoją karierę od nabycia praw do nieznanej wówczas w Europie marki opon Yokohama, która działała w wielu seriach wyścigowych.
Sama marka ROKiT, związana z branżą telekomunikacyjną, przede wszystkim koncentruje się na telefonach komórkowych, jednak podchodzi do tego w interesujący sposób. Gdy kupujemy telefon, za $59,99 możemy kupić ubezpieczenie zdrowotne z dostępem do opieki medycznej, lekami czy rozmowami międzynarodowymi. Zotała stworzona w 2018 roku.
„ROKiT został stworzony by dostarczać niezrównaną sieć komunikacji, zdrowia i bezpieczeństwa na rynku mobilnym dla każdego. ROKiT ma być furtką do innowacji mobilnych, które wychodzą poza rozmowę, wiadomości czy rozrywkę” – mówił po stworzeniu marki John Paul DeJoria, jej założyciel.
Niedawno ROKiT został drużyny NFL Los Angeles Chargers, a tani taki sponsoring nie jest, podobnie jak w przypadku Houston Rockets, która to drużyna ma na swoich strojach logo ROKiT. Może to świadczyć o zainteresowaniu firmy sponsorowaniem sportu. Znamienne jest to, że niezwiązana dotychczas zupełnie z motorsportem firma, nagle zaczęła obserwować social media Williamsa, jako jedynego zespołu w stawce.
Szczegóły?
Podobno Williams jest bardzo zadowolony z umowy z nowym sponsorem tytularnym. Nie można spodziewać się, że będzie on wnosił tyle samo co Martini, ale trzeba również zauważyć, że przy braku radykalnej zmiany malowania pod sponsora tytularnego – a na taką się nie zapowiada – oraz przy zajęciu newralgicznych miejsc na bolidzie przez PKN Orlen, ekspozycja nie będzie tak duża jak w przypadku Martini.
Nie jest wykluczone, że loga partnerów Williamsa zyskają nieco czarnego koloru. O wszystkim dowiemy się jednak jutro.
Niezniszczalny
27 lutego ukaże się nowa książka dotycząca Roberta Kubicy. Więcej o niej przeczytacie TUTAJ.