KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

W Autosporcie o możliwości Kubicy w Ferrari: Wielkie osiągnięcie i szansa na sukcesy poza F1 [Aktualizacja – relacja live]

Autosport Kubica Ferrari F1

Dziennikarze Autosportu zajęli się bardzo ważnym dla nas tematem ewentualnej współpracy Roberta Kubicy z Ferrari w roli kierowcy symulatora. Pod adresem Polaka padło wiele ciepłych słów za to, czego dokonał po fatalnym wypadku w Ronde di Andora. Według Glenna Freemana, Edda Strawa i Scotta Mitchella, współpraca z ekipą z Maranello byłaby wspaniałym ukoronowaniem kariery Kubicy w F1 oraz szansą na wielkie osiągnięcia poza tą serią.

blank

Edd Straw zapytany na początku rozmowy o szansę nawiązania przez Kubicę współpracy z Ferrari, odpowiada: „Kierowca symulatora to bardzo istotna rola, a Kubica jest inteligenty, doświadczony i stać go na poświęcenie. To oczywisty wybór biorąc pod uwagę jego wiedzę, doświadczenie i umiejętności. Jest kandydatem do miejsca w Williamsie, choć nie faworytem i jeżeli nie uda mu się tam, to [praca z Ferrari] będzie najlepszą drogą do kontynuacji i może prowadzić do jakichś startów w autach GT z Ferrari”.

Zwraca on również uwagę na wielkie osiągnięcie Kubicy, który wrócił do F1, choć nie jako kierowca wyścigowy, mimo że niegdyś przebywanie choćby blisko toru wyścigowego było dla niego bolesne. Według dziennikarzy rola w Ferrari byłaby niesamowitym zakończeniem historii Kubicy.

Scott Mitchell zwrócił uwagę na to, że Williams wskazał już jako swojego kierowcę w przyszłym roku George Russella, a przecież Kubica ma większe wsparcie niż w ubiegłym roku. Według dziennikarza, być może Williams ma dane, które pokazują, że Robertowi Kubicy minimalnie brakuje do tego, by być mocnym kierowcą wyścigowym, ale może być przy tym świetnym kierowcą symulatora.

Edd Straw dodał, że gdyby Kubica wrócił, na pewno nie odstawałby i radziłby sobie z jazdą, jednak mógłby nie prezentować swojego dawnego poziomu, a ten był kosmiczny.

„To, co robił w Monako w 2010 roku było jedną z najlepszych rzeczy, jakie kiedykolwiek widziałem. Pytanie brzmi nie czy by dawał sobie radę, bo dawałby, ale czy jeździłby tak szybko, by ktoś mógł wytłumaczyć się z jego zatrudnienia” – stwierdził.

Dziennikarze dochodzą do wniosku, że tego, czego w dotychczasowych występach w aucie Formuły 1 od 2017 roku brakowało Kubicy, to tempo na jednym okrążeniu.

„Miał jednak stabilność i równe tempo na długich przejazdach, co czyni go znakomitym kierowcą symulatora i zapewne również świetnym kierowcą wyścigów endurance. Chciałbym, żeby był w stanie dokonać najlepszego wyboru dla siebie i nie tracił potencjału dokonywania niesamowitych rzeczy poza F1 i rola w Ferrari wydaje się takim wyborem” – zaznaczył Glenn Freeman.

„Nadal nie mogę uwierzyć, że wywalczył sobie drugą szansę mocnej kariery wyścigowej, to niesamowite osiągnięcie” – powiedział Scott Mitchell.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum