KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Tym razem zrywka – podsumowanie piątku

Williams Racing F1 Robert Kubica Singapur

W Singapurze działo się nie tylko na torze, ale również wokół niego. Williams znów miał pecha z zatkanym wlotem powietrza, a do tego tempo ekipy z Grove jest dalekie od oczekiwań. Mieliśmy również kilka interesujących wypowiedzi dotyczących rynku transferowego oraz słowną przepychankę między szefami ekip na tle… Estebana Ocona.

Williams

Wydawało się, że dla Williamsa Singapur będzie torem sprzyjającym. Niestety, Stroll i Sirotkin byli na szarym końcu tabeli wyników.

„Jednym z naszych priorytetów na pierwszy trening było poznanie toru przez kierowców. To bardzo długi i skomplikowany proces. Sergey wcześniej nie jeździł w Singapurze, a to bardzo ważne. Przeprowadziliśmy również dużo testów aerodynamicznych w każdym samochodzie. W drugim treningu pierwszy raz wyjechaliśmy na oponach hypersoft i nie zrobiliśmy tak dużego kroku jeżeli chodzi o osiągi jak inne zespoły. Ogólnie tempo samochodu jest bardzo złe. Dodatkowo Lance miał pożar tylnych hamulców, który niestety kosztował go dużo czasu popołudniu. Wydaje nam się, że spowodowała go zrywka z kasku, która zablokowała wlot powietrza. Ogólnie to nie był dobry dzień i musimy wykonać dużo pracy by poprawić się jutro”.

Lance Stroll w pierwszym treningu był 18. (4.138s straty do lidera), a w drugim był 19, tracąc 3.442s do Kimiego Raikkonena.

„Mieliśmy pewne dobre przejazdy i pokonaliśmy dobrą liczbę okrążeń więc wiele się nauczyliśmy. Mamy problem z przyczepnością i tempem w ten weekend. To natura tego toru, który wymaga dużej siły docisku, a to nie sprzyja naszemu samochodowi. Pod koniec miałem mały pożar w tylnych hamulcach przez zrywkę. Nie jestem pewien, czy była to moja czy kogoś innego, ale miałem pecha. Zobaczymy, co stanie się jutro, to będzie inny dzień. W ubiegłym roku startowałem z 18. miejsca, a finiszowałem ósmy więc kto wie, co się wydarzy. Może trochę deszczu!” – powiedzial Lance Stroll.

Sergey Sirotkin zaczął dzień od 19. miejsca i 4.325s straty do Daniela Ricciardo, a następnie był ostatni, będąc 4 setne sekundy za Lance Strollem.

„To był trudny piątek. W pierwszym treningu wyglądaliśmy rozsądnie z tymi oponami, na których jechaliśmy, mieliśmy też spory margines. Ale tak nie było w drugim treningu, gdy słońce zachodziło, a temperatura toru spadała, liczyliśmy na poprawę w porównaniu z pierwszym treningiem. Obraz dwóch sesji nie był taki, jakiego się spodziewaliśmy więc mamy dziś sporo pracy, by mieć pewność by zmaksymalizować wszystko na jutro” – powiedział Sirotkin.

Stroll

Lance był dziś pytany przez Macieja Jermakowa, co z jego przenosinami do Racing Point Force India w tym sezonie. Odpowiedział tradycyjnie – jest związany z WIlliamsem i spogląda z wyścigu na wyścig. I raczej trudno spodziewać się od niego innych odpowiedzi aż do czasu oficjalki. Kiedy ona nastąpi – tego nie wie nikt.

Toro Rosso

Wiemy już, że podczas Grand Prix Rosji Toro Rosso ogłosi jednego ze swoich kierowców na sezon 2019. Wiemy również dziś, że będzie nim ktoś z trójki Danil Kvyat, Robert Kubica i Antonio Giovinazzi. Domyślać możemy się natomiast, że będzie to Danil Kvyat. Sugerują to ostatnie plotki, sugeruje również to fakt, że Rosjanin postanowił pożegnać się z rolą kierowcy rezerwowego Ferrari.

W Toro Rosso będzie jeszcze jedno miejsce w przyszłym roku ale nie wiemy, kto je zajmie i zapewne będzie to ogłoszone nieco później.

Ocon

Nad losem Francuza litują się już wszyscy, Toto Wolff grzmi, że nikt nie chce zatrudnić JEGO juniora i nazywa innych niedotrzymującymi słowa i pozbawionymi jaj kłamcami. Bardzo dobrze odpowiedział mu Christian Horner, który zwyczajnie stwierdził, że jeżeli Wolff chce Ocona w F1, to powinien zapłacić Williamsowi za zatrudnienie go.

A zatem widać, że Williamsowi nie wystarczy utalentowany kierowca w przyszłym sezonie, musi to być kierowca z budżetem.

Imponujące w całej sprawie Ocona jest to, jak wiele osób i stron podnosi „larum” i domaga się jego pozostania w F1. Ocon ma zatem duże wsparcie i myślę, że my możemy skupić się na wspieraniu innego utalentowanego zawodnika, również bez dużego wsparcia finansowego, który ma zdecydowanie mniej czasu na otrzymanie swojej szansy.

Kubica

Robert był dziś mocno zabiegany, tylko na chwilę wpadł do „studia” WilliamsTV, udzielał też wywiadu Eleven Sports i był w garażu Williamsa podczas treningów.

Dziś o godz. 22:45 obejrzeć będzie można nagrany wcześniej odcinek z udziałem Polaka, w którym zdradza kolejne kulisy padoku.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum