KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Formuła 1 – sport tylko dla odważnych

Kibice w Polsce kochają sport i to nie tylko ten drużynowy. Mocne wycie silników, to jest to na co wszyscy czekają. Legalbuk.pl dostarczy najświeższych informacji zarówno o żużlu, piłce nożnej, ale także o wyścigach Formuły 1.

Zawsze skupiamy się na największych wydarzeniach sportowych, które gromadzą ogromne ilości kibiców. Jednak są też sporty, które często budzą jeszcze większe emocje, mimo że nie mają, aż tak dużej oglądalności. Żużel zawsze miał w Polsce niemało zwolenników, tym bardziej, że kibice mogli zobaczyć zawodników na żywo, na stadionach. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku wyścigów bolidów, czyli Formuły 1. Na szczęście telewizja daje możliwość zobaczyć najszybsze samochody świata, ale w Polsce nie doczekaliśmy odpowiedniego toru, aby brać w takich wydarzeniach na żywo. Sport, którego zainteresowanie rośnie na całym świecie, ale również sport, za którym stoją ogromne pieniądze. Najwięksi gracze na rynku mają tak naprawdę szanse na zwycięstwo.

Wiele lat musieli budować swoją pozycję, ponieważ pierwsze oficjalne zawody rozpoczęły się w 1950 roku. Największymi i tymi najlepszymi byli Alfa Romeo, Maserati, Mercedes oraz Ferrari. Zresztą po dziś dzień te dwa ostatnie zespoły są tymi czołowymi oraz z największymi budżetami. Przez wszystkie lata spore zmiany zachodziły przede wszystkim w budowie bolidów. Początkowo silniki umieszczano z przodu, po to aby w końcu ulokować je z tyłu wyścigówki. Od lat osiemdziesiątych zarówno McLaren, Mercedes jak i Ferrari zazwyczaj dzielą między sobą miejsca na podium. Zdarzały się jednak lata, że Red Bull Racing oraz występującego w ich barwach Sebastiana Vetella, trzeba było gonić. Jednak lata 2010 – 2013 należały do niego. W teraźniejszych czasach cały czas zmieniają i dodają najnowsze technologię, które mają poprawiać osiągi bolidów. Skupiają zarówno na lepszych i sprawniejszym wyprzedzaniu, ale również na obronie pozycji. Kierowcy regularnie podpowiadają konstruktorom, która nowinka jest trafna, a która bardziej przeszkadza niż pomaga.

Topowi kierowcy, których mogliśmy dotychczas oglądać w Grand Prix to Niemiec Michael Schumacher oraz Brytyjczyk Louis Hamilton. Mają na swoim koncie po siedem Mistrzostw Świata. Jeżeli chodzi o ekipy konstruktorów tutaj dominuje Ferrari z szesnastoma tytułami. Następne miejsca zajmują Williams, McLaren, Mercedes, Lotus oraz kilka innych drużyn. Niestety Michael Schumacher nie poprawi swoich osiągów, ponieważ uległ groźnemu wypadkowi na nartach. Do dzisiaj uważany za jednego z najlepszych kierowców Formuły 1 w historii. Od małego się ścigał. Początkowo był to karting, a następnie Formuła 3, po to aby w roku 1991 zostać kierowcą Bennettona, czyli ekipy występującej w Formule 1. Największe swoje sukcesy, bo aż pięć tytułów Mistrzostw Świata zdobył w barwach Ferrari. Nie był to łatwy zawodnik, który niejednokrotnie przekraczał granice na torze. To przez niego było spowodowanych sporo wypadków. Oczywiście nie przyznając się do winy. W 2006 roku ogłosił koniec ze ściganiem się, jednak nie wycofał się całkowicie z tego sportu. Nadal pracował w Ferrari jako doradca przy testowaniu nowinek w bolidach, ale również sam testował auta na torze. Ogromną tragedią był wypadek w 2013 roku kiedy to zjeżdżając na nartach uderzył głową o kamień. Na tą chwilę przybywa w domu, ale ciężko dowiedzieć coś więcej o jego stanie. Jedno jest pewne, że był wielkim sportowcem.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum