KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica: Nie mam kontaktu z Haasem

Zakończyła się sesja Ask Me Anything z Robertem Kubicą na Reddicie. Najważniejszą informacją, jaką z niej dostaliśmy jest ta, że Robert Kubica nie ma kontaktu z zespołem Haasa w sprawie kontraktu na 2019 rok. Robert opowiadał również o pamiętnym okrążeniu na Suzuce oraz o tym, że przez spisek Flavio Briatorie stracił drugie zwycięstwo w Formule 1. Robert nie myśli również o autobiografii.

Robert już na początku został zapytany, czy Haas jest realną opcją na przyszły sezon.

„Nie mam kontaktu z nimi” – powiedział Robert.

Następnie padło pytanie o pamiętne kwalifikacje z toru Suzuka i jedno z najlepszych okrążeń w karierze Roberta.

„Też chciałbym zobaczyć onboard z tego okrążenia! Nigdy go nie widziałem! To było ekstremalne okrążenie, przeżywałem wiele emocji i uczuć! Mieliśmy trochę problemów z podłogą, więc na tym się skupialiśmy, przez co mieliśmy mniej przyczepności, co powodowało że to kółko było jeszcze bardziej ekstremalne. W pewnym momencie udzielania wywiadów musiałem odejść, ponieważ ledwo co mogłem mówić, byłem w takim szoku po okrążeniu. Samochód prowadził się dość łatwo i pozwalał mi jechać na maksimum (z nogą w podłodze) i dawał mi wiele kontroli. Mi też obiecano, że dostaniemy ten onboard!”

„Nie mam planów pisania książki w tym momencie – skupiam się na mojej karierze” – mówił Robert, zapytany, czy napisze autobiografię.

Nie zabrakło też pytania o gry wyścigowe: „Mam bardzo mało czasu, ale lubię iRacing. Gracze są bardzo szybcy, a twórcy gry robią świetną robotę.”

Jeden z użytkowników Reddita był ciekaw, który wyścig ze swojej kariery w F1 Robert chciałby powtórzyć i dlaczego: „Singapur 2008 – Myślę, że wszyscy pamiętają ten wyścig ze względu na wypadek Piquet. Ale chciałbym go powtórzyć, ponieważ w tym momencie (wypadku) oszczędzałem paliwo, a gdybym tego nie robił to prawdopodobnie wygrałbym wyścig. Robisz wszystko, żeby oszczędzić nawet 100 gram paliwa, więc nie wygranie tego wyścigu było trudne (do przyjęcia). To mogło być łatwe zwycięstwo”

Poniżej kolejne pytania i odpowiedzi, z dzisiejszego AMA:

Pytanie: Co zmieniło się w polskim motorsporcie z racji twojej kariery?
Robert Kubica: Jestem z kraju, który ma większą historię w rajdach, a nie wyścigach. Kiedy byłem młody nie mogłem oglądać F1, ale teraz widzę wiele talentów przychodzących do wyścigów więc mam nadzieję, że któryś z nich trafi do F1.

Pytanie: Jaki masz samochód? Jaki samochód chciałbyś mieć?
Robert Kubica: Jestem dużym fanem diesli, gdyż sporo jeżdżę. Obecnie mam Audi RS6. Wcześniej miałem Renault Megane, którym zrobiłem 300 tys. km więc musiałem je zmienić.

Pytanie: Którego kierowcę F1 spotkałeś jako pierwszego i którego zawsze lubiłeś?
Robert Kubica: Pierwszym, którego pamiętam był Damon Hill. Jedyne GP, jakie oglądałem to było Grand Prix Węgier 1997, kiedy prowadził w wyścigu, ale z powodu problemu technicznego skończył na 2. miejscu. To było szczególne zobaczyć go podczas wyścigu i ten widok miałem długo w pamięci.

Pytanie: Jakie rady przekazałeś Lance`owi i Sergejowi na początku sezonu?
Robert Kubica: Mamy dwóch młodych kierowców, z których jeden jedzie swój drugi sezon w Formule 1. Myślę, że pomogłem zespołowi, szczególnie podczas testów zimowych. Ale kiedy sezon zaczął się, zaczęli rozwijać relacje z inżynierami więc teraz pewnie wiedzą w niektórych aspektach ode mnie, ale zawsze mogę im pomóc.

Pytanie: Co tak naprawdę robi kierowca testowy?
Robert Kubica: Można podzielić tę rolę na 3 obszary. Rezerwowy kierowca jest na każdym wyścigu by w razie problemów któregoś z kierowców wskoczyć do auta. Po drugie staram się pomóc z zewnątrz kierowcom i inżynierom. Mogę zaoferować im spojrzenie z innej perspektywy. Po trzecie, mimo że testy są ograniczone, mam okazję jazdy w aucie, co sprawia, że jestem na bieżąco z poprawkami w aucie, które testujemy w symulatorze, dbając jednocześnie o to, by symulator jak najlepiej odzwzorowywał rzeczywistość.

Pytanie: Jaki jest największy mit na temat Formuły 1? Co jest zupełnie inne z wewnątrz niż wydaje się na zewnątrz?
Robert Kubica: F1 jest znacznie bardziej skomplikowana i skierowana na zespoły niż pokazuje to telewizja. Williams ma 700 pracowników, którzy pracują na nas, a to nie obejmuje prac nad silnikiem. W niedziele nie zawsze wygląda to jak zespołowy.

Pytanie: Który twój sezon w F1 był największym doświadczeniem jeżeli chodzi o naukę i dlaczego?
Robert Kubica: Myślę, że 2007, do którego przystąpiłem po pozytywnym 2006, był to jednak trudny rok. Samochód nie był do końca dopasowany do mojego stylu jazdy, ale to mi pomogło.

Bardzo dziękuję Łukaszowi Sipa za pomoc w tłumaczeniu pytań i odpowiedzi.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Belgii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 26 lipca
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 27 lipca
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 28 lipca
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi