KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Brazylijczycy znów o Kubicy, Renault chwali Sirotkina

blank
fot. Kuba Bielawski

Nie tylko Polacy bardzo mocno kibicują Robertowi Kubicy. Wydaje się on mieć również dużego sojusznika w brazylijskich mediach, które ponownie opublikowały pozytywną opinię na temat szans Roberta na angaż w Williamsie. Świetną pracę wykonują również kibice w ramach akcji #SupportKubica.

Opinia

Américo Teixeira Jr. opublikował na łamach Diario Motorsport tekst, w którym pisze, że „jedyną opcją dla Williamsa” jest utrzymywanie bliskiego kontaktu z Sergeyem Sirotkinem, który… miałby zostać trzecim kierowcą ekipy, otrzymać piątkowe treningi oraz ewentualnie – zastąpić Roberta Kubicę, gdyby wyniki Polaka nie były satysfakcjonujące.

Według dziennikarza „Williams przesunął ogłoszenie partnera Lance Strolla do stycznia tylko dlatego, aby zbalansować potrzeby finansowe ze statusem technicznym i sportowym. Aby tak się stało, muszą ratyfikować kontrakt, który został już podpisany i ogłosić Kubicę jako kierowcę”.

„Nie można zapominać, że chodzi nie tylko o wybór pomiędzy profesjonalnym kierowcą a innym płacącym. Stawką jest również reputacja Franka Williamsa. […] Poza tym, Kubica nie brałby udziału w teście w Abu Zabi, gdyby wcześniej nie udowodnił, że może wrócić do Formuły 1” – czytamy.

Ale…

Wszystko te argumenty wydają się logiczne i dają się obronić. Problem w tym, że wszystkie są swego rodzaju opinią dziennikarza. Dodatkowo, mam wrażenie, że od pewnego czasu brazylijscy dziennikarze (Diario Motorsport czy Grande Premio) robią wszystko, by udowodnić, że nie mylili się informując nas, że Robert Kubica podpisał już umowę. Łącznie z tym, że przeinaczyli słowa Felipe Massy. Tamta sytuacja mocno zachwiała moim zaufaniem do doniesień Brazylijczyków.

Oczywiście, raczej pewne jest, że Robert podpisywał jakąś umowę z Williamsem – choćby na testy itp. ale raczej nie była to ostateczna umowa na starty w 2018 roku z Williamsem.


Podsycanie

Wszyscy chcemy Roberta Kubicy w Williamsie, każdy z nas chce jak najszybciej przeczytać pozytywne informacje, ale warto, abyśmy do wszystkich opinii czy plotek podchodzili z rezerwą – zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych. Piszę to po ostatnich doświadczeniach – nauczony nimi. Często mam wrażenie, że nie wszyscy wyciągnęli wnioski z ostatnich tygodni.

Te słowa będą gorzkie dla niektórych, ale prawda jest taka, że dziś wystarczy napisać cokolwiek bardzo pozytywnego i od razu zostanie się uznanym za eksperta, kogoś, kto ma bezpośrednie dojścia i „wie więcej”. Wspominane wyżej Diario Motorsport na pewno nie narzeka ostatnio na liczbę wejść na stronę. Ten zaś, który pisze teksty mniej pozytywne, będzie przekupionym, nie mającym informacji pismakiem, który zapewne dostał przykaz z góry. A „góra” to pojęcie szerokie – od Władimira Putina po Roberta Kubicę.

Szkoda, że niektórzy tak bardzo dają ponieść się emocjom, a raczej, że przyjmują tylko jedną wersję wydarzeń. To prowadzi albo do większego rozczarowania (przeradzającego się we wściekłość) albo do mniejszej radości w przypadku powodzenia. Chęć późniejszego stwierdzenia „a nie mówiłem” jest jednak silniejsza.

Wiem, że to co piszę nie jest popularne – widzę ile „polubień” zbierają w komentarzach pozytywne teksty i z jakimi reakcjami spotykają się ci, którzy ośmielą się być sceptykami. Mógłbym przecież teraz podawać wszystko co się pojawi jak leci, opatrując to krzykliwym tytułem. Nie chcę jednak w obecnej sytuacji tego robić. Tak jak już pisałem, jesteśmy w miejscu, w którym tylko oficjalne komunikaty mogą coś zmienić. A na te możemy liczyć tylko ze strony Williamsa lub Sergeya Sirotkina.

Renault z Sirotkinem

Dobrą markę konkurentowi Roberta Kubicy, Sergeyowi Sirotkinowi robi szef Renault, Cyril Abiteboul. Nie mógł on nachwalić się Sirotkina.

„Zawsze byliśmy pod wrażeniem Sergeya. Jeżeli chodzi o tempo, lojalność i skupienie, etykę pracy, myślę, że zasługuje na szansę w Formule 1. Trudno jest mi powiedzieć, jak silny byłby w starciu z jakimkolwiek innym kolegą z zespołu, ale na pewno potrzebuje otrzymania szansy. Dokładność jego technicznego feedbacku była niezwykle pomocna. Myślę, że to niezwykłe, biorąc pod uwagę jego doświadczenie w jeździe nowymi autami F1. Bardzo dobrze rozumie samochód” – powiedział Abiteboul, który stwierdził, że pomoc Rosjanina wydatnie pomogła Renault w poprawie wyników w tym sezonie. Podkreślił on również, że Sergey wiele zawdzięcza pracy z Renault.

Co teraz?

Przyznam, że ostatnie dni nie są dla mnie łatwe jeżeli chodzi o prowadzenie bloga. Z jednej strony obiecałem sobie i Wam, że będę przekazywał tylko sprawdzone informacje i starał się nie rozbudzać „sinusiody nastrojów”. Z drugiej strony jednak jestem bombardowany w wiadomościach prywatnych, mailach itp. linkami do krzykliwych portali, w których tytuły newsów przeczą sobie 3 razy na godzinę, a „zaskakujących zwrotów akcji” było już 2385. Wiem jednak, że dla tworzących je jest to „kolejny dzień w pracy”. Moimi przełożonymi jesteście jednak Wy.

Wygląda jednak na to, że większość z Was potrzebuje pisania każdej informacji związanej z Robertem i coraz częściej myślę o powrocie do tego podejścia bowiem chcę, aby to było miejsce kreowane przez Was.

Jednocześnie dziękuję Wam serdecznie za aktywne uczestnictwo w życiu bloga, za komentarze, ciekawe rozmowy. Nadal czekamy na oficjalne ogłoszenie kierowcy Williamsa na przyszły rok i nadal wierzymy, że Robertowi Kubicy uda się zapewnić sobie miejsce. Trzeba wspierać go i pamiętać, że choć nic nie jest jeszcze oficjalnie przesądzone, to sytuacja nie jest łatwa.

Trzeba jednocześnie przyznać, że akcja #SupportKubica robi wrażenie, o czym możecie przekonywać się śledząc nasze profile na Facebooku oraz Twitterze.

blank
fot. Piotr

blank
fot. Jędrzej Otręba

blank
fot. Kuba Bielawski

blank
fot. Radosław Budny

blank
fot. Zatoka Braniewo

blank
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi