Kawa przygotowana? Znajomi poinformowani o 24-godzinnej nieobecności? No to chyba jesteście gotowi do całej doby emocji wyścigowych wraz z Robertem Kubicą w 24H Dubai! Dziś o godz. 11 polskiego czasu załoga Forch Racing powered by Olimp wystartuje z 10. pozycji do wyścigu. Poniżej znajdziecie live streaming z rywalizacji, live timing oraz relację live
if (typeof CeneoAPOptions == „undefined” || CeneoAPOptions == null)
{
var CeneoAPOptions = new Array();
stamp = parseInt(new Date().getTime()/86400, 10);
var script = document.createElement(„script”);
script.setAttribute(„type”, „text/javascript”);
script.setAttribute(„src”, „//partnerzyapi.ceneo.pl/External/ap.js?”+stamp);
script.setAttribute(„charset”, „utf-8”);
var head = document.getElementsByTagName(„head”)[0];
head.appendChild(script);
}
CeneoAPOptions[CeneoAPOptions.length] =
{
ad_creation: 57178,
ad_channel: 11474,
ad_partner: 9209,
ad_type: 1,
ad_content: '470,540,850′,
ad_format: 6,
ad_newpage: true,
ad_basket: true,
ad_container: 'ceneoaffcontainer57178′,
ad_formatTypeId: 2,
ad_contextual: true,
ad_recommended: false,
ad_forceCategory: false,
ad_includePrice: true,
ad_includePicture: true,
ad_includeRating: false,
ad_customWidth: 640,
ad_rowCount: 1,
ad_columnCount: 3,
ad_bdColor: '9370db’,
ad_bgColor: 'ffffff’,
ad_txColor: '000000′,
ad_pcColor: 'FF7A03′,
ad_boldPrice: false,
ad_fontSize: 12,
ad_imageHeight: 100
};
Po kwalifikacjach
Wczoraj odbyły się dwie sesje treningowe oraz kwalifikacje. We wszystkich najlepszy czas dla swojej ekipy wykręcał oczywiście Robert Kubica. Zaczęło się od 13. miejsca w pierwszym treningu, następnie było 10. miejsce w kwalifikacjach, a na koniec 6. miejsce w treningu nocnym.
W międzyczasie okazało się, że zespół Roberta będzie jednak jechał w klasie Pro, co oznacza dodatkowy balast na starcie w postaci 30 kilogramów.
Przypomnijmy wyniki kwalifikacji:
Harmonogram na dziś
7:00 – Warm – Up
11:00 – Start wyścigu
Zespół Kubicy
Robert Kubica wystartuje w barwach ekipy Forch Racing powered by Olimp. Wspólnie z nim jechać będą:
– Robert Lukas, znany z Porsche SuperCup, w którym startuje od 6 sezonów. W 2015 roku przejechał on 24H Dubai i zajął 5. miejsce.
– Marcin Jedliński – również znany kierowca Porsche, wicemistrz Polski Porsche Platinum GT3 Cup CCE
– Wolf Henzler – fabryczny kierowca Porsche, zwycięzca 24h Le Mans w klasie GT2 w 2010 roku w Porsche 997 GT3-RSR
– Santiago Creel – występujący w Platinum GT3 Cup CCE
Rywale
Tych 5 kierowców będzie ścigało się w klasie A6-Am czyli najszybszymi autami, ale z „amatorami” czyli mniej utytułowanymi kierowcami. W klasie tej wystartuje 11 ekip, a łącznie w autami klasy A6 pojedzie 25 ekip.
Zobaczymy wśród nich wielu znanych zawodników, m.in. Brendona Hartleya, Robina Frijnsa i Jeana – Erica Vergne, którzy mają za sobą przeszłosć w Formule 1 czy znanych z wyścigów Porsche Jeroena Bleekemolena, Svena Mullera, Mathieu Jamineta czy Matteo Cairoliego.
Łącznie na starcie stanie około 100 załóg.
Polacy
W Dubaju zobaczymy łącznie czwórkę Polaków. W tej samej klasie pojedzie Michał Broniszewski (Black Falcon), w klasie 991 zaprezentuje się Igor Waliłko (Olim Pracing by Lukas Motorsport) oraz Gosia Rdest (Zest Racecar Engineering w klasie TCR).
Relacja
Sesje 24H Dubai będą streamowane przez internet, dostępny będzie również live timing, a wszystko pojawi się na blogu podczas relacji.
O Samochodzie
Obszerną informację o aucie Roberta zamieścił wczoraj jego zespół: Ekipa Forch Racing powered by OLIMP wystartuje w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju jednym z najszybszych wariantów legendarnej 911-stki. Jej ostatnia generacja homologowana w klasie GT3 należy do najnowszych samochodów wyścigowych na świecie. Za kierownicą pierwszego w Polsce Porsche 911 GT3 R zasiądą: Robert Kubica, Robert Lukas, Marcin Jedliński, Wolf Henzler i Santiago Creel!
Auto co prawda bazuje na modelu drogowym, jednak jego bezkompromisowe modyfikacje wyścigowe sprawiają, że dysponuje on znacznie lepszymi osiągami. Sercem 911 GT3 R jest nowatorski, 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów, który dysponuje mocą 500 koni mechanicznych. Bezpośredni wtrysk benzyny, osiągający ciśnienie do 200 barów i technologia zmiennych faz rozrządu zapewniają wysoką wydajność.
Co więcej, wolnossące jednostki wyróżniają się większą spontanicznością i szerszym zakresem użytecznych obrotów. Samochód posiada także bardzo wydajną aerodynamikę, która wręcz przykleja go do asfaltu w nawet najtrudniejszych zakrętach. Odpowiedni balans aerodynamiczny zapewnia tylne skrzydło o szerokości 2 metrów i głębokości 40 cm, które zostało wykonane z włókna węglowego – podobnie zresztą jak dach, przednia pokrywa i owiewka, nadkola, drzwi, partie tylnej części nadwozia oraz tylna pokrywa.
Marcin Jedliński startujący w 24H Dubai, o Porsche 911 GT3 R:
– Pomysł kupienia tego samochodu zrodził się pod koniec ubiegłego roku. Chcieliśmy spróbować czegoś szybszego i nowego, a kilka lat spędzonych w pucharze Porsche sprawiło, że chcieliśmy pozostać wierni niemieckiemu producentowi, decydując się na kolejny krok. Zainteresowanie tym autem było bardzo duże, a Porsche Motorsport wyprodukowało dopiero około 20 sztuk tego modelu, więc musieliśmy się bardzo postarać. 911 GT3 R w porównaniu do 911 GT3 Cup jest dużo szybsze, zwłaszcza w zakrętach. Auto jest stabilne, ale zarazem bardzo wymagające, co czuć przy inicjowaniu kolejnych zakrętów. Jeśli wcześniej nie jeździło się autami z dużym dociskiem, trzeba dobrze wyczuć punkty hamowania i odpowiednio korzystać z dobrodziejstw układu hamulcowego.”
O torze
Dubai Autodrome to obiekt, na którym Robert Kubica nie miał jeszcze okazji startować. Liczy on sobie 5,39 kilometra i powstał w 2004 roku. Jego rekordzistą jest Kamui Kobayashi, który wykręcił 1:41.220 podczas wyścigów Azjatyckiej serii GP2. Wyścig 24H Dubai to chyba największa impreza, jaka odbywa się na tym torze co roku.
O 24H Series
Wyścig będzie odbywał się w ramach 24H Series, w którym Robert Kubica startował już w ubiegłym roku wraz z Martinem Prokopem. Jechali wówczas 12H Mugello.
Tym Roberta czeka 24-godzinna rywalizacja podczas której będzie mógł przejeżdżać maksymalnie 2-godzinne stinty, po których będzie musiał odpoczywać (czas odpoczynku wynosi 50% czasu jazdy w stincie – maksymalnie 1 godzina odpoczynku). Start wyścigu jest lotny, a podczas rywalizacji zamiast samochodu bezpieczeństwa używany jest CODE-60 czyli ograniczenie prędkości aut do 60 km/h.
Kwalifikacje to przejazd jednego kierowcy zespołu.
Pogoda
Dopisze! Poniżej prognoza na najbliższe dni.