KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
blank

Jak Robert Kubica jeździł w Rajdzie Portugalii?

blank

Rajd Portugalii zawsze był bardzo trudną rundą dla Roberta Kubicy. W każdym występie doświadczył pechowych zdarzeń, które przekreślały jego szanse na dobry wynik. Najlepiej jednak było w ubiegłym roku, kiedy Robert znalazł się na punktowanym miejscu, prezentując bardzo szybkie tempo na większości OS-ów. Zobaczcie, jak w ciągu 3 występów Robert Kubica radził sobie w Rajdzie Portugalii.

Rok 2013

Rajd Portugalii 2013 był dla Kubicy debiutem w rajdzie WRC. Polak walczył w klasyfikacji WRC2, a przystępował do rywalizacji z bardzo małym doświadczeniem.

Na pierwszym OS-ie Robert Kubica i wtedy jeszcze Maciej Baran zajęli 17. miejsce w generalce i 4. w swojej klasie.

Potem pojawiły się problemy z przegrzewającym się silnikiem i nasi musieli dokonać naprawy. Silnik przegrzewał się, gdyż Robert zaliczył wyjazd poza trasę, przedziurawiając chłodnicę i uszkadzając oponę.  Taką przygodę Robert zaliczył na 2. OS-ie:

Kolejne próby szły świetnie i nierzadko Kubica i Baran byli szybsi od jadącego autem klasy WRC Michała Kościuszki.

W 3. OS-ie Robert pojechał znakomicie i był nawet szybszy od Michała
Kościuszki. Kubica był drugi w WRC2 i 15. w generalce. Na 4. OS-ie
Kubica jechał znakomicie i wygrałby w klasie WRC2, ale pod koniec etapu
zbyt agresywnie najechał na skarpę, opona spadła z felgi i uszkodziła
się. Ostatecznie był 2., zaledwie 0,1 sekundy za Esapekką Lappim. W
generalce Polak awansował na 13. miejsce (3. w swojej klasie). Niestety,
przed Kubicą było jeszcze 190 kilometrów Odcinka Dojazdowego do
Lizbony. Musiał go pokonać na tych samych oponach, a jedyną zapasową
zużył już wcześniej.

Na 50 kilometrów przed Lizboną
opona przegrzała się i rozpadła, a Kubica nie dojechał do startu 5. OS-u
zgodnie z regulaminem. Polak pojechał dalej, ale otrzymał karę.

Kolejny dzień również obfitował w problemy. Już podczas pierwszego Odcinka Specjalnego w samochodzie
Roberta doszło do awarii hydrauliki – przestał działać hamulec ręczny i
pad ułatwiający Kubicy zmianę biegów. Polak musiał robić to w tradycyjny
sposób, tyle że zmiana następowała 3-4 razy ciężej. Czasy osiągane
przez naszego kierowcę jak na te usterki były i tak bardzo dobre. Po
naprawie auta w przerwie między OS-ami system wytrzymał tylko kilka
kilometrów, po czym ponownie się zepsuł, a do tego na 10. OS-ie doszło
do awarii dyferencjału, która uniemożliwiła Kubicy dalszą jazdę.

To jak ten dzień zmęczył Kubicę widać choćby na tym zdjęciu:

blank

Robert wrócił do rywalizacji w ostatnim dniu i walczył o pierwsze OS-owe zwycięstwo w swojej klasie w Rajdowych Mistrzostwach Świata. I udało się – na 14. OS-ie.

Ostatecznie rajd wygrał Sebastien Ogier, a Robert tak skomentował swój występ: „To było wielkie wyzwanie. Zebraliśmy wiele doświadczenia na szutrze. Prezentowaliśmy dobre tempo, którego się nie spodziewałem. Było trudno, na pewno nie było to wyzwanie życia, ale ostatniego okresu tak„.

Rok 2014

Rajd Portugalii 2014 Robert i Maciej rozpoczęli od 8. miejsca na
pierwszym, krótkim OS-ie po asfalcie, oto przejazd naszej załogi:

Podobnie było na 2. i 3. OS-ie, na których nasi również zajmowali 8. miejsce. Klasyfikacja po 3. OS-ach wyglądała następująco:

blank

Niestety, na 4. OS-ie Robert zaliczył przygodę, która spowodowała, że jego auto zablokowało trasę.

blank

Tak wyglądał wypadek Kubicy i Szczepaniaka:

Kolejnego dnia, już nie walcząc o punkty, Kubica i Szczepaniak zaczęli od 11. miejsca. Niestety, zaraz potem po raz kolejny usłyszeliśmy, że Kubica stoi na OS-ie. Mały wyjazd poza trasę spowodował, że gdy nasi chcieli wrócić, spalili sprzęgło. Tak to wyglądało:

Oznaczało to koniec Rajdu Portugalii, który ostatecznie został wygrany przez Sebastiena Ogiera.

if (typeof CeneoAPOptions == „undefined” || CeneoAPOptions == null)
{
var CeneoAPOptions = new Array();
stamp = parseInt(new Date().getTime()/86400, 10);
var script = document.createElement(„script”);
script.setAttribute(„type”, „text/javascript”);
script.setAttribute(„src”, „//partnerzyapi.ceneo.pl/External/ap.js?”+stamp);
script.setAttribute(„charset”, „utf-8”);
var head = document.getElementsByTagName(„head”)[0];
head.appendChild(script);
}

CeneoAPOptions[CeneoAPOptions.length] =
{
ad_creation: 57178,
ad_channel: 11474,
ad_partner: 9209,
ad_type: 1,
ad_content: '470,540,850′,
ad_format: 6,
ad_newpage: true,
ad_basket: true,
ad_container: 'ceneoaffcontainer57178′,
ad_formatTypeId: 2,
ad_contextual: true,
ad_recommended: false,
ad_forceCategory: false,
ad_includePrice: true,
ad_includePicture: true,
ad_includeRating: false,
ad_customWidth: 640,
ad_rowCount: 1,
ad_columnCount: 3,
ad_bdColor: '9370db’,
ad_bgColor: 'ffffff’,
ad_txColor: '000000′,
ad_pcColor: 'FF7A03′,
ad_boldPrice: false,
ad_fontSize: 12,
ad_imageHeight: 100
};

Rok 2015

Występ w ubiegłorocznej edycji rajdu, Robert rozpoczął od 6. miejsca na Shakedownie i 4. na pierwszym OS-ie.

Piątkowe zmagania Polak rozpoczął od dwóch dziewiątych miejsc, ale potem niestety pojawiły się problemy ze schodzącymi z felgi oponami i na 4. OS-ie Robert stracił trochę czasu.

Na popołudniowej pętli Robert jechał już równo i dokonał pewnych zmian w aucie, kończąc OS-y pod koniec pierwszej 10-tki. W klasyfikacji generalnej był 10. po pierwszym dniu.

blank

„To był dobry dzień z punktu widzenia kierowcy oprócz przebitej opony. Ale wszystko jest OK, mogę być zadowolony z jazdy” – powiedział Robert Kubica na mecie 7. OS-u, kończącego dzień.

blank

Od początku sobotnich zmagań, problemy mieli inni kierowcy, m.in. Elfyn Evans i Thierry Neuville, ale unikali ich Kubica i Szczepaniak, kończąc OS-y porannej pętli na 8, 7 i dwukrotnie 9. miejscu.

Robert będąc świadomym problemów z oponami, musiał jechać bardzo ostrożnie, oszczędzając gumy. Mimo to nadal był szybki i na trzech popołudniowych OS-ach w sobotę zajmował miejsca 9, 7 i 6.

blank

„Jestem bardzo zadowolony ze swojej jazdy. Jeżeli uda nam się jutro pojechać tak samo, myślę, że to będzie mój najlepszy rajd WRC. Trasy są bardzo wymagające, jedziemy gładko. Ale musimy finiszować tak jak teraz” – mówił Robert po zakończeniu dnia.

Pozwoliło mu to awansować na 9. miejsce w klasyfikacji generalnej całego rajdu.

blank

W niedzielę chodziło o spokojne dojechanie do mety w punktach i udało się to, ale tak spokojnie nie było bowiem po 10. i 11. miejscu na dwóch pierwszych OS-ach, Robert pojechał bardzo szybko na Power Stage i zajął tam 6. miejsce.

Szczególnie skok Polaka na Fafe wyglądał imponująco…

W klasyfikacji generalnej Polak był 9. i zdobył pierwsze w sezonie 2015 punkty do klasyfikacji Mistrzostw Świata.

blank

Robert tak podsumował swój cały występ:

blank

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi