KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Jak było w Rajdzie Australii 2014?

blank
fot. M-Sport

Robert Kubica i Maciej Szczepaniak nie wystartują w Rajdzie Australii. Impreza rozpocznie się już w tym tygodniu i choć emocji będzie mniej, to nadal powinno być ciekawie. Przypomnijmy sobie, jak Robert i Maciej radzili sobie w ubiegłym roku na Antypodach. Zakończyło się punktami.

Rywalizacja w Australii rozpoczęła się dla Roberta i Macieja od drobnej przygody na shakedownie, ale potem i tak zdołali wykręcić czas w pierwszej 10-tce.

Na pierwszym OS-ie Kubica i Szczepaniak zajęli 10. miejsce, a na drugim 9. Niestety, na trasie było bardzo ślisko i Robert przyznawał, że ma problemy spowodowane swoimi ograniczeniami. Przydarzył się m.in. obrót na trasie.

Po pierwszej pętli w całej imprezie prowadził Kris Meeke, a Kubica po 3. OS-ie, na którym był 9., taką samą pozycję zajmował w klasyfikacji generalnej.

blank

Gdy Robert wyjechał z serwisu, jazdę utrudniała mu… krzywo ustawiona kierownica. Mimo to wykręcił 9. czas, a na kolejnej próbie był siódmy, co dało mu awans o jedną pozycję w generalce. Na kolejnym OS-ie było 8. miejsce, ale Kubica narzekał na zachowanie skrzyni biegów, które utrudniało mu jazdę w nawrotach.

Dwa ostatnie, bardzo krótkie OS-y, Kubica zakończył na 9. i 8. miejscu i po zakończeniu dnia był 8. w klasyfikacji generalnej.

blank
fot. M-Sport

To był dobry dzień. Wszytko było pod kontrolą, jechaliśmy dobrym rytmem i jestem bardzo zadowolony z naszych czasów. Mieliśmy tylko małą przygodę na pierwszym oesie. Na hamowaniu do nawrotu podbiło nas w prawym zakręcie. Tył się odciążył i kontrując nie mogłem zrzucić biegu. Widziałem, że jest dużo miejsca, więc zamiast ryzykować i skręcić, pojechałem przed siebie, zrobiłem zwrot o 180 stopni i pojechaliśmy dalej. Na drugiej pętli trochę przeszkadzała krzywo ustawiona kierownica, ale nie ma co narzekać” – powiedział Polak po zakończeniu dnia.

Niestety, dzień drugi rozpoczął się od problemów technicznych – ponownie ze skrzynią biegów. Kubica i Szczepaniak przejechali jednak 9. OS niezłym tempem i utrzymali ósme miejsce w generalce i tak również było po zakończeniu porannej sobotniej pętli.

blank

Początek drugiej pętli nie był wymarzony. Kubica został rozproszony przez żółtą flagę i przegpił moment hamowania, wypadając z trasy. Polak z takimi uszkodzeniami dotarł na metę:

blank
fot. Colin Clark

W generalce został wyprzedzony przez Elfyna Evansa i Thierry Neuvilla, który po uderzeniu w skrzynkę pocztową, tak wjechał na metę:

blank
fot. Colin Clark

W całym rajdzie dość wyraźnie prowadził Sebastien Ogier przed Jari – Matti Latvalą.

Na kolejnej próbie Kubica niestety lekko uszkodził oponę, ale udało mu się dojechać do mety i przejechać dwa ostatnie, krótkie OS-y.

Popołudniu nie dokonaliśmy właściwego wyboru opon. Nasza prognoza mówiła, że jest duże prawdopodobieństwo deszczu więc wybrałem miękkie opony, bo one są lepsze w deszczowych warunkach. Nie miałem doświadczenia w takiej sytuacji. Wiedziałem, że 12 OS będzie trudny bo mieliśmy już mocno zużyte opony. Zdekoncentrowałem się przez migającą żółtą lampkę po szybkiej prostej, dotknąłem hamulców, ale przy zużytych oponach samochód pojechał prosto. Samochód nie został bardzo uszkodzony więc oczywiście pojedziemy jutro i mam nadzieję, że po kolejnym dobrym dniu ukończymy rajd. Jutrzejsze oesy będą podobne do piątkowych. Bardzo zdradliwe. Trochę mieszane. Będzie dużo podbić, a charakterystyka tras będzie inna niż dziś” – powiedział Robert Kubica.

Ostatni dzień rajdu rozpoczął się od 10. miejsca i spokojnej jazdy naszej załogi. Na dwóch kolejnych OS-ach Robert znów był 10. a podczas przedostatniej próby zajął 9. miejsce. 10-minutowy postój Madsa Ostberga sprawił, że Kubica i Szczepaniak w generalce awansowali na 9. miejsce.

Na Power Stage nasi zajęli dobre 8. miejsce i w całej imprezie zdobyli 2 punkty za 9. lokatę. Rajd zakończył się hat-trickiem Volkswagena z Ogierem na czele.

blank

Mieliśmy dobry weekend z bardzo dobrą jazdą na trudnych OS-ach. Myślę, że największym wyzwaniem było to, że charakterystyka OS-ów zmieniała się cały czas i trzeba było do tego przywyknąć, ale myślę, że wykonaliśmy dobrą pracę. OK, był błąd wczoraj, ale nie było błędu w jeździe. Zostałem zdekoncentrowany przez światło ostrzegawcze co kosztowało nas dużo czasu, ale dojechaliśmy do mety. Najważniejsze jest, że miałem radość z tego rajdu i to na szutrze. Myślę, że jechaliśmy dobrze na tej nawierzchni i wierzę, że w dalszej części sezonu możemy pokazać postęp na tej nawierzchni” – podsumował Rajd Australii Robert.

blank

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi