KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
blank

Jak było w poprzednich latach w Rajdzie Francji? (Aktualizacja – testy w Toskanii)

blank
fot. Citroen Racing

Dla Roberta Kubicy będzie to już trzeci start w Rajdzie Francji i drugi na Korsyce. Ma on tę przewagę nad wieloma pozostałymi kierowcami, że jechał już na Korsyce w 2013 roku, jeszcze w ERC. Nie był to dla niego bardzo udany start, ale następne były już zdecydowanie lepsze. Zobaczcie, jak radził sobie Polak podczas poprzednich wizytach we Francji, a szczególnie na Korsyce.

Rok 2013 – ERC (Korsyka) 

Był to jeden z pierwszych startów Roberta Kubicy w Rajdowych Mistrzostwach Europy. Wraz z Maciejem Baranem jechali oni z numerem 7 i wyjeżdżali na trasę jako siódma załoga.

Warunki na pierwszym OS-ie były bardzo trudne ze względu na padający deszcz. Na pierwszym OS-ie Kubica był drugi, a następnie zajmował miejsca 4. i 3. Po trzech próbach prowadził Craig Breen, a Robert zajmował 2. miejsce, mając 5 sekund przewagi nad Brianem Bouffierem.

Czwarty OS zakończył się… zwycięstwem Kubicy i Barana. Polacy wykorzystali przebitą oponę Craiga Breena i objęli prowadzenie w rajdzie!

blank

Niestety, na 5. OS-ie w aucie Polaków doszło do awarii – zawiodła pompa paliwa i Kubica stracił ponad 5 minut. Niestety, sprawiło to, że Kubica musiał wycofać się z całego Rajdu. Wygrał go Brian Bouffier.

Rok 2013 – WRC 2 (Alzacja)

Kubica i Baran byli faworytami rywalizacji, choć po wcześniejszej asfaltowej imprezie – Rajdzie Niemiec, w którym walka z Elfynem Evansem była bardzo zacięta, nikt nie spodziewał się, że pójdzie łatwo. A tak właśnie poszło.

Podczas 1. i 2. dnia rajdu Robert i Maciej wygrali wszystkie 7 rozegranych OS-ów, nierzadko prezentując tempo bardzo zbliżone do aut WRC. Po 2. dniu polska załoga miała ponad 3 minuty przewagi nad Elfynem Evansem. Tak duża przewaga była jednak wynikiem przebitej opony u Walijczyka.

blank
fot. wrc.com
blank
fot. Colin Clark

Trzeciego dnia rywalizacji Kubica deklarował, że „nie dba o to, co robi Elfyn Evans i jedzie ostrożnie swoim tempem„. W pierwszym sobotnim OS-ie Kubica i Baran pierwszy raz nie wygrali OS-u. Do końca dnia Evans wygrał jeszcze kilka prób i zredukował minimalnie swoją stratę do Roberta. Wynosiła ona przed finałowym dniem 3 i pół minuty. W sobotę zrobiona została m.in. ta fotka:

blank
fot. Colin Clark
blank
fot. wrc.com

Zadaniem na ostatni dzień było jedynie utrzymanie przewagi. Ale minimalizm nie jest domeną Roberta. Polacy wygrali wszystkie niedzielne próby, a dzięki m.in. wypadnięciu Sebastiena Loeba, awansowali na 9. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Na mecie Robert i Maciej mieli ponad 4 minuty przewagi nad drugim w klasyfikacji WRC2, Elfynem Evansem.

blank
fot. wrc.com

Tak jechali Robert i Maciej w 2013 roku:

Po Rajdzie Francji Kubica awansował na 1. miejsce w klasyfikacji generalnej kategorii WRC2.

blank

Rok 2014 – WRC (Alzacja)

Ubiegłoroczny Rajd Francji, rozgrywany oczywiście w Alzacji, Kubica i Szczepaniak rozpoczęli od niezłego tempa, które dało 8. i dwa siódme miejsca. Po porannej piątkowej pętli Kubica i Szczepaniak plasowali się na 7. miejscu w rajdzie. Problemy techniczne miał Sebastien Ogier, który dodatkowo dostał karę za zbyt wczesne przybycie na PKC. Podobne problemy i karę miał również Evans, który na PKC się spóźnił.

Popołudniowa pętla rozpoczęła się dla naszych dobrze – znów 7. miejscem. Niestety na kolejnej próbie Kubica musiał cofać i stracił kilkanaście sekund. To zaowocowało 10. czasem na odcinku, ale Polacy utrzymali 7. miejsce w generalce.

„To nie był najlepszy odcinek w naszym wykonaniu. W pewnym miejscu na nawrocie wypadliśmy i nie mogłem od razu wrócić na drogę we właściwym kierunku. Musiałem cofać i straciłem tam ok. 10 sekund” – mówił Kubica na mecie. Tak wyglądała ta przygoda:

Robert świetnie zaprezentował się na 6. OS-ie, na którym wykręcił 3. czas. Na ostatnim OS-ie tego dnia Kubica i Szczepaniak zajęli 8. miejsce i bardzo niewiele brakło, aby rywalizację w piątek zakończyli na 6. miejscu. Tak wyglądała klasyfikacja po 1. dniu:

blank
fot. wrc.com

Na poranną sobotnią pętlę Robert wybrał nieco inne opony niż reszta stawki i chyba ta decyzja się opłaciła bowiem notował bardzo dobre czasy. Na pierwszej próbie zajął 4. miejsce i awansował na 6. pozycję w klasyfikacji generalnej.

Po kolejnym OS-ie nasi awansowali o kolejną lokatę mimo że zajęli na OS-ie 7. miejsce po drobnym błędzie, który spowodował takie uszkodzenie opony:

blank

Kolejny OS również był świetny w wykonaniu naszej załogi. Kubica i Szczepaniak zakończyli go na 4. miejscu i utrzymali 5. miejsce w „generalce”.

Na 11. OS-ie Kubica był szósty i powiększył przewagę w generalce nad Ostbergiem. Podobnie było na 12. próbie. Na 13. OS-ie, który był na chwilę przerwany po wypadku „zerówki”, Robert pojechał rewelacyjnie, zajmując 4. miejsce. Do 2. pozycji brakło mu tylko 0,8 sekundy. W generalce Kubica zbliżył się na zaledwie 0,3 sekundy do Daniego Sordo.

Po zakończeniu dnia Kubica plasował się na 5. miejscu w generalce, tracąc jedynie 0,9 sekundy do Sordo. Ostberg po karze spadł daleko w klasyfikacji generalnej.

blank
fot. wrc.com

„To najlepszy występ Roberta Kubicy w samochodzie WRC. Na każdym OS-ie pokazywał znakomitą formę. Wykonał znakomitą pracę aby zredukować stratę do Daniego i teraz jest tylko 0,9 sekundy za czwartym miejscem. Zapowiada to pasjonującą walkę między nimi jutro” – powiedział po zakończeniu dnia Malcolm Wilson.

W niedzielę Kubica ponownie wybrał bardziej miękki zestaw opon niż konkurencja. Zaczęło się… rewelacyjnie – od wygrania 15. OS-u. Był to 5 wygrany OS Roberta w WRC. Dzięki niemu nasza załoga awansowała na 4. miejsce w generalce.

blank

Kolejny OS również był genialny. Polak zajął 3. miejsce i miał 9 sekund przewagi nad Sordo na 2 OS-y przed końcem rajdu. Na przedostatnim mimo drobnego błędu Robert zajął 5. miejsce i jego przewaga nad Sordo wzrosła do 11 sekund.

To, co stało się na Power Stage wszyscy chyba dobrze pamiętamy. Kubica i Szczepaniak już po 1,8 kilometra jazdy wypadli z trasy i stracili szansę na najlepsze miejsce w karierze w WRC.

„Na ostatnim odcinku popełniłem błąd. Źle oceniłem stan przyczepności na wilgotnej partii oesu. Przy poprzednim przejeździe pojechałem tam dość ostrożnie. Niestety za drugim razem na asfalcie leżało sporo naniesionego brudu i już nie zdołałem się z tego wybronić. Bardzo mi żal straconej szansy. Zdobywanie doświadczenia w nowej dyscyplinie bywa frustrujące” – powiedział Robert cytowany przez swój oficjalny profil na Facebooku.

Tak to wyglądało:

blank
fot. Grupa Rajdowa Brodacz

Rajd zakończył się zwycięstwem Jari Matti Latvali, który został pierwszym Skandynawem od 16 lat, który wygrał asfaltowy rajd w WRC.

blank
Aktualizacja sobota

W piątek odbyła się kolejna seria testów przygotowujących do Rajdu Korsyki. Tym razem Robert jeździł w okolicach bazy swojego zespołu, w prowincji Lukka. Oprócz niego testowali Rudy Michelini i „Ciava”. 


blank

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi