KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
blank

Kubica: Marzę o bezproblemowym weekendzie

blank

Na łamach Omnicorse zamieszczony został kolejny felieton – tym razem podsumowujący oczywiście ubiegłotygodniowy Rajd Niemiec. Robert przyznaje, że w Niemczech było wiele błędów i problemów, opisuje swoje zmagania z ustawieniami samochodu podczas jazdy i kończy optymistycznie, mając nadzieję na czysty weekend rajdowy. Przeczytajcie cały jego wpis!


Jestem trochę zły ponieważ w 2015 roku popełniłem kilka błędów, ale w coraz większej liczbie przypadków, pech mocno wpływa na moje wyniki w rajdach. Na przykład w Rajdzie Niemiec w ubiegłym tygodniu, gdzie wiedziałem co prawda, że będę miał problemy na asfaltach, ale bardzo czekałem na asfaltowy rajd. Testy nie przyniosły pozytywnych wyników ponieważ ustawienie samochodu nie było takie, na jakie liczyłem i nie pasowało mojemu stylowi jazdy, ale wiedziałem po prostu, że muszę się dostosować.

 

Zepsuty silnik na shakedownie

Niestety, od razu przyszedł zimny prysznic. Na shakedownie w czwartek silnik w mojej Fieście padł. W rezultacie dostałem 5 minut kary i to skończyło moją walkę o miejsce w generalce. Oczywiście mechanicy wykonali znakomitą robotę, wymieniając silnik (na używany). Zawód był wielki bo już w Finlandii mieliśmy problem z alternatorem, przez który nie ukończyliśmy rajdu, a w Polsce też były problemy z silnikiem.

Postanowiliśmy potestować na maksimum

W tym momencie, wiedząc, że nie powalczymy w klasyfikacji generalnej, zdecydowaliśmy się poświęcić ten rajd w całości na testowanie. Nie było sensu jechać 350 kilometrów powoli więc cisnęliśmy na maksa aby sprawdzić auto.

Zbita szyba – dobrze, ze były okulary

Dokonaliśmy pewnych zmian w ustawieniach, była pewna poprawa. W piątek popełniłem błąd, który kosztował mnie zbitą przednią szybę. Zawsze wozimy gogle w samochodzie więc w tych retro-goglach mogliśmy jechać i bardzo nam one pomogły. Przyspieszając w aucie czułem jednak spore turbulencje więc staraliśmy się tylko dojechać bez problemów na metę i to się udało.

Samochód był fatalny w środku zakrętów

Ogólnie, praca nad ustawieniami była interesująca, chociaż niektóre z rozwiązań sprawiły, że samochód był bardzo trudny w prowadzeniu w nawrotach i zakrętach i to spowodowało wiele błędów. Jednym z nich było uderzenie w cementowy blok, który otaczał drogę. Miałem ustawienia, które nie pozwalały mi hamować i skręcać samochodu i pojechał on prosto. Ale takie doświadczenia pomagają ci dowiedzieć się, w którym kierunku pracować. To jest to, co zespoły fabryczne robią podczas testów, gdy wiele osób pracuje z różnymi kierowcami.

Świetne rezultaty w niedzielę

Owoce pracy, którą wykonywaliśmy wcześniej, były widoczne w niedzielę, kiedy wyniki były świetne. Zachowanie mojej Fiesty było bardzo dobre i paradoksalnie, spisywała się również dobrze w winnicach, gdzie drogi są bardzo wąskie. Zwykle mam tam problemy, ale dzięki oponom Pirelli i dobremu balansowi, byłem w stanie jechać szybko. Zajęliśmy dwa piąte i dwa siódme miejsca i dowiedziałem się, jak ważne jest takie testowanie. Nie mogliśmy prosić o więcej. Teraz marzę o weekendzie bez problemów, rundzie Mistrzostw Świata, podczas której będziemy pracować bez zewnętrznych elementów przeszkadzających nam.

blank

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi