KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

blank

Jak radził sobie Robert Kubica w Grand Prix Abu Zabi

blank

W Abu Zabi Robert Kubica zaliczał niezłe wyścigi, szczególnie w swoim drugim starcie. Na Yas Marina Circuit odbywały się ostatnie wyścigi Roberta Kubicy – zarówno w BMW Sauber jak i Renault F1. Zobaczcie jak Polak radził sobie w finałach sezonów 2009 i 2010.

Rok 2009

W tym roku wyścig w Abu Zabi debiutował w kalendarzu Formuły 1. Po słabym sezonie był to ostatni wyścig Roberta w BMW Sauber i ostatni jak dotychczas wyścig dla BMW w F1. Piątkowe treningi nie były udane – Kubica zajmował 11. i 20. miejsce. Zacznie lepiej było w sobotę kiedy najpierw wywalczył 8. miejsce w 3. treningu, a potem był 7. w kwalifikacjach. Wyścig rozpoczął się dobrze, od awansu kosztem Trulliego. Wszystko szło po myśli Roberta aż do pierwszego pit-stopu. Nowe opony nie trzymały tak jak powinny i Robert miał słabsze tempo. Po drugim postoju tuż przed Kubicę wyjechał Buemi. Polak próbował wyprzedzić Szwajcara ale został wypchnięty lekko poza tor i zaliczył obrót. Ostatecznie dojechał do mety na 10. miejscu. Oto wspomniana sytuacja:

Rok 2010

To był ostatni start Roberta Kubicy w dotychczasowej karierze w F1. Przez cały weekend tempo kierowcy Renault było dobre. Kubica plasował się w treningach na 5., 5. i 9. miejscu. Najgorzej było w kwalifikacjach, w których Kubica zajął dopiero 11. miejsce. Wyścig był jednak prawie idealny dla naszego kierowcy.

Tuż po starcie doszło do neutralizacji, a Robert od razu zjechał na zmianę opon dzięki czemu zyskał jedno miejsce. Potem wyprzedził Sutila, a następnie zyskiwał pozycje po zjazdach do boksów rywali, którzy nie zrobili tego wcześniej. Gdy jechał na 5. miejscu mocno blokował go Kobayashi. Robert długo próbował, aż w końcu wyprzedził Japończyka w taki sposób:

Na 40. kółku Kubica był wiceliderem, ale czekała go jeszcze jedna wizyta w boksie, po której spadł na 5. miejsce.

blank

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!

Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com
 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum