KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor
blank

Wyniki GP Australii

Robert Kubica w Rajdzie Monte Carlo – dzień 2 (Live timing, filmy, zdjęcia)[Aktualizacja godz. 22:20 – Wypowiedzi Kubicy i Wilsona, filmy, Kubica o trasie, zdjęcia]

blank

Zaczynamy! Przed nami pierwsze sześć OS-ów pierwszego rajdu WRC 2014. W Monte Carlo kluczową sprawą będą warunki, które mogą sprawić, że dojechanie do mety będzie dużym wyczynem. Robert Kubica wczoraj bardzo dobrze zaprezentował się w shakedownie, ale głównym celem Polaka jest ukończenie imprezy. Poniżej znajdziecie wszystko co niezbędne do śledzenia rywalizacji – live streaming, filmy, zdjęcia i radio rajdowe.

PEŁNĄ RELACJĘ Z DNIA 1. PRZECZYTACIE TUTAJ

Wczoraj rozegrany został shakedown, na którym bardzo dobrze poradził sobie Robert, zajmując 5. miejsce, najlepsze spośród kierowców M-Sport. Poniżej wyniki shakedownu:
1. Ogier (Volkswagen) 2:15.3 (4)
2. Meeke (Citroen) 2:16.5 (4)
3. Ostberg (Citroen) 2:16.5 (4)
4. Latvala (Volkswagen) 2:18.2 (4)
5. Kubica (Ford) 2:18.3 (4)
6. Neuville (Hyundai) 2:18.4 (4)
7. Hirvonen (Ford) 2:18.8 (4)
8. Sordo (Hyundai) 2:20.4 (4)
9. Mikkelsen (Volkswagen) 2:20.4 (4)
10. Bouffier (Ford) 2:21.9 (3)
11. Evans (Ford) 2:22.0 (3)
12. Prokop (Ford) 2:22.6 (2)
13. Melicharek (Ford) 2:29.7 (2)
14. Delecour (Ford) 2:54.4

A tak jechał wczoraj Robert:

i kronika TVP:

Wyniki shakedownu nie dają nam jednak pełnego obrazu pozycji w stawce i dopiero dziś będziemy wiedzieli znacznie więcej.

Harmonogram

Dziś zostanie rozegranych 6 OS-ów – po dwa przejazdy odcinków liczących od blisko 18 do prawie 25,5 km.

Czwartek, 16 stycznia:
godz. 07:28 – OS 1 – Orpierre – St. André de Rosans 1 (25,49 km)
godz. 08:16 – OS 2 – Rosans – Ste. Marie – La Charce 1 (17,98 km)
godz. 09:49 – OS 3 – Montauban sur l’Ouvèze – Laborel 1 (19,34 km)
godz. 11:54 – Serwis (Gap)   
godz. 13:32 – OS 4 – Orpierre – St. André de Rosans 2 (25,49 km)
godz. 14:20 – OS 5 – Rosans – Ste. Marie – La Charce 2 (17,98 km)
godz. 15:53 – OS 6 – Montauban sur l’Ouvèze – Laborel 2 (19,34 km)

TUTAJ zobaczycie wirtualny przelot 3D nad OS-ami, a poniżej OS-y na mapie:

blank

Co w TV?

Dziś nie będziemy mogli obejrzeć żadnego OS-u na żywo, ukażą się jedynie podsumowania dnia. Jeżeli jednak w planie transmisji coś się zmieni, to poinformuję Was o tym na blogu.

Czwartek, 16 stycznia:
godz. 20:05 – Kronika TVP 1
godz. 22:35 – Podsumowanie MotorsTV (Wielka Brytania)

Warunki

Na jutro na trasach OS-ów zapowiadane są opady śniegu i temperatura poniżej zera. Będzie zatem bardzo ślisko, a na niekorzyść Kubicy działa fakt, że będzie jechał jako 10. i na nawierzchnię będzie naniesione już nieco żwiru i błota z pobocza. Takie warunki panowały na 2. OS-ie wczoraj:

blank
fot. Colin Clark

Całą rywalizację będziemy oczywiście śledzić na blogu, zapraszam na wspólne emocje.

Aktualizacja

Rozpoczął się już pierwszy OS Rajdu Monte Carlo. Robert Kubica wyruszy na trasę za kilkanaście minut, o 7:46. 

Aktualizacja godz. 7:33

Na trasie rajdu jest kilka fragmentów pokrytych lodem, ale śnieg nie pada. Niektórzy kierowcy zdecydowali się na założenie lub zabranie opon na śnieg, ale większość zdecydowała się na opony supersoft, w tym Robert Kubica. 

Aktualizacja godz. 7:38

Mamy już pierwszą „ofiarę” Rajdu Monte Carlo – Thierry Neuville wypadł z trasy już na pierwszym OS-ie, a wcześniej notował lepsze czasy niż Sebastien Ogier. 

Aktualizacja godz. 7:50 


Na mecie jest już Sebastien Ogier, który powiedział, że warunki są szalone – już na pierwszym zakręcie uderzył w mur. Na początku OS-u jest pełny śnieg.

Aktualizacja godz. 7:55

Robert Kubica jest najszybszy na pierwszym pomiarze czasu 1. OS-u!

Aktualizacja godz. 7:56

Robert jest 20 sekund szybszy od Ogiera na 2. splicie! 

Aktualizacja godz. 8:00

Brian Bouffier jest najszybszy na pierwszym splicie 1. OS-u Rajdu Monte Carlo. Robert jest 2. i ma 10 sekund przewagi nad Ostbergiem. 

Aktualizacja godz. 8:05

Robert Kubica na 4. splicie ma 16 sekund przewagi nad Sebastienem Ogierem. 

Aktualizacja godz. 8:07

„Było bardzo ciężko, na trasie był śnieg którego się nie spodziewaliśmy. To był najtrudniejszy OS w moim życiu. Janner był bardzo prosty porównując z Monte Carlo” – powiedział Robert Kubica na mecie. Polak prowadzi! Mogą go wyprzedzić tylko Brian Bouffier albo Kris Meeke. 

Aktualizacja godz. 8:15

Już tylko Jaroslav Melicharek może wyprzedzić Roberta Kubicę na 1. OS-ie. Tak czy siak Polak osiąga niebywały sukces, zajmując w najgorszym przypadku 2. miejsce na OS-ie. Szalenie rozpoczął się nam Rajd Monte Carlo! 

Aktualizacja godz. 8:17

Robert Kubica wygrał 1. OS Rajdu Monte Carlo z przewagą 14,3 sekundy nad Brianem Bouffierem i 19,1 sekundy nad Sebastianem Ogierem!

Aktualizacja godz. 8:30

Tak wygląda klasyfikacja po 1. OS-ie, rozpoczął się już kolejny:

blank

Aktualizacja godz. 8:45

Robert Kubica został pierwszym Polakiem, który
wygrał OS Rajdu WRC! I jednocześnie trzecim kierowcą w historii
motorsportu, który ma na koncie wygrany OS w WRC i wyścig w F1!

Aktualizacja godz. 8:53


Robert Kubica jest już na mecie 2. OS-u! Polak ponownie jest najszybszy – 4 sekundy przed Jari Matti Latvalą i czekamy na kolejnych kierowców aby upewnić się, czy Kubica wygrał również 2. OS!

Aktualizacja godz. 9:05

„Warunki są bardzo trudne, jest bardzo ślisko, niezależnie od nawierzchni, mamy też aquaplaning” – powiedział Kubica na mecie. W klasyfikacji generalnej ma już ogromną przewagę nad rywalami.

blank

Aktualizacja godz. 9:30


Takie warunki panują na trasie dzisiejszych OS-ów:

blank

Aktualizacja godz. 9:50


Ruszył trzeci odcinek specjalny rajdu. Robert startuje o 10:07.
Kubica,
podobnie jak Ogier, Latvala, Hirvonen i Ostberg, ma założone 4
supermiękkie opony + 1 zapas (supermiękki). Bryan Bouffier, Kris Meeke
oraz Dani Sordo zabrali ze sobą po 2 opony zimowe jako zapas dla 4
założonych supermiękkich. Typowa dla Rajdu Monte Carlo oponiarska
ruletka trwa zatem w najlepsze.

Aktualizacja godz. 10:10
 
Robert Kubica jest na trasie 3 odcinka specjalnego. Pozycja startowa może mu nieco pomóc, bo zawodnicy jadący wcześniej odgarniają świeży śnieg z linii przejazdu. Świadczyć może o tym również 8 pozycja w generalce Sebastiena Chardonneta startującego Citroenem DS3 R3T.
Problemy na trasie miał Latvala, który stracił ponad minutę do Ogiera.

Aktualizacja godz. 10:15

Kubica traci do Ogiera nieco ponad 5 sekund na 2 międzyczasie. Kluczowa będzie końcówka oesu, gdzie prawdopodobnie leży śnieg. Sordo z zimówkami założonymi na krzyż jak na razie zdecydowanie najszybszy.

Aktualizacja godz. 10:20

Kubica dotarł do mety 3 odcinka specjalnego z 4 czasem, 1:28 za Sordo. W klasyfikacji generalnej Sordo objął prowadzenie, lecz Kubica jest drugi, ze stratą tylko 1s!
Elfyn Evans z najlepszym czasem! Kris Meeke i Bryan Bouffier mają takie same opony, więc oni mogą go jeszcze pokonać. 

Aktualizacja godz. 10:27

Bryan Bouffier wykorzystał zimowe opony i wygrał odcinek oraz objął prowadzenie w rajdzie. Kubica jest 4, 42 sekundy za liderem. Kubica ma jak dotąd 6 czas na OS 3, o 1:24,4 gorszy od Bouffiera. 19-kilometrowy odcinek przewrócił rajd do góry nogami, typowe Monte Carlo!

Aktualizacja godz. 11:05

Śnieżna końcówka oesu spowodowała, że mamy bardzo ciekawe wyniki 3 odcinka specjalnego. Robert Kubica na razie z 20 czasem. Nieprzewidywalne wyniki wywindowały m.in. Sebastiena Chardonneta na 6 miejsce w klasyfikacji generalnej. 

Klasyfikacja na/po 3 OS:

blank


Teraz przed kierowcami przegrupowanie i 30-minutowy serwis. Druga pętla dzisiejszych odcinków startuje o 13:32.

Robert, w rozmowie z Colinem Clarkiem, w typowy dla siebie sposób skwitował komentarze na swój temat, jakoby miał nie radzić sobie z presją, co miało powodować jego wypadki: „Jeśli stoisz na pole position przed wyścigiem w F1 i widzisz te 5 świateł, to wiesz co to presja i jak sobie z nią radzić ;)”. 

Aktualizacja godz. 11:20

Ubiegłoroczny wicemistrz świata, Thierry Neuville, odpadł już na pierwszym odcinku. Po ok. 6 kilometrach prowadzony przez niego Hyundai i20 WRC wypadł z drogi i po wypadku wyglądał tak:


blank

Z kolei w kwestii pogody, sytuacja zmienia się z minuty na minutę. W tej chwili w serwisie pada deszcz, ale trudno przewidzieć jakie warunki będą panować na odcinkach po południu. Dobór opon znów będzie kluczowy dla wyników odcinków 4-6.

Tymczasem Malcolm Wilson, szef zespołu M-Sport w wywiadzie dla radia rajdowego, tak wypowiedział się o jeździe Roberta: „Oczywiście jestem pod wrażeniem jazdy Roberta na pierwszych dwóch odcinkach, ale co zrobiło na mnie największe wrażenie, to jego jazda na 3 odcinku. Sposób w jaki utrzymał spokój oraz dojechał do mety przy tak niesprzyjających warunkach, jest imponujący. Łatwo się sfrustrować, widząc ile czasu ucieka jadąc na niewłaściwych oponach, jednak on świetnie wykonał swoją pracę.”

Aktualizacja godz. 11:50

Wypowiedź Roberta Kubicy podczas serwisu: „Nie spodziewałem się, że będę prowadził, przed sezonem chciałem wygrać jeden odcinek w mistrzostwach, a tu mi się udało wygrać pierwszy, w którym startowałem. Trochę żałuję, że nie wzięliśmy dwóch zimówek, ale ekipa pogodowa mówiła, że nie będzie śniegu. Trochę nam pomogło to, że jechaliśmy dalej w kolejności, ale na drugiej pętli będzie bardziej równo dla wszystkich. W niektórych miejscach na pierwszym oesie był z kolei lód, mimo, że nasi szpiedzy nam nic o tym nie mówili. Miałem spory moment, gdzie prawie wypadłem, ale jakoś się udało to uratować. ” 

Aktualizacja 12:30

Korzystając z przerwy na serwis, wyjaśnijmy nieco kluczową w Rajdzie Monte Carlo kwestię opon:

– Decyzję o wyborze opon podejmuje się w serwisie, przed wyjazdem na odcinki. Bierze się pod uwagę wszystkie dostępne informacje; z prognoz pogody, od szpiegów (tzw. „ice crews” lub „gravel crews”, w przypadku RK to Tomasz Kuchar/Daniel Dymurski), a nawet od pracowników zespołu na odcinkach czy kibiców
– Kiedy zawodnicy wyruszą z serwisu, nie mogą korzystać z innych opon niż te, które zabrali ze sobą. Po wyjechaniu z serwisu załoga może dowolnie zmieniać koła, które mają na pokładzie. Nie może przy tym korzystać z pomocy osób postronnych.
– zawodnicy mogą wykorzystać w trakcie rajdu maksymalnie 40 opon (+ 5 zapasowych) 
– zawodnicy mają następujące limity dotyczące konkretnych typów opon:

  •  24 opony supermiękkie (najlepsze na zimny, wilgotny lub mokry asfalt), 
  •  24 miękkie (na cieplejszy, suchy asfalt), 
  •  10 zimowych bez kolców (na niewielką ilość śniegu, przykrywającą tylko asfalt)
  •  24  zimowych z kolcami (na większą ilość śniegu, kilka cm, w który kolce mogą się „wgryźć”). Ten rodzaj opon jest specjalnie stworzony tylko na Rajd Monte Carlo i różni się od tzw. „szwedzkiego kolca”, który jest znacznie węższy i idealnie pracuje mając pod sobą warstwę lodu. Opona na RMC ma również zapewniać rozsądne osiągi na asfalcie, gdzie opona używana w Rajdzie Szwecji jest w zasadzie bezużyteczna.

Po wyjechaniu z serwisu załoga może dowolnie zmieniać koła, które mają
na pokładzie. Nie może przy tym korzystać z pomocy osób postronnych.
Zazwyczaj ma to miejsce na parkingach lub na drodze na odcinkach
dojazdowych.

Mądre zarządzanie oponami jest istotne, by uniknąć sytuacji jak np. Vaclav Pech podczas rajdu Jänner, gdzie ostatni odcinek musiał jechać na slickach, mimo że było bardzo mokro.  Kubica podczas 1 odcinka złapał tzw. „slow puncture”, czyli kapcia, ale z opony powietrze schodziło na tyle długo, że mógł dobrym tempem dojechać do mety i wygrać odcinek.

Aktualizacja godz. 12:55

Robert Kubica wybrał na drugą pętlę 4 opony na śnieg i 2 z kolcami, podobnie jak wszyscy inni kierowcy Forda, Dani Sordo, Adreas Mikelsen i Jari Mati Latvala. Ryzykuje Ogier, który bierze 2 supersoft, 2 na śnieg i 2 z kolcami. Kierowcy Citroena wybrali 4 opony na śnieg i 2 supersofty. 

TUTAJ możecie posłuchać wypowiedzi Roberta Kubicy z serwisu po OS3 (po angielsku).

Aktualizacja godz. 13:35

Rozpoczął się 4. OS Rajdu Monte Carlo, Robert Kubica ruszy do niego za kilkanaście minut.

Aktualizacja godz. 13:55

Na mecie OS-u jest już Sebastien Ogier, który przyznał, że jego wybór opon (2 na śnieg i 2 supersoft) nie był właściwy. Robert jest już po pierwszym pomiarze czasu i jest szybszy o 0,2 sekundy od Ogiera i nieco wolniejszy od Latvali, Hirvonena, Sordo i Ostberga.  

Aktualizacja godz. 14:05

Robert Kubica jest już na mecie z czasem 16:04,5 – jest to trzeci rezultat póki co, 12 sekund za Latvalą: „Warunki są bardzo trudne, trzeba przy nich uważać i próbować przetrwać” – powiedział Robert na mecie. Czekamy na kolejnych kierowców.

Aktualizacja godz. 14:10

Robert Kubica ostatecznie zajmuje 3. miejsce na 4. OS-ie i zmniejsza straty w klasyfikacji generalnej do Briana Bouffiera i Krisa Meeke:

blank

Aktualizacja godz. 14:20

Rozpoczął się 5. OS Rajdu Monte Carlo. Kierowców czeka blisko 18 km jazdy.

Aktualizacja godz. 14:30

Pojawiły się informacje, że Dani Sordo musiał zatrzymać się na odcinku dojazdowym do 5. OS-u. 

Aktualizacja godz. 14:40

Dani Sordo zatrzymał się na odcinku dojazdowym i miał problemy z uruchomieniem samochodu. Nie wiadomo, czy zdąży na start OS-u. Robert Kubica świetnie rozpoczął OS, będąc wolniejszym na pierwszym pomiarze czasu tylko od Latvali i Hirvonena. 

Aktualizacja godz. 14:50

Robert Kubica jest już na mecie 5. OS-u. Polak uzyskał póki co czwarty czas – 17 sekund za Ogierem. „Było bardzo bardzo trudno, ślisko, ale podchwytliwie, nie było lodu czy śniegu, ale było dużo błota. Myślę, że 4 opony na śnieg nie są idealne, ale jest OK” – powiedział Robert na mecie. Czekamy na kolejnych kierowców. 

Aktualizacja godz. 15:00

Robert Kubica awansował na 2. miejsce Rajdu Monte Carlo. Prowadzi Brian Bouffier.

blank

Aktualizacja godz. 15:10


Dani Sordo nie ukończy Rajdu Monte Carlo. Awaria elektryki w jego Hyundaiu spowodowała, że załoga nie może ponownie odpalić auta. To już drugie auto nowej ekipy w WRC, które odpada już pierwszego dnia.

blank

Aktualizacja godz. 15:15


Poniżej zobaczycie film z pierwszych trzech dzisiejszych OS-ów:

Aktualizacja godz. 15:50


Rozpoczął się 6. OS Rajdu Monte Carlo – ta próba rano wywróciła klasyfikację generalną do góry nogami. Pada na niej bardzo mocno.

Aktualizacja godz. 16:10

Kierowcy jadą znacznie szybciej niż rano, na trasie nie ma już śniegu, ale pada deszcz. Na mecie jest już Sebastien Ogier. 

Aktualizacja godz. 16:20

Robert Kubica jest już na mecie ostatniego dzisiejszego OS-u. Polak póki co ma 4. czas. 

Aktualizacja godz. 16:27

A zatem mamy ostateczne wyniki 6. OS-u! Robert
spada na 3. miejsce, ale strata do Krisa Meeke jest minimalna.
Zdecydowanie prowadzi Brian Bouffier, trzykrotny mistrz Polski. Goni ich
Sebastien Ogier.

Znakomity dzień Roberta, ale to jeszcze nie koniec, cały czas śledzimy dzisiejsze doniesienia na blogu.

Aktualizacja godz. 17:00

Poniżej obejrzycie 10-minutowy wywiad z Robertem Kubicą nadawany dziś w trakcie serwisu: 

Aktualizacja godz. 18:35


TUTAJ włączycie live streaming wywiadu z pierwszą trójką rajdu.

Aktualizacja godz. 18:45

Przed chwilą odbyła się konferencja prasowa z udziałem szefów zespołów i zawodników.

„Nigdy nie myślałem, że będziemy prowadzić po pierwszym dniu. Dyspozycja Roberta była niesamowita, zaskoczyło mnie wytrzymał pierwszy OS, zachował nerwy na wodzy, nie przesadzał” – powiedział Malcolm Wilson.

„Nie przypuszczałem, że będę prowadził, to niespodzianka. Pierwszy OS był bardzo trudny. Już miałem założyć dwie opony na śnieg przed pierwszymi OS-ami. To był dla mnie pierwszy raz ze slickami na śniegu. W tym roku chciałem wygrać 1 OS w tym roku, już spełniłem to zadanie w pierwszym podejściu więc muszę wymyśleć sobie nowe zadanie, ale to dopiero po mecie Monte Carlo. Moim celem jest ukończenie tego rajdu i to jest priorytetem. Onboard nie jest interesujący. Nie wiedziałem co robić więc jechałem szybko. Gdy zobaczyłem pierwszy split, myślałem, że to czas do Evansa a nie do lidera rajdu. Miałem jeden moment na pierwszym OS-ie gdy w pewnym momencie pojawił się lód, którego nie miałem napisanego” – powiedział Robert. 

Poniżej pełny zapis wypowiedzi Roberta:



Aktualizacja godz. 19:00


Poniżej zobaczycie filmy z przejazdów Roberta Kubicy:

Aktualizacja godz. 19:45
Poniżej zobaczycie wywiad Roberta dla TVP.

Aktualizacja godz. 21:50


Krótki film z onboardem i zdjęcia:

blank
fot. M-Sport

blank
fot. www.bestofrallye.com

blank
fot. www.bestofrallye.com

blank
fot. Andre Lavadinho

blank
fot. www.bestofrallye.com

Aktualizacja godz. 22:10


Podstawowe informacje o jutrzejszej rywalizacji. Robert będzie startował jako trzeci od końca spośród aut WRC. Oto prowizoryczna kolejność startu:
1. Melicharek
2. Mikkelsen
3. Hirvonen
4. Latvala
5. Evans
6. Ostberg
7. Ogier
8. Kubica
9. Meeke
10. Bouffier


i harmonogram na jutro:
godz. 08:48 – OS 7 – Vitrolles – Faye 1 (49,03 km)
godz. 10:41 – OS 8 – Selonnet – Bréziers (22,68 km)
godz. 12:11 – Serwis D (Gap)   
godz. 13:19 – OS 9 – Vitrolles – Faye 2 (49,03 km)
godz. 14:42 – OS 10 – Sisteron – Thoard (36,85 km)
godz. 16:52 – Serwis Mobilny (Digne Les Bains)   
godz. 18:00 – OS 11 – Clumanc – Lambruisse (20,77 km)

A poniżej, na onboardzie Krisa Meeke, zobaczycie, w jak trudnych warunkach jechali dziś kierowcy:

Aktualizacja godz. 22:20


TUTAJ zobaczycie podsumowanie pierwszego dnia rajdu w brytyjskiej telewizji (godz. 22:35), a poniżej podsumowanie osów 4-6:

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi