Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI    MUNDIAL

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    MUNDIAL

MENU:

blank

Podsumowanie roku Roberta Kubicy

blank

To był zdecydowanie bardzo ciekawy rok w wykonaniu Roberta Kubicy, które jeździł autami zarówno na rajdowych trasach, jak i na torze i w symulatorze. Był to również rok bardzo udany, zwieńczony zdobyciem mistrzostwa Świata WRC2 i podpisaniem kontraktu na starty w WRC. Poniżej telegraficzny skrót najważniejszych wydarzeń ze sportowego roku Roberta Kubicy.


Styczeń

17 stycznia – dowiadujemy się, że Robert Kubica będzie testował samochód DTM i że ma już za sobą test w aucie Renault Megane Trophy.

blank

24 stycznia – Robert testuje Mercedesa AMG C-Coupe DTM. Polak wykręca świetne czasy na torze Ricardo Tormo w Walencji. Pojawia się propozycja startów Kubicy w tej serii w 2013 roku

Luty

19 lutego – dowiadujemy się, że Robert Kubica jednak nie będzie kierowcą Mercedesa w serii DTM. Wszystko wskazuje na to, że Polak wybierze starty w rajdach.

27 lutego – Toto Wolff, szef Mercedesa, mówi, że jest jeszcze za wcześnie na starty Roberta Kubicy w DTM. Według niego Polak najpierw „Musi pozbyć się swoich demonów”.

28 lutego – Yves Matton potwierdza, że trwają rozmowy z Robertem Kubicą w sprawie startów w serii ERC.

Marzec

4 marca – Citroen potwierdził, że Robert Kubica będzie startował w serii WRC i ERC w roku 2013

11 marca – były pilot Michała Sołowowa, Maciej Baran, zostaje pilotem Roberta Kubicy na 2013 rok. Panowie umawiają się na 3-letnią współpracę o ile Robert pozostanie w rajdach

14 marca – na oficjalnej konferencji prasowej w Warszawie Robert Kubica przedstawia swoje plany na 2013 rok. Jego oficjalnym sponsorem będzie Grupa Lotos, a Kubica wystartuje w 7 rundach WRC i czterech rundach ERC.

21-23 marca – Robert Kubica bierze udział w pierwszym rajdzie – Wysp Kanaryjskich. Polak jest bardzo szybki – pierwsze miejsce na odcinku testowym, a następnie wygrane wszystkie 8 OS-ów pierwszego dnia. Drugi dzień rajdu nie zaczął się jednak pomyślnie dla Roberta. Najpierw
Jan Kopecky odrobił 1 sekundę z ponad minutowej straty do Kubicy, a
potem Polak zaliczył zderzenie z barierą, po którym pożegnał się z
rywalizacją. Na pocieszenie, Kubica otrzymuje Colin McRae Trophy dla najbardziej efektownie jadącego kierowcy.

28 marca – Robert Kubica otrzymuje 74 numer startowy w sezonie 2013 WRC


Kwiecień

6 kwietnia – Robert Kubica zajmuje 5. miejsce w Fafe Rally Sprint – rozgrzewce przed Rajdem Portugalii

12-14 kwietnia – Kubica bierze udział w Rajdzie Portugalii, pierwszej rundzie sezonu WRC. Po wielu kłopotach – najpierw z oponami, potem z hydrauliką w aucie, Polak zajmuje ostatecznie 6. miejsce, zdobywając swoje pierwsze punkty w WRC2.

blank

22-25 kwietnia – Robert i Maciej biorą udział w Rajdzie Azorów (ERC), gdzie po dachowaniu zajmują ostatecznie 6. miejsce

Maj

8 maja – Niki Lauda wyjawia, że Kubica współpracuje z Mercedesem i testuje w symulatorze F1 tego zespołu.

17 maja – Polacy biorą udział w Rajdzie Korsyki, gdzie spisują się świetnie, aż do awarii systemu paliwowego, który uniemożliwił im dojechanie do mety.

31 maja – Kubica rozpoczyna Rajd Akropolu, swoją drugą rundę WRC. Od początku spisuje się świetnie i wygrywa rajd, inkasując 25 punktów do klasyfikacji WRC2.

blank

blank

Czerwiec

8 czerwca – Robert udziela bardzo ciekawego wywiadu dla BBC: „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód
musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że
rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że
widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale
jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze”
– mówi Robert.

21 czerwca – Kolejny rajd w WRC – Kubica jedzie w kolejnej imprezie – Rajdzie Sardynii – szybko zyskuje ogromną przewagę i dowozi zwycięstwo do mety. Jednocześnie zdobywa swój pierwszy punkt do klasyfikacji WRC.

blank

30 czerwca – Yves Matton mówi, że Robert Kubica będzie doradcą Citroena przy przygotowaniu samochodu WTCC na 2014 rok. Belg stwierdza, że chciałby aby Robert wystartował w przynajmniej jednym wyścigu tej serii.


Lipiec

29 lipca – Robert Kubica i Maciej Baran przystępują do Rajdu Finlandii, jednej z najbardziej wymagających rund WRC w sezonie. Polacy jadą bardzo dobrze i przegrywają tylko z bardzo doświadczonym na tych trasach Jaari Ketomaą. Kolejne 18 punktów do klasyfikacji WRC2 sprawia, że Kubica staje się jednym z głównych kandydatów do zdobycia tytułu.

Sierpień

21 sierpnia – rozpoczyna się zwycięski marsz Roberta Kubicy. W Rajdzie Niemiec Polak zdecydowanie wygrywa, zajmując jednocześnie 5. miejsce w całej imprezie. Oznacza to najwyższe miejsce w historii polskich startów w WRC.

blank

28 sierpnia – Dowiadujemy się, że Robert odmówił podpisania kontraktu z Hyundaiem, który rozpoczyna starty w WRC w 2014 roku

Wrzesień

9 września – Robert Kubica zalicza bardzo groźny wypadek podczas przygotowań do Rajdu Polski, ostatniej rundy ERC, w której wystartuje w tym roku. Zawiodło zawieszenie, na szczęście jego auto udało się szybko naprawić.

13 września – Robert Kubica rozpoczyna Rajd Polski od wygrania Odcinka Kwalifikacyjnego. Jedzie świetnie pierwszego dnia, zmieniając się na prowadzeniu z Brianem Bouffierem. Niestety, uderzenie w kamień podczas jednego z ostatnich sobotnich OS-ów sprawia, że Kubica ostatecznie odpada z rywalizacji. W niedzielę spotyka się z kibicami, którzy bardzo licznie przybyli do Mikołajek, mimo fatalnej pogody.

blank

20 września – Kubica i Baran biorą udział w Vosgien Rallye we Francji w ramach przygotowań do Rajdu Francji. Polacy wygrywają w cuglach.

Październik

5 października – Kubica i Baran wygrywają kolejny rajd – Francji i są już bardzo blisko zdobycia tytułu WRC2. Scenariusz imprezy podobny jak wcześniej – szybkie zdobycie dużej przewagi i kontrolowanie tempa.

blank

8 października – Na światło dzienne wychodzi wygląd nowego kasku Roberta Kubicy. Kasku wyścigowego…

blank

10 października – Malcolm Wilson z M-Sport potwierdza rozmowy z Robertem Kubicą dotyczące startów w 2014 roku.

26 października – Kubica i Baran potrzebowali 2. miejsca w Rajdzie Hiszpanii by zapewnić sobie tytuł w WRC2. Polacy nie zawiedli i wygrali. Kubica osiągnął największy sukces w polskich rajdach od kilkunastu lat, zdobywając pierwszy tytuł mistrza świata dla Polaka.

blank

blank




Listopad

5 listopada – Maciej Baran oznajmia Robertowi Kubicy, że nie pojedzie z nim w Rajdzie Wielkiej Brytanii w WRC, który był dla Polaków nagrodą za znakomity sezon. Baran kończy współpracę z Kubicą, zostawiając go w bardzo trudnej sytuacji. Pilotem Kubicy w Walii zostaje Michele Ferrara.

8 listopada – Kubica testuje auto WTCC Citroena na torze Monza.

11 listopada – Kubica udziela kolejnego bardzo ciekawego wywiadu – tym razem dla telewizji SKY.

14 listopada – Robert Kubica i Michele Ferrara startują w aucie WRC w Rajdzie Wielkiej Brytanii. Początkowo jadą nieźle, niestety w piątek Kubica zalicza dachowanie, a mechanikom z trudem udaje się naprawić auto na sobotę. Trzeciego dnia Robert ponownie zalicza wypadek, tym razem znacznie poważniejszy i rezygnuje z dalszej rywalizacji.

blank

19 listopada – M-Sport występuje do FIA o zgodę na umieszczenie w swoim aucie WRC w 2014 roku łopatki zmiany biegów dla Roberta Kubicy.

30 listopada – Robert Kubica z Jakubem Gerberem startuje w małym włoskim rajdzie Ronde Citta dei Mille i wygrywa rywalizację w klasie.

Grudzień

6 grudnia – pojawia się informacja, że Robert Kubica może podpisać kontrakt na starty w WRC w zespole Volkswagena, sponsorowanym przez Red Bulla.

7 grudnia – Robert Kubica odbiera na uroczystej gali FIA w Paryżu puchary za sezon 2013 i zostaje wyróżniony tytułem Osobowości Roku FIA

blank

blank

9 grudnia – Citroen podaje swój skład na 2014 rok, ale nie ma w nim Roberta Kubicy.

11 grudnia – Dowiadujemy się, że Robert Kubica będzie kierowcą zespołu M-Sport sponsorowanego przez Lotos i przejedzie cały sezon w WRC 2014.

blank

14 grudnia – Robert Kubica i Jakub Gerber startują w kolejnym rajdzie we Włoszech – Ronde Citta di Sperlonga i pewnie wygrywają w tej imprezie.

blank

18 grudnia – Robert Kubica otrzymuje 10 numer startowy w 2014 roku, ale nadal nie wiadomo, kto będzie jego pilotem.

27 grudnia – Maciej Szczepaniak zostaje ogłoszony jako pilot Roberta Kubicy w Janner Rallye, co prawdopodobnie oznacza również, że ta para przejedzie cały sezon 2014 wspólnie.

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy  

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Popularne tagi