Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI    MUNDIAL

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    MUNDIAL

MENU:

blank

Pilot na Jänner Rallye nadal nieznany [Aktualizacja piątek godz. 13:00: Kubica odwiedził M-Sport, dłuższy wywiad i lista zgłoszeń Monte Carlo – Kubica z numerem 10]

blank

Opublikowana została lista zgłoszeń Jänner Rallye, który rozpoczyna się już 1 stycznia – Widnieje na niej kilka polskich załóg, w tym oczywiście Robert Kubica (nr 1), który pojedzie Fordem Fiestą RRC w barwach RK M-Sport World Rally Team. Na liście nie ma jednak nazwiska pilota, który pojedzie z Robertem w tej imprezie, co może oznaczać, że również pilot na cały przyszły sezon nie został jeszcze wybrany.

Choć wydaje się, że najbliżej angażu na przyszły sezon jest Jakub Gerber, z którym Kubica przejechał dwa ostatnie rajdy, to jednak nie można pominąć ważnego faktu braku doświadczenia Gerbera w dużych międzynarodowych imprezach, przede wszystkim rajdach WRC. Kubica zapewne wolałby kogoś bardziej doświadczonego, ale zależy mu również na słyszeniu polskiego opisu podczas OS-ów.

Nazwisko pilota poznamy najpóźniej 1 stycznia, choć należy się spodziewać, że w ciągu najbliższych 2 tygodni Robert będzie dużo trenował, zapewne już z pilotem, z którym zamierza jeździć w przyszłym sezonie.

Pierwszy OS Jänner Rallye odbędzie się 4 stycznia, wcześniej rozegrane zostaną jednak zapoznanie i OS kwalifikacyjny. W imprezie startuje kilka polskich załóg, m.in. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Ford Fiesta R5). Pojedynek Kajto z Kubicą zapowiada się bardzo ciekawie i nikt nie będzie zdziwiony, jeżeli zaliczymy polski dublet.

Oto lista zgłoszeń rajdu – Robert z nr 1., Kajetanowicz z 4.:

blank

Aktualizacja czwartek

Malcolm Wilson udzielił wywiadowi dziennikowi Super Express, oto co powiedział szef M-Sport:
„Super Express”: – Kiedy stwierdził pan, że musicie mieć Kubicę w zespole?

Malcolm Wilson: – To nie była nagła decyzja, rozmowy trwały od dłuższego czasu. Zobaczyłem, jakie wyniki osiąga Robert w tym roku, a niektóre z jego występów były fantastyczne. Zawsze byliśmy zainteresowani, by poprowadził naszą fiestę.

– Robert nie ma wielkiego doświadczenia w autach WRC, nie obawia się pan tego?
– Obserwuję go od lat i widzę, co jest w stanie zrobić. Jeśli chodzi o kierowanie autami, Thierry Neuville nie ma większego doświadczenia od Kubicy, a jednak został wicemistrzem świata w naszym zespole. To, co mnie najbardziej zachwyca w Robercie, to jego pełne zaangażowanie i poświęcenie, z jakim zabiera się do obowiązków. Przy tak wzorowym podejściu do pracy z pewnością osiągnie to, co sobie wymarzył.

– Zaskoczył pana błyskawiczny marsz Kubicy po tytuł mistrza świata WRC-2?
– Niespecjalnie. Zawsze wiedziałem, że jest szybki i ma wielki potencjał. W tym roku dołożył do tego dobre zrozumienie tego, co w rajdach jest kluczowe. Chodzi o to, że rajd trwa trzy dni, a nie dwie godziny jak wyścig Formuły 1. Robert się tego nauczył.

– Fachowcy mówią, że w ogóle uczy się nowych rzeczy bardzo szybko.
– W tym roku to udowodnił. I mimo że teraz czeka go wielki przeskok do auta WRC, to powinien bez problemu sobie poradzić. To jest także zadanie dla naszego zespołu, musimy pomóc mu, by przejście było najłagodniejsze. Na pewno zdarzą się sytuacje, w których tempo nie będzie takie, jak sobie założymy i trzeba będzie nad tym popracować. Jestem jednak pewien, że w wielu przypadkach Robert jeszcze nas zaskoczy.

– Kubica otwarcie stwierdził, że nie ma mowy o mistrzostwie WRC w 2014 roku. Realnie patrząc, na jakie wyniki możemy liczyć?
– Jestem przekonany, że w niektórych rajdach ma szansę wskoczyć na podium. Sądzę jednak, że prędzej nastąpi to w drugiej części sezonu niż w pierwszej.

– Który z rajdów będzie stanowił największe wyzwanie dla Roberta?
– Jest wiele imprez o zupełnie innym charakterze od tego, co do tej pory robił, na przykład Meksyk, Argentyna czy Szwecja. Choć wcale nie uważam, że ten ostatni rajd na śniegu będzie dla niego szczególnie ciężki. Tam warunki są raczej przewidywalne, w przeciwieństwie na przykład do Rajdu Monte Carlo, który nieźle potrafi zaskoczyć kierowcę, a od którego zacznie sezon.

– Czy Kubica może kiedyś zostać mistrzem świata WRC?
– Z tego, co do tej pory widziałem, wyciągam jeden wniosek: tak, to możliwe.

Źrodło: gwizdek24.pl

Aktualizacja piątek


Robert Kubica w czwartek odwiedził w Anglii siedzibę swojego zespołu, M-Sport:

blank

Oto dłuższa wersja prezentowanego już na blogu wywiadu z Robertem Kubicą dotyczącego startów w przyszłym sezonie:

Aktualizacja godz. 13:00


Robert Kubica będzie w tym sezonie startował z numerem 10 (ten sam co w Citroenie w Rajdzie Wielkiej Brytanii). Robert jest zgłoszony w zespole RK M-Sport WRT, ale jeszcze bez pilota.

blank

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i OneStopStrategy  

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Popularne tagi