KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Robert Kubica wycofał się z Rajdu Korsyki [aktualizacja gdz. 19:40 – Bouffier wygrywa Rajd Korsyki]

blank

Po wczorajszej bardzo poważnej awarii Citroena DS3 RRC Roberta Kubicy, polska załoga zdecydowała się na wycofanie się z rywalizacji w Rajdzie Korsyki. Po czterech odcinkach specjalnych Kubica był liderem rajdu, niestety pech znów przeszkodził mu w odniesieniu rajdowego sukcesu.


Robert Kubica bardzo dobrze i spokojnie rozpoczął wczoraj rywalizację na Korsyce. Polak plasował się na 2-4 miejscach na pierwszych trzech OS-ach, nawet mimo kłopotów z przegrzewającymi się hamulcami. Na 4. OS-ie, jak przyznał sam Robert, bardziej przycisnął, co w połączeniu z przebiciem opony przez lidera rajdu Craiga Breena dało Robertowi prowadzenie w całej imprezie.

Niestety, Robert ponownie miał ogromnego pecha. Awaria elektroniki lub pompy paliwa spowodowała, że Kubica zatrzymał się na trasie rajdu, ale potem zdołał dojechać do mety z 5-minutową stratą. Potem przez 5 godzin Kubica i Baran stali na mecie 5. OS-u. Polakom próbowały pomóc inne nasze załogi, ale bezskutecznie.

Kubica i Baran mogli skorzystać z systemu Rally 2, dzięki któremu mogliby dziś jechać i zdobywać dodatkowe punkty do klasyfikacji serii ERC, ale nie byliby już liczeni w klasyfikacji generalnej. Dziś ogłoszono jednak, że załoga Lotosa nie pojedzie dalej.

Cytując Jerzego Janowicza, któremu również się wczoraj nie powiodło, można zapytać: „How many times, how many times?”

Aktualizacja godz. 13:25

Pojawił się nowy ciekawy film z wczoraj:

Aktualizacja godz. 15:50

Mikołaj Sokół zamieścił na swoim blogu www.sokolimokiem.tv wypowiedź Roberta po zakończeniu rajdu: „Na trzy kilometry przed końcem odcinka numer pięć
mieliśmy problem z systemem paliwowym, chyba to była pompa. Zaczęło
brakować paliwa, nie było żadnego wycieku, także myślę, że jest to po
prostu pompa. S
zkoda, ponieważ był to odcinek przejeżdżany
drugi raz i tak naprawdę po raz pierwszy jechaliśmy dużo pewniej, w
drugim przejeździe ma się już więcej pewności co do notatek i
korsykańskie drogi nie były już nam takie straszne. Taki jest sport,
trzeba myśleć o następnym rajdzie, czyli o Grecji. N
iestety,
problemy techniczne się zdarzają i akurat mi się zdarzył chyba w
najgorszym momencie, ale takie są rajdy. Tak jak powiedziałem, trzeba
myśleć o następnych startach.


Zdecydowaliśmy, żeby nie jechać dalej, ponieważ po pierwsze auto
wróciło bardzo późno do Ajaccio, po drugie tak naprawdę nie wiadomo
było, gdzie dokładnie jest problem. Jeśli nie byłaby to pompa, to
sytuacja mogłaby się znacznie skomplikować. Jako, że było bardzo późno i
było bardzo mało czasu, zdecydowaliśmy, że lepiej jest nie jechać
dalej. Szkoda, ponieważ 120 kilometrów nowych odcinków bardzo by mi
pomogło, ale uważam, że to jest dobra decyzja, ponieważ nie było sensu
robić wszystkiego na ostatnią chwilę i nie mając  tak naprawdę pewności,
że problemy zostaną rozwiązane.


Następny start to dla nas Grecja, o której słyszałem bardzo dużo
informacji. To jest bardzo trudny rajd, jeśli chodzi o auto. Trzeba
bardzo uważać, bo jest dużo kamieni, jest to bardziej rajd na
przetrwanie, szczególnie jeśli się go jedzie po raz pierwszy. Dlatego
priorytetem dla nas będzie dojechanie do mety bez większych przygód i
miejmy nadzieję, że bez awarii.”

Aktualizacja godz. 18:00


Robert Kubica dość enigmatycznie wyjaśniał powody swojej rezygnacji ze startu w sobotę:

Aktualizacja godz. 19:40

To Brian Bouffier, były mistrz Polski został zwycięzcą Rajdu Korsyki. Na mecie wyprzedził on o około 40 sekund Jana Kopeckiego. Trzeci był Stephane Sarazzin.

Niebawem na blogu więcej informacji i galera z Rajdu Korsyki wraz z filmami.

Źródło: www.sokolimokiem.tv

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 17 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 18 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 19 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi