KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Może w lutym…

Minął ponad tydzień od testu Roberta Kubicy w Mercedesie DTM i nadal czekamy na informacje o planach Polaka na 2013 roku. Nie powinniśmy jednak czuć zniecierpliwienia czy zaniepokojenia – Kubica wie co robi i na pewno podejmie słuszną decyzję. Być może połączy starty w serii DTM z występami rajdowymi… W międzyczasie udzielił kolejnego wywiadu.

Na wstępie nowego wpisu przypomnę, że wszystkie informacje, wywiady, relacje, zdjęcia i filmy z ostatniego testu Roberta w DTM znajdziecie TUTAJ. Natomiast obszerne fragmenty wywiadu Polaka dla miesięcznika F1 Racing przeczytacie TUTAJ.

Robert po teście udzielił jeszcze jednego wywiadu – swojemu przyjacielowi Roberto Chinchero. Polak nie podał żadnych informacji dotyczących swojej przyszłości, a jedynie powtórzył to, co już wiemy – że starty w serii DTM są dla niego jedną z opcji, ale nie zamierza się spieszyć z podspisywaniem kontraktu, gdyż ma jeszcze dużo czasu na decyzję (sezon 2013 tej niemieckiej serii startuje dopiero na przełomie kwietnia i maja).

Kubica opisywał również w wywiadzie dla Autosprintu swoje wrażenia z jazdy autem DTM mówiąc, że nie spodziewał się, że te samochody generują aż tak dużą siłę docisku. Dodatkowo Polak stwierdził, że te auta są dość wolne na prostych jak na 500 koni mechanicznych, które posiadają.

blank
fot. Mercedes

Jeszcze 2 tygodnie temu polski przedstawiciel Roberta Kubicy (nadal nie wiemy, czy ma menadżera, czyli Daniele Morellego), Marcin Czachorski powiedział, że do końca stycznia przyszłość Roberta w 2013 roku powinna się wyjaśnić. Nie był to jednak termin nikogo wiążący, choć pewnie Robert musi dać dość szybko odpowiedź w sprawie swoich startów rajdowych – w serii ERC z Fordem lub WRC z Citroenem.

Jeszcze miesiąc temu wydawało się bardzo prawdopodobne, że Robert Kubica zostanie przy rajdach. Teraz wyjade się, że Polak jest bliżej startów w DTM, ale trzeba pamiętać o tym, że Robert już nie raz nas zaskakiwał.

Najbardziej prawdopodbne jest jednak – znając jego ambicje – że wybierze starty w serii DTM oraz kilka występów w większych, asfaltowych imprezach rajdowych. Są to jednak tylko przypuszczenia, a na oficjalną decyzję Roberta musimy jeszcze trochę poczekać, ale raczej nikomu nie będzie to przeszkadzało.

Nieco miejsca na swoich łamach Robertowi Kubicy poświęcił również francuski magazyn Autohebdo. Poniżej możecie znaleźć artykułu, w którym Jeremy Maccaud analizuje obecną sytuację Roberta Kubicy i opcje, jakie ma on na 2013 rok. Nie pojawiają się w nim żadne nowe kwestie, a skromnej wypowiedzi udzielił również autor tego wpisu.

blank

Źródło: www.sokolimokiem.tv, Autosprint, dtm.mercedes.com

Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób go lubiących i bądź na bieżąco! 

Więcej o całej F1 na MC Formula i f1ultra.pl 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi