KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Sobota, 04.06: Czego to serwisy nie wymyślą, czyli wygaśnięcie kontraktu Kubicy z Renault

Niemieckie media internetowe obiegła niedawno, mająca wywołać sensację, informacja, że kontrakt Roberta Kubicy z zespołem Lotus Renault GP wygasł. Przewrotnie mógłbym zapytać: jaki kontrakt? Ale odpowiem inaczej – po co szukać sensacji w kontrakcie, o którym nic nie wiadomo, a który w obecnej sytuacji bardzo mało znaczy.

Na jednym z niemieckich serwisów pojawiła się informacja, że w wyniku ostatnich wypowiedzi i niepewnego powrotu do zdrowia Roberta Kubicy, kontrakt zespołu Lotus Renault GP z nim wygasł. To, że były to akurat niemieckie media, pozostawię bez komentarza. Dwa polskie serwisy powtórzyły tę informację. Należy dodać, że tylko dwa i to z grona serwisów „średniej wielkości” (co wcale nie jest przytykiem i nie świadczy o braku profesjonalizmu!).

Kontrakty kierowców Formuły 1 są czymś, o czym bardzo dużo się mówi, ale nikt tak na prawdę nie zna ich treści. Snuje się wiele domysłów, ale pewności nigdy nie ma. Ja radziłbym jeszcze pamiętać o jednym – kontrakty są to umowy… ludzi w gruncie rzeczy. A jeżeli tak, to jeżeli spotka się dwoje mądrych ludzi, mających wolę porozumienia i współpracy to zawsze się dogadają i nic nie stoi na przeszkodzie aby wprowadzili zmiany do już istniejącego kontraktu. Mówił o tym niedawno Daniele Morelli, menadżer Roberta Kubicy. Włoch stwierdził, że w obecnej sytuacji Roberta nie liczy się kontrakt, a dobra wola i chęć współpracy. Ja się z tym całkowicie zgadzam.

Nie da się wykluczyć, że w kontrakcie Roberta była klauzula, która mówiła, że w przypadku kilkumiesięcznej niezdolności kierowcy do jazdy kontrakt ulega automatycznemu rozwiązaniu. Ale przecież tuż po lutowym wypadku i ustabilizowaniu się stanu Roberta, Morelli z Boullierem usiedli i przedyskutowali całą sytuację, umówili się co i jak. Czy gdyby kontrakt uległ lub miał ulec rozwiązaniu, to Boullier zapewniałby jeszcze tydzień temu, że zespół czeka na Roberta, że przygotowali już dla niego bolid? Czy przedwczoraj wyrażałby tęsknotę za Robertem? No oczywiście, że nie. Plotki zatem o tym, że Kubica jest obecnie „wolnym zawodnikiem” należy odłożyć na półkę z podpisem „bajki”.

Chciałbym zwrócić jednak tylko uwagę na jeden aspekt tej historii, który wydaje się być prawdopodobny. Chodzi o wynagrodzenie za sezon 2011. Jak wiemy z doniesień medialnych, Robert miał zarobić w tym roku w zespole Lotus Renault GP około 10 milionów euro. Jasne jest raczej, że tych pieniędzy Polak nie dostanie w pełnej wysokości. Jeżeli kontrakt rozpatrywać tylko w aspekcie finansowym, to rzeczywiście, mógł on wygasnąć. Ekipa z Enstone zatrudniła przecież Heidfelda, który dostał 1 milion euro. Pieniądze nie są jednak teraz ważnym aspektem, podobnie jak sprawa kontraktu.

Nie zgadzam się na nazywanie Roberta Kubicy „wolnym zawodnikiem”, nawet w kwestii kontraktu. Robert jest związany z Lotus Renault GP i to tam planowany jest jego powrót. Dopóki nie zostaną podane oficjalne informacje, proszę abyśmy powstrzymali się od spekulacji i cierpliwie czekali na powrót Roberta Kubicy – najpierw do zdrowia, a potem do bolidu Formuły 1.

Więcej informacji o całej Formule 1 znajdziesz na www.f1ultra.pl

Reklama
————————————————————————————————————
powrotroberta jest już na facebooku! Dołącz do osób go lubiących!

www.techpro.pl – maszyny i narzędzia budowlane – sprzedaż i wynajem, niskie ceny, fachowa obsługa!

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum