KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
blank

Rajd Niemiec – straty/zyski w sekundach na kilometr [ Aktualizacja niedziela, godz. 19:29, podsumowanie rajdu]

blank
fot. Torstein Eriksen

Witam serdecznie w nowej serii bloga, „Trochę statystyki”. 

Znajdziecie tutaj odpowiedź na pytanie o tempo jakie prezentuje Robert Kubica na poszczególnych OS-ach rajdów WRC, a także statystyki innych kierowców, wybranych przez was w komentarzach. Seria ta będzie się rozwijać, także z waszym udziałem. Jeśli macie uwagi, propozycje statystyk, kierowców których tempo też  chcielibyście zobaczyć, piszcie w komentarzach pod postem. 

Po emocjach związanych z szutrowym Rajdem Finlandii, nadszedł czas powrotu na nawierzchnię asfaltową. Rajd charakteryzuje się bardzo dużą ilością nawrotów. Jak Kubica poradzi sobie na sprzyjającej mu nawierzchni asfaltowej? Ile straci do lidera na poszczególnych OS-ach?
Tabelę z wynikami RK będę aktualizował po każdym dniu Rajdu Polski.


 Tempo Kubicy w tegorocznych rajdach WRC

Poniżej odświeżone tabele ze statystykami rajdu Monte Carlo, Szwecji, Meksyku, Portugalii, Sardynii i Polski

blank
blank

blank

blank

blank
blank


blank
Aktualizacja niedziela, godz. 13:15
Wyniki Kubicy w całym rajdzie. Później zamieszczę krótkie podsumowanie statystyk (będzie kilka ciekawych spostrzeżeń), a także tabelę mierzącą postępy Kubicy w rajdzie Niemiec.

blank

Aktualizacja niedziela, godz. 19:29
Tradycyjnie zamieszczam tabelę śledzącą postępy Roberta Kubicy w oparciu o punktację Ligi Fantasy. 

blank

Z powyższej tabeli wynika, że Kubica nie tylko przejechał mniejszą liczbę czystych OS-ów, ale i że tempo miał znacznie gorsze jak w 2014 roku. Jednak patrząc na wcześniejszą tabelę („Statystyki Kubicy Rajd Niemiec 2015”), zauważyłem dużą różnicę między tempem uzyskanym w czasie niedzielnych OS-ów (OS 18-21, strata 0,2-0,6 sek/km), a tempem uzyskiwanym w dniach wcześniejszych (OS 1-12, strata 0,5-1,5 sek/km). Doszedłem do wniosku, że negatywny wpływ na tempo Kubicy miała zmiana przepisów dotyczących kolejności startowej, w wyniku której Kubica przez pierwsze dwa dni rajdu startował z dalekiej 12 pozycji.

Teorię tą potwierdzałaby poniższa tabela, porównująca szybkość Kubicy w zeszłorocznym i tegorocznym Rajdzie Niemiec, na OS-ach przejechanych z dobrą pozycją startową (1-2), jak i złą pozycją startową. Po rozdzieleniu OS-ów ze względu na pozycję startową, zamiast 20% spadku szybkości, spadek wynosił 6,1-6,7%. Czyli Kubica w tym roku jechał podobnym tempem jak przed rokiem.

blank

Pomimo niezbyt udanego występu w Rajdzie Niemiec, warto odnotować wynik uzyskany przez Polską załogę na Power Stage. 5 miejsce na ostatnim OS (4 czas) to jak do tej pory najlepsza lokata uzyskana przez Roberta, co pokazuje poniższa tabela:

blank

Jest więc pozytywny aspekt rajdu Niemiec, szczególnie że mogło być jeszcze szybciej (na 21 OS Kubica wyraźnie stracił na jednym nawrocie). Wygląda na to, że w niedalekiej przyszłości, (szczególnie w rajdach asfaltowych), gdy Kubica stanie się trochę szybszy, a z powodu awarii samochodu/błędu na trasie, będzie jechał ostatniego dnia w ramach Rally2, dostarczać nam będzie emocji walcząc o punkty na Power Stage.

blank
Strona powrotroberta.blogspot.com jest na facebooku oraz Twitterze! Dołącz do osób ją lubiących i bądź na bieżąco!
Więcej o całej F1 na MC Formula i onestopstrategy.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi