KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Press - 24 Hours of Le Mans 2025 - Scrutineering and City Center Parade

Kubica: To było bardzo niesprawiedliwe. Poszedłem tam i pogadałem



Robert Kubica zdradził kolejne szczegóły “współpracy” strategicznej fabrycznych aut Ferrari z prywatnym AF Corse #83 podczas 24h Le Mans. Nie wyszła ona tak, jak by Robert oczekiwał.

Dość szybko w 24h Le Mans stało się jasne, że o zwycięstwo będą walczyły między innymi dwa auta fabryczne Ferrari oraz samochód AF Corse #83. Jadące bez większych przygód żółte Ferrari miało w pewnym momencie prawie 2 minuty przewagi nad autami fabrycznymi, ale samochód bezpieczeństwa zniwelował ją.

Wygląda na to, że wówczas Ferrari podjęło decyzję by postawić na czerwone auta, kosztem #83. Robert Kubica opowiedział o tym co się wydarzyło w rozmowie z Motowizją. Zapytany, jak wyglądała współpraca podczas tego wyścigu “w rodzinie” Ferrari, zaczął odpowiedź mocno sugestywnie.

“Rodzina to ładnie brzmi, ale nie przesadzajmy. Według mnie współpracy nie powinno być bo według mnie jest to zbyt długi wyścig by zaczynać współpracę na 18 godzin przed metą. Zwłaszcza, że to nie było tak, że my jechaliśmy wolno, a oni szybko” – mówi Robert.

 

“Momentami nawet nie wiedziałem, jakie tam były pomysły… To znaczy mogę się domyślać bo jestem dość inteligentnym facetem i pewnych rzeczy nie trzeba mi mówić. Kluczowym momentem był ten, gdy po raz pierwszy spałem – około 2 godzin. Wróciłem do boksów na godzinę przed moją zmianą i usłyszałem o tym, co się działo gdy jechał Phil” – dodaje Kubica.

Chodziło o zerwanie z zamysłem strategicznym, jaki miało AF Corse #83 i umożliwienie wyjścia na prowadzenie autu #51.

“Już wcześniej raz puściliśmy 51-kę, potem oni zbili się z nami za sprawą samochodu bezpieczeństwa, potem znowu Phil ich musiał przepuścić. Bez safety cara ten samochód #51 miał po wyścigu bo mieli 1:50 straty dla nas” – wyjaśnia Robert.

“Ten stint Phila był według mnie bardzo niesprawiedliwy dla Phila i zespołu. Phil był jedynym kierowcą Ferrari, który miał jeździć stinty na 13 okrążeń by wyrobić sobie przewagę strategiczną by zjeżdżać później. Przez to jechał dużo wolniej i oszczędzał paliwo. I jak już jechał na te 13 okrążeń to na 11. okrążeniu kazano mu zjechać żeby ułatwić pit-stopy czerwonym autom. No i wtedy wydarzyła się rzecz, która nie powinna się wydarzyć. Dowiedziałem się o tym więc poszedłem, pogadałem. Myślałem, że będziemy mieć trochę większy szacunek do siebie, ale tego szacunku nie było” – dodaje Kubica.

Jego wypowiedź obejrzycie poniżej:

 



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi