KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

DPPIPRODUCTION_00003478_0116

Wyniki już oficjalne! Genialna jazda Kubicy w 24h Le Mans



Stinty Roberta Kubicy w 24h Le Mans były absolutnie kluczowymi dla późniejszego zwycięstwa AF Corse #83 w całym wyścigu. Dziś potwierdzono oficjalne wyniki wyścigu i triumf Roberta Kubicy!

Po wczorajszej dyskwalifikacji Ferrari z numerem 50, chyba każdy z nas zaczął minimalnie obawiać się o to, czy nie będzie kolejnych niekorzystnych dla kierowców decyzji sędziowskich. Możemy już jednak odetchnąć z ulgą. Oto oficjalne wyniki 24h Le Mans:

Oficjalne wyniki 24h Le Mans 2025

Przyznam szczerze, że ten tekst pisałem bardzo długo, przekładając jego publikację bo co chwila “wlatywało” coś ciekawego do napisania po triumfie Roberta Kubicy. Chcę poniżej “pochylić się” nad jazdą Roberta Kubicy w trakcie tego wyścigu i pokazać, że słowa mówiące, że “jest kosmitą” nie są przesadzone.

 

Jazda Kubicy była kluczowa dla wyniku AF Corse #83. Robert uzyskał drugi czas całego wyścigu, wykręcając 3:26.562. Szybszy o pół sekundy był Sebastien Bourdais w Cadillacu Hertz Team JOTA.

Partnerzy Kubicy wykręcali wyniki znacznie gorze. Yifei Ye miał 3:27.625 a Phil Hanson 3:28.095.

best lapy 24h Le Mans 2025

Prędkości

AF Corse miało piątą najwyższą prędkość maksymalną wyścigu, wynoszącą 345,6 km/h. najszybsze były fabryczne hypercary Ferrari.

 

maksymalne prędkości 24h Le Mans 2025

Okrążenia na prowadzeniu

Auto Kubicy, Ye i Hansona przejechało zdecydowanie najwięcej okrążeń na prowadzeniu w tegorocznej edycji – 140. Łącznie tylko 8 aut było na prowadzeniu w tym wyścigu. Przez 277 okrążeń prowadziły Ferrari, przez 102 kółka liderowało Porscha, przez 6 Toyota, a przez 2 Peugeot.

#83 AF Corse – 140 okrążeń na prowadzeniu
#51 Ferrari – 95
#6 Porsche – 65
#50 Ferrari – 42
#5 Porsche – 36
#8 Toyota – 6
#94 Peugeot – 2
#4 Porsche – 1



Przebieg jazdy

 

Niestety w tym sezonie WEC pozbawiło nas wielu ciekawych danych dotyczących jazdy, a nieoficjalnych live timingów nie zdołałem wydobyć dane tylko z ostatnich 17 godzin jazdy. Ale i one mówią nam wiele na temat tempa kierowców.

Stinty Roberta były decydujące dla możliwości walki o zwycięstwo. Pierwszy raz przejął on samochód na 39. okrążeniu. W tym momencie AF Corse realnie zajmowało 10. miejsce, mając 35 sekund straty do liderów. Gdy Kubica oddawał auto, ekipa zajmowała realnie 2. miejsce i miała 10 sekund straty do liderów.

Jeżeli ktoś oglądał onboard Roberta to widział, jak szybko i agresywnie jechał. Nawet dublując dwa auta LMGT3, jadące w niedużej odległości, Robert zjeżdżał na chwilę za nie by choć przez 2-3 sekundy wykorzystać tunel aerodynamiczny.

 

Z zapartym tchem oglądałem jego walkę z autami Porsche – niezwykle ostrą, która zakończyła się karą 5 sekund czy kontaktem przy wyprzedzaniu. Były to jednak niezwykle ważne momenty, w których trzeba było wyprzedzić rywala by móc dalej piąć się do przodu.

Drugi stint Kubicy to okrążenia od 258 do 291. Robert dostał auto z 10-ma sekundami straty do liderów, a oddał tracąc 5 sekund. Warto powiedzieć, że ten stint został skrócony za sprawą wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. AF Corse zdecydowało się zmienić wtedy kierowców, nie tracąc wiele czasu.

Ostatni stint Roberta trwał aż 58 okrążeń. Robert zaczynał go na 1. miejscu i skończył na tej pozycji z taką samą przewagą jak na początku – około 12 sekund. Gdyby doszło do zmiany kierowców, trwającej zazwyczaj kilkanaście sekund, AF Corse #83 mogłoby stracić prowadzenie i już go nie odzyskać. Dlatego tak ważne było, by Robert został w aucie aż do końca. Warto dodać, że brakło zaledwie 8 minut do przekroczenia maksymalnego czasu jazdy jednego kierowcy.

Ostatecznie Kubica w całym wyścigu przejechał 166 okrążeń (9 godzin, 58 minut i 31 sekund). Phil Hanson jechał 112 okrążeń (6:38:27.079), a Yifei Ye 109 (6:40:45.247).

Pisząc to wszystko, absolutnie nie chcę umniejszać zasług Yifeia Ye czy Phila Hansona. Oni również pojechali rewelacyjne zawody, prezentując dobre i równe tempo, a co najważniejsze, praktycznie nie popełniając błędów. Wielkie brawa dla nich za to!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi