KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
Kaprzyk lmp2

Kaprzyk imponuje podczas testów LMP2

 

Mateusz Kaprzyk ma za sobą bardzo udane testy prototypu klasy LMP2 razem ze świeżo upieczonymi mistrzami Europy cyklu European Le Mans Series, portugalskim zespołem Algarve Pro Racing.

Dwa dni po ostatnim wyścigu sezonu, do którego jego ekipa ruszała z pole position w kategorii LMP3, jedyny Polak w stawce mistrzostw Europy nie tylko zmienił zespół, ale także kategorię.

Na portugalskim torze Portimao katowiczanin pokonał ponad 50 okrążeń testując wart ponad 2 mln zł prototyp klasy LMP2. Ważące zaledwie 950 kg i napędzane silnikiem V8 o pojemności 4,2 litra auto jest średnio o pięć sekund na okrążeniu szybsze niż prototypy klasy LMP3, którymi Kaprzyk ścigał się w ELMS przez ostatnie trzy sezony.

Kierowca ORLEN Teamu z nowym wyzwaniem poradził sobie jednak rewelacyjnie, pokonując ponad 200 kilometrów i nie tylko pokazując bardzo dobre tempo, ale też imponując inżynierom swoim metodycznym podejściem i profesjonalizmem.

 

„Testy LMP2 to nie tylko spełnienie marzeń każdego kierowcy, ale też bardzo dobre przygotowanie do kolejnego etapu mojej kariery – mówi Mateusz Kaprzyk. – Chciałbym bardzo podziękować ekipie Algarve Pro Racing za zaproszenie oraz świetną pracę przez cały dzień. Prototypy Le Mans często nazywane są bolidami z dachem, a przesiadka z auta LMP3 do LMP2 jest jak awans z Formuły 3 do Formuły 2. W aucie LMP2 wszystko dzieje się dużo szybciej, ale dzięki dobremu przygotowaniu byłem w stanie od pierwszych okrążeń bardzo dobrze odnaleźć się na torze” – mówi Mateusz Kaprzyk.

„Przez cały dzień utrzymywałem się również w dziewięciu dziesiątych sekundy względem najlepszych czasów bardzo doświadczonych kierowców, z czego jestem bardzo zadowolony. Testy w Portugalii potwierdziły, że kierunek, który obrałem już kilka lat temu jest jak najbardziej słuszny. Ewentualny awans do klasy LMP2 na pełen etat i starty w ELMS oraz w legendarnym wyścigu Le Mans to jednak duże wyzwanie. Przed nami więc teraz czas bardzo intensywnych rozmów z naszymi partnerami, dzięki których wsparciu mam nadzieję zrobić kolejny milowy krok w mojej karierze” – dodaje kierowca.

„Po wywalczeniu mistrzostwa Europy zaprosiliśmy kilku najbardziej obiecujących młodych kierowców na specjalne testy. Mateusz zrobił na nas bardzo duże wrażenie i zaimponował mi swoją etyką pracy. Nie tylko pokazał świetne tempo, ale też był bardzo dobrze przygotowany i bardzo profesjonalnie zrealizował cały program, który dla niego opracowaliśmy. Jesteśmy pewni, że z każdym kolejnym okrążeniem będzie jeszcze szybszy i ma przed sobą ciekawą przyszłość” – dodaje szef zespołu Algarve Pro Racing, Stewart Cox

Źródło: Informacja prasowa

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi