KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
IEC #34-parade

Były kierowca F1 w składzie Inter Europol Competition na 24h Le Mans

 

Zespół Inter Europol Competition ma przyjemność potwierdzić trzech kierowców załogi prototypu Oreca 07 z numerem startowym 32 na jubileuszową edycję wyścigu 24h Le Mans. Są to Amerykanin Mark Kvamme oraz Duńczycy – Anders Fjordbach i Jan Magnussen w klasie Pro-Am LMP2.

Ponadto w prototypem z numerem 34 pojadą trzej stali bywalcy Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA – nasz rodak Kuba Śmiechowski, Fabio Scherer ze Szwajcarii i Hiszpan Albert Costa, którzy niedawno zapewnili sobie na torze Spa-Francorchamps pierwsze podium FIA WEC w historii zespołu Inter Europol Competition. Rezultat ten doda polskiemu zespołowi wiary w sukces przed czerwcową imprezą.

Dla Marka tegoroczny wyścig 24h Le Mans będzie europejskim debiutem w prototypie LMP2, ale Amerykanin ma duże doświadczenie w klasie GT, gdzie startuje od 2014 roku. W tym sezonie zajął szóste miejsce w wyścigu IMSA Michelin Pilot Challenge na torze Daytona. Startował także w klasie LMP2 w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship. W ubiegłym roku ścigał się w Le Mans w klasie LMGTE, a także w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA.

Anders, który wielokrotnie stawał na podium w klasie LMP2 będzie z pewnością mocnym punktem załogi. Wnosi bogate doświadczenie zdobyte w wielu startach w European Le Mans Series, FIA World Endurance Championship oraz IMSA WeatherTech SportsCar Championship w USA. Wygrał European Le Mans Series w 2019 roku i odniósł zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju, a rok później zwyciężył na legendarnej Pętli Północnej Nürburgringu.

 

Z kolei Jan ma za sobą długą i pełną sukcesów karierę. Zaczynał w samochodach jednomiejscowych, gdzie przeszedł drogę od Formuły Ford aż do Formuły 1. W Le Mans zadebiutował w 1999 roku. Odniósł tam cztery zwycięstwa w latach 2004, 2005, 2006 i 2009. Zdobył wiele tytułów w American Le Mans Series oraz w IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Ma na swoim koncie tytuł mistrzowski w klasie GTLM w zespole Corvette Racing.

Jan i jego koledzy z zespołu mają nadzieję na kolejne trofea w tym roku na Circuit de la Sarthe.

Zespół Inter Europol Competition ma na swoim koncie w tym roku już kilka znaczących osiągnięć – pierwsze zwycięstwo w klasie LMP2 na Dubai Autodrome w Asian Le Mans Series oraz niedawne trzecie miejsce w rundzie FIA World Endurance Championship.

Tegoroczny wyścig Le Mans rozpocznie się od badania administracyjnego i technicznego w piątek, 2 czerwca, a tydzień później odbędzie się parada kierowców. Start wyścigu zaplanowano na godzinę 16:00 w sobotę, 10 czerwca. Wtedy właśnie 62 samochody wystartują w największym wyścigu samochodów sportowych na świecie.

Sascha Fassbender, Team Manager: „Nie możemy już doczekać się startu w Le Mans. Po raz pierwszy w naszej historii wystawiamy samochód w klasie Pro-Am, będzie to Oreca z numerem 32. Myślę, że Jan, Anders i Mark utworzą bardzo mocny skład. Mają oni ogromne doświadczenie w wyścigach, także w rywalizacji w Le Mans. Wszyscy czekamy na udany wyścig”.

 

Jan Magnussen (kategoria złota): „Ogromne podziękowania dla sponsorów – ParkOne i Needit Denmark, którzy skorzystali z fantastycznej okazji, aby wziąć udział w największym wyścigu świata. Będzie to mój 24. start w Le Mans. Trudno w to dziś uwierzyć, ale w trakcie mojego pierwszego wyścigu w 1999 roku powiedziałem, że nigdy więcej tu nie wrócę. Kiedy jednak przekroczyłem linię mety i zobaczyłem ludzi z zespołu – zmęczonych, ale szczęśliwych, wiwatujących przy pit wall, wszystko się zmieniło. Od tego czasu Le Mans co roku jest dla mnie najwspanialszym momentem w roku i cieszę się, że mogę znów wrócić. Do startu pozostały już tylko tygodnie. Mamy ograniczony czas na testy i przygotowania, ale z mocnym zespołem, mając kierowców z dużym doświadczeniem w wyścigach długodystansowych, jesteśmy optymistami i nie możemy już doczekać się startu.”

Anders Fjordbach (kategoria srebrna): „Nie mogę już doczekać się startu w załodze z Janem Magnussenem, po wspólnym występie w Le Mans w 2021 roku, który dał nam dużo frajdy, ale też był wyzwaniem. Teraz, dzięki firmie ParkOne, która w krótkim czasie zdecydowała się wspomóc nasz program mamy kolejną szansę. Dzięki duńskiemu sponsorowi, w setną rocznicę pierwszej edycji wyścigu, który cieszy się w naszym kraju ogromną popularnością, można być z tego tylko dumnym.”

Mark Kvamme (kategoria brązowa): „Miałem już przyjemność dzielić samochód wyścigowy z Janem w zespole MDK Motorsports w USA i często rozmawialiśmy o wspólnym starcie w Le Mans. Jestem zaszczycony, że mogę współpracować w zespole Inter Europol Competition z dwoma tak utalentowanymi i doświadczonymi kierowcami, jak Jan i Anders, a jednocześnie nie mogę się doczekać, aby doświadczyć ogromnego wsparcia duńskich kibiców w Le Mans, o którym wszyscy z pewnością słyszeli!”

Zbierzemy 100 zł? Będzie dzień bez reklam w treści standardowych wpisów! Kliknij tu i wybierz cel: „Dzień bez reklam”!



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi