KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Robert Kubica GP Węgier 2020

Kubica potwierdza kolejne treningi w F1. Powrót? „Nie wykluczam, ale nie chcę wracać by jeździć z tyłu”



Bardzo ciekawy wywiad z Robertem Kubicą przeprowadził na Assen Ronald Vording z dailygp.com. Rozmowa skupia się przede wszystkim na Formule 1 i kwestii kolejnych jazd Roberta Kubicy – również ewentualności ścigania się w sezonie 2021.

„Zabawnie tu być. Ten tor jest dla mnie zupełnie nowy, a to rzadka sytuacja dla profesjonalnego kierowcy, który ściga się od 20 lat, żeby jakiś obiekt był dla niego nowy. To chyba drugi raz kiedy ścigam się w Holandii. Wcześniej jechałem w Formule 3 na Zandvoort, który jest bardzo oldschoolowym torem i nadal go pamiętam z F3 jako bardzo wąski obiekt. Kiedy usłyszałem, że F1 tam wraca, natychmiast pomyślałem, że to będzie coś. Widziałem już ujęcia po remoncie, ale te najciaśniejsze momenty nadal pozostają takie same jak kiedyś. Kiedy weźmie się pod uwagę, jak szerokie są obecne samochody F1, to będzie coś…” – mówi Kubica o Assen i występach w Holandii.

Polak potwierdził, że ma jeszcze zaplanowane występy w pierwszych treningach przed wyścigami Formuły 1.



„Tak, z tego co wiem, przejadę więcej pierwszych treningów, ale nie wiem na których grand prix. Sytuacja jest bardzo płynna ze względu na koronawirusa, a nowy kalendarz F1 został dopiero niedawno ogłoszony. Zespół chce ocenić kilka rzeczy z naszego pakietu, ale to też kwestia naszych celów i tego, jak ułożą się wyścigi, ale pojawię się w sesjach w naszym aucie” – mówi Robert.

W tym sezonie zdarzyło się już, że jeden z zespołów szukał zastępstwa za jednego ze swoich kierowców. Czy w razie konieczności Kubica jest gotowy podjęcia się tego wyzwania?

„Jako kierowca testowy i rezerwowy zawsze muszę być. Mając tę rolę, zawsze trzeba być gotowym, choć nie jest łatwo wkroczyć do jazdy z marszu. Widzieliśmy to w przypadku Nico Hulkenberga, który co prawda spisał się świetnie, ale widzieliśmy, że pierwszy weekend nie był dla niego łatwy. Ludzie często zapominają, że motorsport to prawdziwy sport, w którym dużą rolę odgrywają też treningi. Nie mogę powiedzieć, cze mam nadzieję na występ w tym roku, bo to oznaczałoby, że coś stałoby się z naszym podstawowym kierową, a nikomu źle nie życzę” – stwierdza kierowca Alfa Romeo Racing ORLEN.

„Zawsze jednak jest ryzyko takich sytuacji i trzeba być gotowym. Moja przeszłość nauczyła mnie, że niczego nie można wykluczyć i że nie ma rzeczy niemożliwych” – dodaje.



Odnosił się oczywiście m.in. do swojego powrotu do Formuły 1. Zapytany o niego, mówi: „Fakt, że jakoś udało mi się wrócić, pozostaje dla mnie wyjątkowy. Oczywiście powrót został zamaskowany przez ogólne problemy Williamsa, ale pomijając rezultaty, jest to szczególne osiągnięcie, że dwukrotnie byłem w F1.”

Czy w takim razie jego kariera w F1 jest zakończona?

„Moja przeszłość nauczyła mnie, i mam nadzieję, że nie tylko mnie, że nigdy nie można mówić nigdy. Nawet po tak poważnym wypadku. Nie da się przewidzieć przyszłości. Jednocześnie trzeba pozostać realistą i mieć świadomość ograniczonych możliwości. Jeżeli będzie szansa, to najpierw dokładnie ją rozważę. Nie chcę wracać ponownie tylko po to by jeździć z tyłu. To nie ma dla mnie już sensu. Nie wykluczam zatem tego, ale jeżeli nie będzie nowej szansy, to nie będzie to koniec świata. Takie jest ściganie” – kończy Robert.

Źródło: dailygp.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi