KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank
Formula 1 2022: Abu Dhabi November testing

Narastająca „chęć powrotu” motorem telefonów do Steinera. Teraz chce „skopać tyłki”



Nico Hulkenberg przyznaje, że latem ubiegłego roku na nowo zapragnął powrotu do F1, co doprowadziło do tego, że skontaktował się z Haasem, wyrażając swoje zainteresowanie jazdą dla amerykańskiej ekipy.

Po swoim ostatnim pełnym sezonie w F1 z Renault w 2019 roku Hulkenberg dobrze poradził sobie w roli kierowcy rezerwowego, zastępując Sergio Pereza i Lance’a Strolla podczas dwóch wyścigów w 2020 roku, a także Sebastiana Vettela w pierwszych dwóch wyścigach 2022 roku.

Później ambicje Hulkenberga do powrotu na tor stopniowo rosły. „Oczywiście po 2019 roku odszedłem i byłem szczęśliwy, miałem od tego trochę dystansu i wytchnienia” – przyznaje 35-letni Niemiec, który mówi, że atmosfera w Renault była ciężka.

„W 2021 roku nic wielkiego się nie działo, nawet na początku tego roku nie stresowałem się tym i nie myślałem o tym za bardzo. Ale potem, gdy zbliżało się lato, w jakiś sposób to ponownie we mnie narastało. Kiedy przyjechałem na wyścigi, zobaczyłem tę akcję i emocje to poczułem pragnienie, aby wrócić i wtedy zaczęły się rozmowy” – dodaje Hulkenberg.



Chociaż cieszył się życiem poza F1, w miarę jak rozmowy z Haasem nabierały tempa, a zwłaszcza w zeszłym miesiącu, gdy stały się one bardziej konkretne, u Hulkenberga pojawiła się motywacja do powrotu do walki i chęć „skopania tyłków innym kierowcom”.

„To jakby wróciło, chęć powrotu na grid, ścigania się, skopania tyłków innym kierowcom, bycia na miejscu kierowcy. Nie było więc żadnego strachu” – powiedział.

Hulkenberg we wtorek pozna się z zespołem Haasa w Abu Zabi, gdzie weźmie udział w dniu testowym Pirelli.

Chociaż zna samochód nowej generacji F1 dzięki doświadczeniu z początku sezonu w Aston Martinie, Niemiec spodziewa się, że potrzeba będzie „kilku przejazdów, aby nabrać prędkości, zapoznać się z samochodem i dopiero wtedy przystąpić do pracy”. Dziś wziął on udział w testach w Abu Dhabi, co było jego pierwszym kontaktem z bolidem Haasa.



„Najważniejszą rzeczą na te jazdy jest dla mnie po prostu ogarnięcie F1, a zwłaszcza tego samochodu, zrozumienie go, ponieważ to trochę przygotowania do przyszłego roku. Trzy dni testów przedsezonowych to nie dużo przed pierwszymi zawodami. Więc to dla mnie tylko mały przedsmak, aby poczuć ten samochód i to jak działają systemy, rzeczy związane z dopasowaniem kierowcy czy również wiele podstaw, które można już teraz zrobić i mieć z głowy” – powiedział Nico.

Jak pewny był w ostatnich tygodniach tego, że wróci do jazdy w F1?

„Nigdy nie ma pewności, dopóki nie zostanie podpisana umowa, ale myślę, że w ostatnim miesiącu sprawa stawała się coraz bardziej konkretna i poważna, a ja byłem coraz bardziej optymistyczny i pewny, że możemy uzgodnić umowę” – opowiadał o kontrakcie Hulkenberg w poniedziałek na torze Yas Marina.

Hulkenberg dzierży niezbyt chwalebny rekord w F1 jako kierowca z największą liczbą startów w Grand Prix, który nigdy nie stanął na podium – 181.

Źródło: f1.com
Patryk Kucharski



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi