KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek
blank

Poprawki na Imolę? Format to utrudni



Przed nami europejska część kalendarza. Jest to idealna okazja do wprowadzenia modyfikacji w swoich konstrukcjach, jednak nie tym razem. Zespoły z czołówki nie spodziewają się w najbliższym czasie rozwiązań dającym im rozwikłanie kluczowych problemów.

Jak na razie w tym sezonie, ze względu na wpływ ograniczenia kosztów i wyzwania logistycznego pierwszych wyścigów na dużą skalę, żaden z czołowych zespołów nie wprowadził żadnych znaczących poprawek do swoich nowych samochodów.

Rozpoczęcie europejskiej części sezonu daje najlepsze możliwości do wprowadzenia zmian. Jednak najbliższy wyścig na torze Imola to runda, podczas której odbędzie się pierwszy sprint. To oznacza zmieniony harmonogram weekendu i bardzo mało czasu na przetestowanie ewentualnych nowych części.

Ferrari uważa, że ​​przy zaledwie jednej godzinie treningu przed pierwszą piątkową sesją kwalifikacyjną nie ma wystarczająco dużo czasu na ocenę nowych części i idealne ustawienie bolidu na resztę weekendu.



Zamiast tego, szef zespołu Ferrari, Mattia Binotto, mówi, że poważne ulepszenia będą czekać na kolejne wyścigi, ponieważ zespół zamiast tego chce skoncentrować się na wyeliminowaniu porpoisingu i innych problemów, które napotkali w Australii w zeszły weekend.

„Myślę, że będzie to trudny weekend, jeśli chodzi o wprowadzanie aktualizacji i próby ich oceny w piątkowym treningu, ponieważ oczywiście trzeba się skupić na popołudniowych kwalifikacjach” – powiedział Mattia Binotto.

„Jeżeli chodzi o nas, na torze Imola nie będzie wiele poprawek, bo znowu uważamy, że to nie będzie właściwe miejsce”.

„Postaramy się jednak rozwiązać problemy, z którymi borykamy się do tej pory. Myślę tu o odbijaniu, które miało wpływ na nasze wyniki podczas weekendu [w Australii]”.

„Ponownie spróbujemy popracować nad tym konkretnym punktem. Ale jeśli chodzi o ulepszenia i te bardziej, powiedzmy, znaczące, to będzie to miało miejsce w dalszej części sezonu”.



Szef zespołu Ferrari odniósł się również do formy swojej ekipy. Kierowcy z Maranello mają do dyspozycji bardzo dobre narzędzia do ścigania. Postęp poczyniony przez inżynierów jest na tyle duży, że Binotto jest zaskoczony.

„Z pewnością jestem zaskoczony” – powiedział. „Myślę, że ciężko pracowaliśmy i położyliśmy duży nacisk na rok 2022. Wiedziałem, że to świetny zespół i jakoś poprawiliśmy się w porównaniu z poprzednimi sezonami”.

„Miałem nadzieję, że na początku sezonu będę miał konkurencyjny samochód, ale z pewnością nie spodziewałem się tak dobrego początku sezonu”.

„Nadal jednak wierzę, że różnica między nami a innymi może być bardzo niewielka. Myślę, że ostatnie wyścigi to potwierdziły i z pewnością w kolejnych wyścigach będzie wspaniała walka.”

„Nic istotnego” w Mercedesie

 

Mercedes boryka się z problemami, które nie są łatwe do zdiagnozowania i wyeliminowania w krótkim czasie. Pojawiły się sugestie, że możemy się spodziewać szeregu poprawek w bolidzie W13. Jednak George Russell mówi, że należy spodziewać się tylko kilku mniejszych usprawnień.



„Niestety, w najbliższym czasie nie ma nic istotnego w przygotowaniu” – powiedział kierowca Mercedesa.

Russell twierdzi, że zrobili postęp względem początku sezonu, ale nie jest on na tyle duży, aby zobaczyć go na tle rywali.

„To się nie stanie z dnia na dzień. To zajmie kilka wyścigów. Myślę, że będą małe rzeczy, będą stopniowe kroki, ale zdajemy sobie sprawę, że nasi rywale będą robić to samo, więc może nie być jasne dla ludzi z zewnątrz, że zrobiliśmy postęp, ponieważ Ferrari i Red Bull będą również robić postępy”.

Szef Mercedesa, Toto Wolff, wyjaśnił podczas GP Australii, że zespół obawiał się pośpiechu z aktualizacjami, zanim zrozumiał słabość W13, ryzykując, że będzie bardziej zdezorientowany co do problemów.

„Myślę, że po prostu uczymy się samochodu, uczymy się opon” – wyjaśnił. „Nic, co zrobiliśmy w ten weekend, nie uwolniło potencjału aerodynamicznego ani nie zmniejszyło podskakiwania. Wciąż jesteśmy w tym samym miejscu”.

Jakub Andrusiewicz

źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi