KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Mexico

FIA bierze Lawsona w obronę



Po wydarzeniach z GP Meksyku i absurdalnych oskarżeniach organizatorów wyścigu wobec Liama Lawsona, FIA opublikowała komunikat, w którym potwierdza, że kierowca nie zrobił nic złego.

Na początku rywalizacji na Autodromo Hermanos Rodriguez doszło tylko do kilku drobnych kontaktów między kierowcami, a najbardziej ucierpiało auto Liama Lawsona, który pogubił nieco części przedniego skrzydła. Kierowca zjechał do boksów, a w miejscu kontaktu wywieszono podwójne żółte flagi by móc posprzątać tor. Lawson wracał daleko za całą stawką i porządkowi nie poczekali na jego przejazd i zaczęli sprzątać tor. Gdy kierowca RB nadjeżdżał, porządkowi zdążyli w ostatniej chwili uciec z toru.

 

Po całej sytuacji Lawson natychmiast zgłosił sprawę przez radio: “Co do ku*wy? O mój Boże, jaja sobie robicie? Widzieliście to? Mogłem ich ku*wa zabić” – powiedział kierowca, a inżynier pochwalił go za uniknięcie porządkowych.

 

Już po wyścigu Lawson przyznawał, że ta sytuacja była “nieakceptowalna”: “Nie mogłem uwierzyć w to, co widzę. Wszedłem w 1. zakręt i było tam dwóch kolesi biegąjących w poprzek toru. Prawie uderzyłem jednego z nich. To było bardzo niebezpieczne! Oczywiście gdzieś zabrakło komunikacji, ale nigdy wcześniej czegoś takiego nie doświadczyłem. Nie mogę zrozumieć, jak na torze, na którym toczy się wyścig, mogą biegać porządkowi w taki sposób. Mam nadzieję, że zostanie to jakoś wytłumaczone” – dodawał Lawson.

Meksykańska Federacja w swoim oświadczeniu poinformowała, że przeważającą winę za ten incydent ponosi Lawson, który nie tylko nie zwolnił odpowiednio dojeżdżając do zakrętu, przy krótym powiewały podwójne żółte flagi, ale również nadal trzymał linię wyścigową, narażając porządkowych na niebezpieczeństwo.

 

Opublikowany przed weekendem komunikat FIA głosi jednak odwrotną tezę.

“Podczas gdy nadal trwa dochodzenie w tej sprawie, zdajemy sobie sprawę, że żadna sytuacja, w której porządkowi znajdują się przed nadjeżdżającym samochodem, nie jest czymś, co chcemy widzieć. To naturalne, że taki incydent sprowokuje obawy i wiele komentarzy” – pisze FIA.

“Na szczęście incydent nie skutkował żadnymi poważnymi konsekwencjami, ale przeprowadzamy wewnętrzne dochodzenie by zrozumieć dokładnie, co się stało i zidentyfikować obszary, w których procedury mogą zostać poprawione. Współpracujemy otwarcie i transparentnie z Meksykańskim Związkiem i z Racing Bulls by osiągnąć wspólny cel – poprawienie bezpieczeństwa nszego sportu” – dodaje Federacja.

 

FIA zaznacza, że pełna analiza zajmie sporo czasu bo trzeba zabrać wszystkie dowody, komunikację radiową w różnych językach, a zaangażowanych jest wiele stron. Wyniki dochodzenia zostaną opublikowane w osobnym komunikacie. Mimo to Federacja wyraźnie wskazuje, że to nie Lawson jest winien całej sytuacji.

“Po przeanalizowaniu telemetrii z incydentu, możemy potwierdzić, że Liam Lawson zwolnił wystarczająco i zareagował odpowiednio na podwójne żółte flagi, wyświetlane w tym rejonie, hamując wcześniej niż na poprzednich okrążeniach i przejeżdżając przez zakręt numer 1 zdecydowanie wolniej. Nie jest on winien temu incydentowi” – pisze FIA.

“Na koniec, chcielibyśmy wyrazić nasze szczere podziękowania dla wolontariuszy i porządkowych za ich profesjonalizm i poświęcenie – bez nich nasz sport nie byłby bezpieczny” – dodaje Federacja.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi