KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Press - 8 Hours of Bahrain 2024

BoP na Bahrajn: Korzystne zmiany dla Ferrari



Znamy już wskaźniki Balance of Performance na finałowy wyścig Długodystansowych Mistrzostw Świata w Bahrajnie. Ferrari raczej na nich zyska.

FIA i organizatorzy WEC przed każdą rundą sezonu dokonują oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i „zrównują” je poprzez zmiany wagi, mocy do 250 km/h i wykorzystania energii na stint.

Współczynniki BoP mają bardzo duże znaczenie w kontekście wyników poszczególnych aut, dlatego odpowiednie ich wyważenie jest kluczowe dla w miarę równej rywalizacji. Kierowcom i zespołom nie wolno komentować zmian BoP.

Jakie współczynniki zastosowano przed zbliżającą się rywalizacją w Bahrajnie?

Waga

 

W tym aspekcie zajdą dość spore zmiany. Najbardziej “odchudzona” zostanie Toyota, która będzie ważyć 1062 kg – o siedem mniej niż na Fuji. Sporo spadnie również waga Ferrari, które straci 5 kg. O 4 kg cięższe będą auta Cadillaca, Peugeota i Porsche.

 

AutoBahrajn 2025Zmiana vs Fuji 2025Bahrajn 2024
Alpine1054+21046
Aston Martin10300
BMW1054-21036
Cadillac1063+41038
Ferrari1064-51053
Peugeot1034+41031
Porsche1069+41056
Toyota1062-71065

Moc poniżej 250 km/h

 

Tu również zaszły bardzo duże zmiany i trzeba powiedzieć o ogromnym odjęciu mocy Cadillacowi, który stracił aż 24 KW. Moc odjęto również Alpine, Porsche, Peugeotowi oraz BMW. Więcej KW do dyspozycji będą miały tylko Toyota i Ferrari.

 

AutoBahrajn 2025Zmiana vs Fuji 2025Bahrajn 2024
Alpine503-9517
Aston Martin5200
BMW498-1514
Cadillac486-24517
Ferrari483+3510
Peugeot519-1520
Porsche481-9514
Toyota489+6499

Wzrost mocy powyżej 250 km/h

 

Tu zdecydowanie najwięcej zyska Cadillac, ale na plusie będą też Porsche i Alpine.

 

Bahrajn 2025Zmiana vs Fuji 2025Bahrajn 2024
Alpine-2,8%+1,1-4,3%
Aston Martin-1,7%-1,7
BMW1,2%-0,2-1,8%
Cadillac6,2%+6-0,6%
Ferrari4,8%-0,2-0,9%
Peugeot-5,6%-0,8-5,2%
Porsche5,2%+2,30,2%
Toyota6,3%-1,44,2%

Energia na stint

 

W tym aspekcie zyska tylko Toyota. Cadillac straci aż 10 MJ, ale w Ferrari będzie bez zmian.

 

Bahrajn 2025Zmiana vs Fuji 2025Bahrajn 2024
Alpine887-6907
Aston Martin915-4
BMW898-4905
Cadillac893-10906
Ferrari8930905
Peugeot891-4903
Porsche901-3911
Toyota909+4908

Harmonogram 8h Bahrajnu WEC znajdziecie tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi