KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Saudi Arabia

Susie Wolff o procesie przeciwko FIA i aferze Hornera



Nadal nierozstrzygnięty pozostaje spór prawny pomiędzy Susie Wolff a FIA dotyczący oskarżeń wobec szefowej F1 Academy i jej męża Toto.

W grudniu 2023 roku światem Formuły 1 wstrząsnęła informacja, że FIA wszczęła postępowanie przeciwko Toto i Susie Wolffom. W padoku pojawiły się sugestie, jakoby szefowie innych zespołów wniosły sprzeciw wobec oczywistego według nich konfliktu interesów. Toto Wolff mógłby mieć dostęp do informacji, które nie są dostępne szefom innych zespołów. Jednocześnie zespoły boją się, że komunikacja działa również w drugą stronę i FOM wie poprzez małżeństwo Wolffów o poufnych rozmowach szefów zespołów.

Nieoficjalnie mówiło się, że polecenie takiego dochodzenia miał wydać szef FIA, Mohammed ben Sulayem. Miał to być element szerszego konfliktu pomiędzy zespołami, a FIA, którego głównym powodem jest dołączenie do F1 zespołu Andretti Autosport. Mercedes i Susie Wolff opublikowali stanowcze oświadczenia, a potem zespoły zgodnie przyznały, że one nie donosiły do FIA na małżeństwo Wolffów.

Sprawę bardzo szybko zamknięto, a FIA poinformowała, że “obowiązujące środki bezpieczeństwa są wystarczające i skuteczne by zapobiegać potencjalnym konfliktom, FIA uznaje, że jest usatysfakcjonowała systemem zapobiegania wyciekowi niepożądanych informacji poufnych, stosowanym przez Formula One Management”.

 

Susie Wolff jednak nie odpuściła i postanowiła pozwać FIA, mówiąc: “Nadal nie doczekaliśmy się transparentności i pociągnięcia do odpowiedzialności osób związanych z personelem FIA w tej sprawie. Czuję, że to ważniejsze niż kiedykolwiek by wstać i określić to niewłaściwe zachowanie, upewniając się, że znajdą się winni. Niektórzy mogą myśleć, że myślenie zwalnia ich z odpowiedzialności, ale tak nie jest”.

Po tym komunikacie sprawa nieco ucichła, ale teraz Susie w rozmowie z Sunday Times zdradziła, że sprawa nadal jest w toku i nie ma jeszcze jej rozstrzygnięcia.

“Sprzeciwiłam się traktowaniu mnie w ten sposób. Te oskarżenia wykreowały ogromną liczbę artykułów, które podważały moją uczciwość. Ludzie mogą mieć swoje własne zdanie na temat tego, czy to, co robią jest dobre czy nie. Ale to było coś, na co sobie nie pozwolę. Nie pozwalam na atakowanie mojej uczciwości” – mówi Susie Wolff.

 

Była ona pytana nie tylko o swoją sprawę, ale również zwolnienie Christiana Hornera. Jak przyznaje, cała otoczka odejścia szefa Red Bulla z Formuły 1 również nie przysłużyła się walce o równe traktowanie kobiet.

“To wyrządziło duże szkody dla sportu. Christian bardzo wspierał F1 Academy i za to zawsze będę mu wdzięczna. Cała ta drama, która została wykreowana przez oskarżenia była wielką stratą dla sportu” – mówi Wolff.

“Nabieraliśmy ogromnego pozytywnego rozpędu z F1 Academy i to nagle zostało zmienione i wszyscy chcieli wywiadów ze mną o sadze Hornera. On dobrze odegrał swoją rolę, ale myślę, że ten incydent nie był najlepszy dla sportu i przed nami nadal jeszcze dużo pracy” – dodaje szefowa F1 Academy.

Na podstawie: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi