KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Foto 1

Wicemistrzowie Europy: Inter Europol Competition kończy sezon ELMS 2025 na podium w Portimão



Zespół Inter Europol Competition zakończył sezon 2025 European Le Mans Series w świetnym stylu, zdobywając tytuł Wicemistrzów Europy w kategorii LMP2 oraz trzecie miejsce w klasyfikacji LMP3. To był najlepszy sezon w historii zespołu, pełen emocji i dowód doskonałej formy w obu klasach prototypów.

Najważniejsze wyniki:

 

#43 Oreca LMP2 – Jakub Śmiechowski / Nick Yelloly / Tom Dillmann – Wicemistrzowie ELMS 2025
#88 Ligier LMP3 – Tim Creswick / Reece Gold / Douwe Dedecker – 3. miejsce w klasyfikacji generalnej LMP3
#43 LMP2 — Wicemistrzostwo po sezonie walki na najwyższym poziomie

Załoga #43 Oreca po raz kolejny pokazała klasę, finiszując na drugim miejscu w czterogodzinnym wyścigu finałowym. Jakub Śmiechowski wystartował z trzeciego pola, już na pierwszym okrążeniu awansując na P2 i utrzymując tempo w wymagającym, otwierającym stincie. Po zmianach kierowców Nick Yelloly wykonał świetną pracę w środkowej fazie rywalizacji, a perfekcyjny pit-stop podczas neutralizacji pozwolił zespołowi wrócić do walki o zwycięstwo. Tom Dillmann przekroczył metę na drugim miejscu.

 

To piąte podium w sezonie, które przypieczętowało drugie miejsce w klasyfikacji generalnej LMP2 i tytuł Wicemistrza Europy dla polskiego zespołu.

#88 LMP3 — Regularność nagrodzona trzecim miejscem w klasyfikacji: Załoga #88 Ligier w składzie Tim Creswick, Reece Gold i Douwe Dedecker zakończyła sezon solidnym wynikiem i piątym miejscem w wyścigu finałowym. Tim rozpoczął z P4, ale kontakt z prototypem LMP2 na początku zmusił zespół do odrabiania strat.

Reece Gold utrzymał dobre tempo w środkowej fazie, a Douwe Dedecker bezbłędnie dowiózł auto do mety. Wynik ten zapewnił załodze 3. miejsce w klasyfikacji LMP3 — zasłużoną nagrodę za równe tempo i niezawodność przez cały sezon.

#34 LMP2 — Mocne tempo przerwane awarią

 

Zespół #34 Oreca (Luca Ghiotto / Jean-Baptiste Simmenauer / Pedro Perino) startował z P10, ale szybko przesunął się w górę stawki. Ghiotto popisał się serią skutecznych manewrów, awansując do czołowej szóstki, a Simmenauer utrzymał wysokie tempo w środkowej części wyścigu. Niestety, w ostatniej godzinie awaria techniczna zmusiła zespół do wycofania się z rywalizacji.

Mimo pecha, #34 zaprezentowała w Portimão świetne tempo.

Podsumowanie sezonu

 

Zespół zakończył sezon wspólną kolacją w Portimão — symbolicznym zwieńczeniem miesięcy pracy, determinacji i pasji, które definiowały tegoroczną kampanię Inter Europol Competition w ELMS. Teraz cała uwaga kieruje się ku przygotowaniom do sezonu 2026, z celem jasnym jak nigdy: wrócić jeszcze silniejszym i ponownie walczyć o tytuł mistrzowski.

Wypowiedzi zespołu

 

Sascha Fassbender – Team Manager: „Patrząc na ten sezon w ELMS, czuję ogromną dumę i wdzięczność za to, co udało się osiągnąć. Każdy wyścig był świadectwem naszego zaangażowania, pracy zespołowej i nieustannego dążenia do perfekcji. Od pierwszych trudnych rund po finał w Portimão – za każdym razem mierzyliśmy się z wyzwaniami z determinacją i skupieniem. Widać było stały postęp, a pasja i jedność w zespole napędzały nas do przekraczania granic. To był sezon pełen nauki, wzrostu i wyjątkowych chwil. Z takim duchem wchodzimy w przyszłość.”

 

Jakub Śmiechowski – kierowca #43: „To był naprawdę dobry sezon. Pięć razy zajęliśmy P2 w ELMS i wygraliśmy Le Mans — nie ma się czego wstydzić. Nie udało się sięgnąć po tytuł, ale wrócimy w przyszłym roku silniejsi, żeby walczyć o mistrzostwo.”

Tom Dillmann – kierowca #43: „To był świetny rok — dziesięć podiów łącznie, pięć w ELMS, zwycięstwo w Le Mans i w Sebring. To niesamowite uczucie. Dziękuję całemu zespołowi za ciężką pracę, każdy wykonał świetną robotę. Wrócimy w przyszłym sezonie, żeby powalczyć o tytuł.”

Nick Yelloly – kierowca #43: „Pięć podiów w ELMS i zwycięstwo w Le Mans w LMP2 to wspomnienia, które zostaną z nami na całe życie. Byliśmy bardzo blisko tytułu, kończąc sezon na P2. Ogromne podziękowania dla całego zespołu za ciężką pracę przez cały rok. Cieszę się, że mogłem być częścią tego projektu — to był fantastyczny sezon.”



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi