KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Mexico - Practice

Verstappen się obawia, Piastri pełen nadziei



Wyniki 2. treningu przed GP Meksyku są odwrotnie proporcjonalne do nastrojów w wypowiedziach kierowców czołówki po piątku. Kto jest faworytem w Meksyku?

Po treningach

 

W pierwszym treningu stawkę otwierali i zamykali kierowcy Ferrari, jednak była to mniej miarodajna sesja.

Wyniki 1 treningu F1 GP Meksyku

 

W drugim treningu, gdy czasy były sekundę lepsze, najszybszy był Max Verstappen, a kierowcy McLarena byli na 4. miejscu (Lando Norris) oraz 12. miejscu (Oscar Piastri).

Wyniki 2 treningu GP Meksyku F1

Jeżeli chodzi o dane po treningach to według Formuły 1 faworytem do wygranej w kwalifikacjach jest Red Bull (czyt. Max Verstappen).

 

tempo kwalifikacyjne GP Meksyku 2025 f1
fot. f1.com

Pod względem tempa wyścigowego jednak mocniejszy jest McLaren.

tempo wyścigowe gp meksyku 2025 f1
fot. f1.com

Verstappen się obawia

 

Mimo świetnego czasu w treningu, Max Verstappen nie czuje się faworytem przed jutrzejszym wyścigiem.

“Myślę, że podczas krótkiego przejazdu na softach przejechałem całkiem dobre okrążenie. Ale cała reszta poza tym była dość kiepska. Krótki przejazd na pośrednich oponach nie był dobry, a problemem były długie przejazdy, na których mieliśmy duże problemy. To oczywiście duża obawa przed wyścigiem” – mówi Verstappen dla f1.com.

 

Pytany o to, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, Max odpowiada, że nie wie.

“Balans nie był nawet taki zły, ale po prostu nie było przyczepności i to większy problem. Gdy tylko wyjeżdżasz na dłuższy przejazd, opony się mocno nagrzewają. W tym aspekcie byliśmy nigdzie. A jest to trudne do rozwiązania” – mówi Holender.

“Nie wygrasz wyścigu tylko jednym okrążeniem. Możesz być na nim szybki, ale jeżeli totalnie nie masz tempa w wyścigu, będzie bardzo trudno. Wolę być zatem szybki w wyścigu niż na jednym kółku” – dodaje Verstappen.

Piastri optymistą

 

Mimo dopiero 12. miejsca w FP2, Oscar Piastri pozostaje optymistą przed wyścigiem.

 

“Myślę, że było OK. Okrążenie na miękkich oponach przy niskim obciążeniu paliwem było średnie, ale nie jestem zaskoczony czasem. Próbowaliśmy wielu rzeczy i przyjrzymy się im – co zadziałało, a co nie, ale ogólnie myślę, że było nieźle. Zobaczymy, co możemy poprawić przed jutrem i spróbujemy sprawić że będziemy pewniejsi” – mówi Piastri.

Kierowca McLarena przyznaje, że zespół zidentyfikował trochę problemów z Austin i starał się znaleźć na nie rozwiązanie.

“To był dość bałaganiarski weekend w naszym wykonaniu więc myślę, że znaleźliśmy sporo mniejszych i większych rzeczy, które możemy poprawić. Gdy złożymy wszystko razem, będziemy w stanie spisać się lepiej niż tydzień temu. Na pewno będzie ciasno, ale myślę, że mamy tu dobry samochód” – dodaje Australijczyk.

Na podstawie: f1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi