KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix Of Singapore

Verstappen nie wierzy w mistrzostwo



Mimo że zmniejszył stratę do liderów, to jednak jest pesymistą jeżeli chodzi o swoje szanse na mistrzostwo świata kierowców. Max Verstappen nie był usatysfakcjonowany wynikiem wczorajszego wyścigu.

Przed weekendem w Singapurze nastroje Maxa Verstappena i jego kibiców były bojowe. Gdy Iwona Hołod zapytała go o szanse na mistrzostwo świata w sezonie 2025, odpowiedział w czwartek: “50%. Albo zdobędę albo nie”.

Przed rundą na Marina Bay Circuit kierowca Red Bulla tracił 69 punktów do Oscara Piastri. A że do końca sezonu pozostawało 7 rund, rachunek był prosty – Max musi odrabiać średnio po 10 punktów na rundę.

Po wyścigu w Singapurze tej średniej nie udało się wypełnić. Max dojechał na 2. miejscu i co prawda znalazł się przed kierowcami McLarena, ale do Oscara Piastri odrobił tylko 6 punktów, a do Lando Norrisa zaledwie 3. Teraz ma do nich odpowiednio 63 oraz 41 punktów straty.

 

Max sądzi, że to za dużo.

“Żeby to było możliwe, potrzeba było zwycięstwa, trzeba dominacji. A my tego nie robimy, przynajmniej nie w ten weekend. Nie nadrabiamy więc wystarczająco dużo. Aby tak było, powinniśmy dziś wygrać, a nie wygraliśmy. Tyle. Straciliśmy za dużo punktów na początku sezonu” – odpowiada Max Verstappen w rozmowie ze Sky Sports.

“To dość jasne, ale oczywiście musimy próbować i patrzeć z wyścigu na wyścig. Robiliśmy dziś co w naszej mocy, ale ten tor nadal nie jest naszym ulubionym, nie pasuje naszemu bolidowi. I tak jednak drugie miejsce to świetny rezultat” – dodaje Holender.

Tak przedstawia się klasyfikacja generalna kierowców F1:

 

KierowcaKrajZespółPunktyZmiana po ostatnim
wyścigu
1Lando NorrisMclaren Mercedes390=
2Oscar PiastriMcLaren Mercedes366=
3Max VerstappenRed Bull Racing 341=
4George RussellMercedes276=
5Charles LeclercFerrari215=
6Lewis HamiltonFerrari147=
7Andrea Kimi AntonelliMercedes122=
8Alex AlbonWilliams Mercedes73=
9Nico HulkenbergSauber43=
10Isack HadjarVisa CashApp RB43+1
11Fernando AlonsoAston Martin Mercedes40-1
12Oliver BearmanHaas40+2
13Carlos SainzWilliams Mercedes38-1
14Liam LawsonVisa CashApp RB36+1
15Lance StrollAston Martin Mercedes32-2
16Esteban OconHaas30=
17Yuki TsunodaRed Bull26=
18Pierre GaslyAlpine22=
19Gabriel BortoletoSauber19=
20Jack DoohanAlpine0=
21Franco ColapintoAlpine0=



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi