KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

image (4)

UniRacers F1 Light: Monza odhaczona – jedziemy do São Paulo (Interlagos)



Deszczowo-słoneczna Monza okazała się świetnym testem nerwów. Mokry sprint zaczął się zaskakująco spokojnie (pierwsze trzy zakręty bez większych błędów), ale później było ostro – kilka efektownych kolizji w zdradliwych Lesmo 1/2 pokazało, jak wymagający bywa ten tor. Wyścig główny (45 min) to już ciągła szachownica slipstreamu i push-to-pass od startu do mety.

TOP – Monza:
• Radosław Łapacz – wygrał sprint i wyścig główny
• Greg Stan – ponownie P2 + najszybsze okrążenie 1:28.206 (wykręcone na ostatnim kółku)
• Maciej Bochużyński – pierwsze podium w sezonie

Pełna klasyfikacja: https://uniracers.eu/liga-f1-light#klasyfikacja

Zapowiedź: São Paulo – Autódromo José Carlos Pace (Interlagos).

Przenosimy się do Brazylii. Interlagos to klasyk o przeciwnym do ruchu wskazówek zegara kierunku, z dużymi różnicami wysokości i mieszanką wolnego, technicznego „infieldu” oraz piekielnie szybkich sekcji z długim, podjazdowym finiszem.

Kluczowe miejsca i wskazówki:
• Senna “S” (T1–T2) – najpewniejsza strefa ataku; wyjazd przez Curva do Sol decyduje, czy dociągniesz rywala na Reta Oposta.
• Descida do Lago (T4) – drugie główne hamowanie; zostaw margines na kontrę w T5.
• Ferradura / Laranjinha / Pinheirinho / Bico de Pato – techniczny środek okrążenia; tu zarabiasz czas „za darmo” powtarzalnością.
• Juncão → podjazd do prostej start/meta – idealne miejsce na OTS; każde gorsze wyjście kosztuje pozycję jeszcze przed linią.
• Uważaj na tarki i slow-downy w szykanach oraz na temperatury hamulców – Interlagos lubi „gotować” sprzęt.

Kolejna odsłona sezonu zapowiada się na wyścig „na noże” – krótkie okrążenie, gęsta stawka i dużo okazji do ataku. Do zobaczenia w São Paulo!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi