KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

logo ligi3 powrot2

UniRacers F1 Light: Interlagos pełne dramaturgii — teraz Suzuka



Powrotroberta.pl, wspólnie z partnerem UniRacers, serwuje kolejne podsumowanie sezonu F1 Light i zaprasza na następną rundę w Japonii.

Podsumowanie: São Paulo – Interlagos
Techniczny i gorący Interlagos okazał się jednym z największych wyzwań sezonu. Już na starcie doszło do dramatycznej sytuacji: Roman Ciuberek, ruszający z P1, nie wystartował po zgaśnięciu świateł (brak „jedynki”), co wywołało kontakt kilku aut ze stojącym bolidem. Emocje wróciły po kilku okrążeniach, gdy Greg Stan, broniąc prowadzenia, musnął (netcode) atakującego Radosława Łapacza. Po uderzeniu w ścianę auto Radka nie nadawało się do dalszej jazdy, a Greg musiał zjechać na naprawy.

TOP – Interlagos:
P1. Maciej Drożdż
P2. Rafał Janczewski
P3. Rafał Leśny

Najszybsze okrążenie: Leszek Kazusek – 1:16.620

Pełna klasyfikacja: https://uniracers.eu/liga-f1-light#klasyfikacja

Zapowiedź: Suzuka International Racing Course
Przenosimy się do Japonii, na jedyny tor w kalendarzu o układzie w kształcie ósemki. Suzuka nagradza rytm i precyzję – tu liczy się płynność całych sekwencji, a nie „heroiczne” pojedyncze zakręty.

Kluczowe miejsca:
• „S” Curves (T3–T7) – przejazd „na metronom”; zbyt agresywny pierwszy apex popsuje resztę sekwencji.
• Degner 1/2 (T8–T9) – krótkie hamowania, łatwo o off-track; zostaw margines i dowieź prędkość do Hairpin.
• Spoon (T13–T14) – najwięcej można tu wygrać/przegrać. Dobre wyjście = wysoki Vmax aż pod 130R.
• 130R → Casio Triangle – OTS najlepiej zachować na hamowanie do szykany i wyjście na prostą start/meta.

Na co uważać: zużycie przednich opon w „S-kach”, tarki w Degner 2 i track limits przy wjeździe do Casio Triangle.

Powrotroberta.pl zachęca do śledzenia relacji i dołączenia do rywalizacji z UniRacers. Widzimy się na Suzuce – tu milimetry decydują o sekundach.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi