KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Emilia Romagna Grand Prix - Race Day - Imola, Italy

Szef Williamsa proponuje dwudniowe weekendy wyścigowe



Kolejny rewolucyjny pomysł w Formule 1. James Vowles, szef Williamsa, uważa, że seria powinna rozważyć rozgrywanie dwudniowych weekendów wyścigowych. W czym by to pomogło?

W ostatnich tygodniach pojawia się wiele pomysłów na zmianę formatu weekendów wyścigowych Formuły 1. Przede wszystkim wychodzą one głównie od władz serii, które chcą przypodobać się młodszemu pokoleniu. Wśród nich było między innymi skrócenie wyścigów czy rozgrywanie większej liczby sprintów.

Teraz z dość rewolucyjnym pomysłem wyszedł szef Williamsa, James Vowles. Proponuje on dwudniowe weekendy wyścigowe.

“Widzimy, że podczas weekendów ze sprintami liczby, zasięgi i oglądalność idzie w górę. Jest to więc strzał w dziesiątkę” – mówi Vowles.

 

“Ja jednak wolałbym zobaczyć dyskusję o dwudniowym weekendzie wyścigowym – w sobotę i niedzielę. Zredukować liczbę treningów i stworzyć więcej spektaklu. Dzięki temu zespoły zyskują 24 wolne dni. Wówczas można by dodać kilka nowych weekendów wyścigowych. Jest to więc nieco inny pomysł niż te, które się pojawiają. Bo jeżeli chodzi o sprinty to według mnie 6 jest optymalną liczbą” – mówi Vowles.

W przeszłości mieliśmy już dwudniowe weekendy wyścigowe, ale wynikało to raczej z konieczności. W Covidowym sezonie 2020 podczas GP Emilii – Romanii na Imoli mieliśmy 90-ciominutowy trening, a potem kwalifikacje i wyścig.

“Nie mówię, żebyśmy poszli tylko w jednym kierunku. Ale trzy treningi to w ogólnym rozrachunku dużo. Jesteśmy sportem i rozrywką, robimy to dla fanów więc różnorodność nie jest złym pomysłem” – dodaje szef Williamsa.

 

Wie on jednak, że ważne będzie by promotorzy dwudniowych rund nie stracili na tym pomyśle za dużo bo przecież odejdzie im jeden dzień sprzedaży biletów.

“Musi to zostać rozstrzygnięte na korzyść promotorów, być może wówczas powinni płacić mniej za organizację wyścigu. Zbilansowałoby się to Formule 1 gdyby dodała dwa wyścigi w kalendarzu. Czasem wewnątrz Komisji F1 trudno o zorganizowaną dyskusję o tym, ale to coś, o czym Stefano powinien porozmawiać. Powinniśmy o tym pomyśleć. Próbowaliśmy tego kilka lat temu i skończyło się całkiem dobrze” – mówi Vowles.

Na podstawie: racingnews365.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi