KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Jan_Przyrowski_Ricardo_Tormo_2025_F4_Spanish_5

Przyrowski dwukrotnie na podium w Walencji



Zawodnik Griffin Core by Campos, Jan Przyrowski rywalizował na torze Ricardo Tormo w Cheste nieopodal Walencji w szóstej rundzie tegorocznej edycji Hiszpańskiej Formuły 4. W dwóch z trzech wyścigów zameldował się na podium – raz na drugim i raz na trzecim miejscu. Niewiele zabrakło, aby podopieczny Akademii Motorsportu ORLEN i Prosperity Investment Management zaliczył trzecią wizytę w czołowej trójce, ponieważ był czwarty w finałowych zawodach.

Konkurencyjne tempo od samego początku

Już podczas trzech piątkowych sesji testowych Jan Przyrowski pokazywał konkurencyjne tempo. Pomimo jazdy w dużym tłoku udało mu się osiągnąć odpowiednio czwarty, drugi i siódmy rezultat. Najprawdopodobniej, gdyby ostatnie piątkowe okrążenie Polaka nie było przerwane żółtą i następnie czerwoną flagą, mógłby ustanowić najlepszy czas. W sobotę przed kwalifikacjami rozegrano jeszcze trening, podczas którego podopieczny Akademii Motorsportu ORLEN okazał się najszybszy. W czasówce kierowca z Rossoszycy stoczył zaciętą walkę i zapewnił sobie 2. pole startowe do pierwszego i drugiego wyścigu.

Pierwsze zawody odbyły się jeszcze w sobotnie popołudnie. Wówczas protegowany Prosperity Investment Management zaliczył dobry start i zachował drugą lokatę oraz wywierał presję na liderującym Thomasie Strauvenie. Tor Ricardo Tormo należy jednak do obiektów, na których bardzo trudno się wyprzedza, co się potwierdziło. Drugie miejsce na mecie zapewniło jednak dużo punktów i pozwoliło zbliżyć się do Top 3 klasyfikacji generalnej.

 

Zacięta walka o kolejne podia

W niedzielę przyszła pora na drugie kwalifikacje, które wyłoniły kolejność do trzeciego wyścigu. Była to bardzo zacięta sesja, podczas której 30 kierowców zmieściło się w jednej sekundzie. Jan Przyrowski jechał w bardzo dużym tłoku i musiał pilnować odstępów przed, jak i za sobą. Ostatecznie Polak pojechał po 3. rezultat. Niespełna dwie godziny po kwalifikacjach kierowcy Hiszpańskiej FOrmuły 4 ustawili się na starcie do drugiego wyścigu. Podopieczny Akademii Motorsportu ORLEN miał bardzo dobrą reakcję, ale przyczepność po brudnej stronie toru ograniczyła impet, przez co zamiast na ataku lidera skupiał się na zaciętej walce do pierwszego zakrętu z 3 kierowcami. Ostatecznie udało mu się wywalczyć trzecie miejsce i znów odrobić nieco punktów do czołowej trójki.

Trzeci wyścig oznaczał start z 3. pola startowego. Ponownie start był dobry i po paru zakrętach Jan Przyrowski próbował zaatakować drugie miejsce. Polak był o zewnętrznej i szukał sposobu na Thomasa Strauvena, ale od wewnętrznej bardzo blisko był Reno Francot, który wmieszał się w ten pojedynek i rozdzielił kierowców Camposa. Później 17-latek z Rossoszycy próbował przez cały wyścig wywierać presję i kilkukrotnie postraszył zawodnika MP Motorsport. Na mecie obu dzieliło zaledwie 0,181 sekundy.

Wrażenia po szóstej rundzie sezonu 2025

„Weekend na Ricardo Tormo należał na pewno do jednego z tych lepszych – dwa podia i P4. Mimo że tym razem trochę brakowało tempa do walczenia o zwycięstwa, ale nie zawsze da się wygrać. Zrobiłem, co mogłem po kilku trudniejszych wyścigach w tym sezonie. Finalnie jestem zadowolony i szczęśliwy z tego, co zrobiłem. Przede mną finałowa, siódma runda, podczas której czeka mnie walka o podium w klasyfikacji. Dam z siebie wszystko. Barcelona to znowu bardziej lubiany przeze mnie tor, więc mam po prostu nadzieję, że to tempo będzie i będę mógł zrobić, ile się da i zobaczymy, co tego wyjdzie” – podkreślił Jan Przyrowski.

 

„Przerwę wykorzystam na przygotowaniu się jak najlepiej do startów w Barcelonie. Oczywiście jak zawsze, będę ciężko trenować. Korzystając z okazji, chciałbym bardzo podziękować wszystkim za wsparcie i kibicowanie. Dziękuję firmie ORLEN i Akademii Motorsportu ORLEN, Repiński Transport i Geothermal Solutions. Bardzo się cieszę, że dopisałem na nasze konto podia w Hiszpańskiej F4 i mam nadzieję, że w listopadzie uda się jeszcze dorzucić zwycięstwa” – podsumował polski kierowca Griffin Core by Campos w Hiszpańskiej Formule 4.

Czas na finał sezonu

Przed Janem Przyrowskim siódma i zarazem ostatnia tegoroczna runda Hiszpańskiej Formuły 4 na torze Barcelona-Catalunya w Montmelo. Tę rywalizację zaplanowano na 14-16 listopada. W zeszłym roku kierowca Griffin Core by Campos wywalczył tam swoje drugie podium w F4. Obecnie 17-letni Polak liczy na znacznie więcej, ponieważ bardzo lubi ten tor i wciąż jest w grze o wicemistrzostwo serii. Obecnie protegowany Akademii Motorsportu ORLEN i Prosperity Investment Management jest czwarty w “generalce”. Strata do trzeciego Eana Eyckmansa wynosi zaledwie 7 “oczek”, a do drugiego Rene Lammersa 32 punkty, podczas gdy do zdobycia jest jeszcze 75 pkt.

Na podstawie informacji prasowej



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi