KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix Of Singapore

McLaren z 10. mistrzostwem. Piastri rozłączył radio w trakcie gratulacji od Browna



Ekipa z Woking świętowała dziś mistrzostwo świata konstruktorów, ale była w McLarenie jedna osoba, która wyraźnie nie była w nastroju na celebrowanie.

Historia

 

McLaren zdobywa mistrzostwo świata konstruktorów po raz drugi z rzędu. W klasyfikacji wszech czasów są samodzielnym wiceliderem z 10-ma mistrzostwami świata. Więcej – 16 – ma tylko Ferrari.

Po ceremonii podium kierowców, członkowie McLarena udali się na podium, wspólnie świętować mistrzostwo. Nie było wśród nich Oscara Piastri.

 

Piastri obrażony

 

Oscar nie mógł być zadowolony z 4. miejsca na mecie, a swoje pretensje skupił na sytuacji z początku wyścigu. W pierwszym zakręcie Norris agresywnym manewrem po wewnętrznej wypchnął nieco Piastriego, doprowadzając nawet do kontaktu.

 

Piastri skarżył się, że był to bardzo agresywny atak, sugerując, że Lando powinien mu oddać pozycję. Sędziowie nie dopatrzyli się tu przewinienia, a wewnętrzny ogląd sytuacji przez McLarena wykazał, że Norris bronił się przed uderzeniem w Verstappena i nie ma tu potrzeby ingerencji zespołu. Z tym werdyktem nie zgadzał się Piastri, który w późniejszych komunikatach odburkiwał inżynierowi wyścigowemu.

“Jeżeli unikanie uderzenia w inny samochód ma polegać na uderzeniu w kolegę z zespołu to jest to g*wniana robota” – stwierdził Piastri przez radio.

Niezadowolenie Piastriego widać po jego zachowaniu po mecie. W momencie, gdy mówił do niego CEO McLarena, Zak Brown, gratulując tytułu mistrza świata i dziękując liderowi klasyfikacji generalnej kierowców F1, ten odłączył radio zespołowe.

 

W rozmowie z mediami, Piastri był już spokojniejszy.

“Muszę popatrzeć na powtórki by przekonać się, co dokładnie się stało. Główna rzecz jest taka, że dwa nasze auta się dotknęły, a to nigdy nie jest pożądana sytuacja. Będziemy musieli się temu przyjrzeć i wyciągnąć wnioski” – mówi Piastri.

Na wstawionym przez Browna zdjęciu zespołowym przed garażem jest już Piastri.

 

Norris broni

 

Swojego manewru bronił Lando Norris w wypowiedziach po wyścigu.

“Powinienem to jeszcze zobaczyć na powtórkach, zobaczyć, czy powinienem zrobić coś lepiej. Ale każdy w stawce zrobiłby tak samo jak ja. Jeżeli ktoś wini mnie za to, że ustawiłem się na wewnętrznej w takiej sytuacji, nie powinien być w Formule 1” – mówi Lando.

“Nie sądzę, abym zrobił coś źle. Być może jedynie źle oceniłem różnicę do Maxa, ale takie jest ściganie. Nic się jednak nie stało i jestem pewien, że i tak znalazłbym się przed Oscarem ponieważ byłem na wewnętrznej” – dodaje Lando.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi