KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Mexico - Qualifying

Piastri: “Moja strata jest zagadkowa”. McLaren tłumaczy: Nie ma problemu z autem, to kwestia stylu jazdy



Dopiero ósmy wynik Oscara Piastri w kwalifikacjach do Grand Prix Meksyku zdziwił nie tylko kibiców, ale przede wszystkim samego kierowcę.

Piastri przez cały weekend był wolniejszy od Lando Norrisa, ale można było spodziewać się, że będzie nieco bliżej swojego partnera z ekipy. Tak jednak nie było. Norris był drugi, a Piastri ruszy z 7. miejsca i to tylko dzięki karze dla Carlosa Sainza, który znalazł się przed liderem klasyfikacji generalnej kierowców F1.

“Ostatecznie jestem trochę sfrustrowany tym, jak przebiegła ta sesja. Jest wiele rzeczy, którymi mógłbym się martwić, ale najbardziej niepokoi mnie to, że jestem tak daleko z tyłu mimo wykonania całkiem dobrej roboty. To moje największe zmartwienie teraz” – powiedział Piastri po czasówce.

Czy są to podobne problemy, jakich kierowca McLarena doświadczył w USA?

 

“W niektórych aspektach tak, nie różnią się bardzo mocno. Zaskoczyło mnie to, że moja strata była bardzo podobna w każdej z sesji. Wydaje mi się, że przejechałem pewne konkretne okrążenia w trakcie tego weekendu, a mimo to cały czas byłem 4 czy 5 dziesiątych za liderem” – mówi Oscar.

“Nie jest to oczywiście dobry znak, ale to, co sprawiało problemy w Austin, było problematyczne również tu. Są pewne rzeczy, które mogę wygładzić i wykonać postęp, ale nie wszystko. Czuję, że w kwalifikacjach wykonałem dobrą robotę. Ten słaby czas jest dla mnie zagadką” – dodaje kierowca.

Do tych słów odniósł się Andrea Stella, szef McLarena, który został zapytany czy jest pewien, że z autem Piastriego było wszystko w porządku.

“Każdy dowód jaki mamy, każdy skrawek danych, wszystkie pomiary czy informacje jakie mamy mówi nam, że nie ma żadnego problemu z samochodem. Nie mamy żadnych podstaw podejrzewać, że o to chodzi” – mówi Stella.

 

“Nie ma żadnych problemów z autem i jestem pewien, że Oscar skorzysta z tego, czego dowiedział się w kwalifikacjach. Najszybszy samochód musi być też prowadzony w konkretny sposób, zwłaszcza kiedy warunki są takie jak tu czy w Austin. Chodzi o nawierzchnię, ślizganie się opon. Być może w tych warunkach ten styl jazdy przychodzi Lando naturalnie, a Oscarowi nie” – dodaje szef zespołu.

Stella zwraca uwagę na różnice w stylu jazdy obu kierowców, które w ostatnich rundach mogą wyjaśniać różnicę między nimi.

“Lando to kierowca, który potrafi jeździć na niskiej przyczepności. Pod koniec stintu, kiedy opony są zużyte, widzimy, że robi zielone sektory. Oscar natomiast jest kierowcą, który lubi dużą przyczepność, na której może pokazać swój niesamowity talent” – mówi Stella.

“Nie zapomnijmy jednak, że mówimy o liderze klasyfikacji generalnej kierowców, a przecież ma za sobą dopiero pierwsze dwa sezony w Formule 1. Takie sytuacje, jakie mamy. Chodzi o kalibrowanie siebie jako kierowcy. Oscar w każdej sesji się uczy, a te warunki są bardziej naturalne dla Lando. Nie ma się jednak czym martwić” – dodaje szef McLarena.

Na podstawie: racingnews365.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi