KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of United States

Odrobił już 64 z 104… Czas na priorytet McLarena? Tylko dla kogo?



Max Verstappen jeszcze niedawno deklarował, że nie ma już szans na mistrzostwo świata Formuły 1 w sezonie 2025. Teraz zmienia zdanie i trudno mu się dziwić.

Pogoń

 

W pewnym momencie tego sezonu Max Verstappen tracił 104 punkty do Oscara Piastri w klasyfikacji generalnej kierowców F1.

Po przerwie letniej, Max wracał tracąc 97 punktów do kierowcy McLarena. Ale od tego momentu zdobycze punktowe w F1 wyglądają następująco:
1. Max Verstappen 119
2. George Russell 73
3. Oscar Piastri 62
4. Lando Norris 57

W efekcie klasyfikacja generalna kierowców F1 wygląda teraz następująco:

 

KierowcaKrajZespółPunktyZmiana po ostatnim
wyścigu
1Lando NorrisMclaren Mercedes390=
2Oscar PiastriMcLaren Mercedes366=
3Max VerstappenRed Bull Racing 341=
4George RussellMercedes276=
5Charles LeclercFerrari215=
6Lewis HamiltonFerrari147=
7Andrea Kimi AntonelliMercedes122=
8Alex AlbonWilliams Mercedes73=
9Nico HulkenbergSauber43=
10Isack HadjarVisa CashApp RB43+1
11Fernando AlonsoAston Martin Mercedes40-1
12Oliver BearmanHaas40+2
13Carlos SainzWilliams Mercedes38-1
14Liam LawsonVisa CashApp RB36+1
15Lance StrollAston Martin Mercedes32-2
16Esteban OconHaas30=
17Yuki TsunodaRed Bull26=
18Pierre GaslyAlpine22=
19Gabriel BortoletoSauber19=
20Jack DoohanAlpine0=
21Franco ColapintoAlpine0=

Verstappen traci 40 punktów do Oscara Piastri oraz 26 do Lando Norrisa. W teorii oznacza to, że już za 2 rundy może wyjść na prowadzenie w klasyfikacji generalnej. Oczywiście będzie to praktycznie niemożliwe, ale przecież do końca sezonu pozostaje 5 rund.

Verstappen musi odrabiać po 8 punktów na rundę do Oscara Piastri. A patrząc na jego formę w ostatnich pięciu wyścigach (3 zwycięstwa i 2 drugie miejsca) jest to możliwe… Piastri w ostatnich 5 rundach był 1, 3, 4. i 5, a jednego wyścigu nie ukończył. Zdobył 57 punktów mniej niż Verstappen.

 

A przecież oprócz 5 wyścigów czekają nas 2 sprinty. W tych ostatnich Max jest specjalistą – wygrał 22 z 43 dotychczasowych wyścigów na dystansie 100 kilometrów.

Nie można jeszcze powiedzieć, że Verstappen nie musi się już oglądać na rywali. Jeżeli wygrałby wszystkie sesje o punkty do końca sezonu to zdobyłby 37 punktów więcej od kierowcy, który dojeżdżałby zawsze na 2. miejscu. Oczywiście trudno założyć scenariusz, w którym pierwsza dwójka każdej z sesji do końca roku będzie taka sama, ale na pewno trend jest jasny – Red Bull jest coraz szybszy, McLaren coraz wolniejszy.

Nie ma już wątpliwości – Verstappen jest w walce o mistrzostwo świata i on sam to mówi.

“Jest szansa by odrabiać dalej w klasyfikacji kierowców, musimy próbować dalej i będziemy robić wszystko by tego dokonać” – powiedział Max po GP USA.

 

Priorytet McLarena?

 

Biorąc pod uwagę tę pogoń Maxa, logiczną decyzją McLarena byłoby danie absolutnego priorytetu liderowi klasyfikacji generalnej czyli Piastriemu. On powinien być przepuszczany przez Norrisa, mieć priorytet strategii. Problem w tym, że McLaren logicznych decyzji nie podejmuje – dotyczy to nie tylko pamiętnego 2007 roku, ale choćby ubiegłego gdy za późno dali ten priorytet Norrisowi.

Drugim problemem jest to, że Piastri nie wygląda pewnie w ostatnich wyścigach, a szczególnie w dwóch ostatnich rundach. Widać, że traci nerwy, a do tego nie jest tak szybki jak w połowie sezonu.

W tej sytuacji McLaren zapewne znów zastosuje “papaya rules” i będą modlić się o to, by Verstappen nie był tak skuteczny jak obecnie, a ich kierowcy podniosą tempo…



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi