KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix Of Singapore - Previews

Ocon o skutkach wypadku z F1: Zemdlałem pod prysznicem



Czasem nawet niepozorny wypadek w Formule 1 może spowodować poważne konsekwencje, o czym mówi Esteban Ocon.

Choć skala zabezpieczeń i poziom bezpieczeństwa kierowców w Formule 1 jest cały czas wyższy, to jednak nadal ekstremalna jazda stanowi duże zagrożenie, zwłaszcza na ulicznych torach.

O swoich doświadczeniach po poważnych kraksach powiedział Esteban Ocon w rozmowie z kanałem Legendary na YouTube.

“Miałem pewne duże wypadki, ale – odpukać – nie były one zbyt brutalne, mimo że w niektórych przypadkach przeciążenia przekraczały 40G i prawie mnie nokautowały” – mówi Ocon.

 

“Czasem moje widzenie było zamazane lub miałem bóle głowy przez trzy, cztery dni” – dodaje Ocon.

Następnie opisał on swój wypadek z Grand Prix Miami 2022, po którym odczuwał największe dolegliwości w swojej karierze. Francuz pod koniec trzeciego treningu obrócił się i uderzył w bandę w zakręcie 14. Warto dodać, że nie było tam bariery techpro. Wskaźniki zanotowały przeciążenie wynoszące 42G.

 

Ocon nie wziął udziału w kwalifikacjach, ale w wyścigu startując z tyłu stawki spisał się znakomicie, zajmując 8. miejsce. Przed wyścigiem nie było mu jednak do śmiechu.

“Przyjąłem 42G. W powtórkach ten wypadek nie wygląda imponująco, ale ja uderzyłem w betonową ścianę. Uderzyłem się w oba kolana i ledwie szedłem po wszystkim. Pamiętam, że następnego ranka byłem pod prysznicem i zemdlałem. Straciłem równowagę, upadłem” – wspomina Ocon.

“Nie czułem się dobrze. Udeło mi się dojechać w punktach mimo startu z ostatniego miejsca, ale w międzyczasie sikałem krwią. Nie było dobrze” – dodaje kierowca.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi