KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of United States

Norris krytykuje limity toru: “Jedna z najgłupszych zasad w F1”



W trakcie rywalizacji na Circuit of the Americas wielu kierowców miało problemy z limitami toru. Jeden z nich, Lando Norris, mocno krytykuje zasady Formuły 1 w tym aspekcie.

Tor w Austin to obiekt wymagający technicznie, ale równie umożliwiający wybór różnych linii jazdy. Dzięki temu możliwe są ataki, ale te czasami wiążą się z możliwością wyjazdu poza tor.

Od jakiegoś czasu w Formule 1 obowiązuje zasada zero wyjątków w zakresie wyjazdów poza limity toru. Nie jest ważne, czy kierowca na nim zyskał czy stracił – jeżeli wyjedzie nie zostając przez nikogo wypchniętym to jest mu liczone przekroczenie.

Po trzech wykroczeniach kierowca otrzymuje ostrzeżenie i każde następne wiąże się z karą 5 sekund. Wczoraj w wyścigu przekroczeń limitów toru było aż 28 – głównie w zakręcie pierwszym. Kary nie dostał żaden zawodnik, ale ostrzeżenia wyłapało kilku, w tym Lando Norris. Mocno utrudniło mu to walkę o 2. miejsce z Charlesem Leclerckiem.

 

Kierowca McLarena uważa, że obecny system limitów toru wymaga zmian.

“Jeden z moich wyjazdów był w walce. To jedna z najgłupszych zasad jaką mamy. Jesteśmy zachęcani do ścigania, ale jeżeli ścigamy się za bardzo to dostajemy karę. Miałem uznane przekroczenie limitów gdy próbowałem objechać Charlesa Po zewnętrznej i straciłem na tym czas. Nie ma to dla mnie sensu w kontekście ścigania. Mocno utrudniło mi to potem walkę” – mówi Norris, cytowany przez racefans.net

Asfaltowe pobocza toru w Teksasie mogą zachęcać do prób wyprzedzania, ale mimo poszerzenia linii w niektórych zakrętach i tak połowa stawki wyłapała przynajmniej jedno przekroczenie.

Norris zwraca uwagę na jeszcze jeden czynnik, utrudniający kierowcom życie.

“Zwłaszcza w zakręcie 19. przy mocnym, niestabilnym wietrze było bardzo zdradliwie. Trudno jest być na limicie, nie popełniać błędów i unikać wyjazdów w takich okolicznościach. Wcześnie wyłapałem moje ostrzeżenia i musiałem być bardzo ostrożny bo wiedziałem, że nie mogę sobie pozwolić na karę. Kiedy było trzeba, podejmowałem jednak ryzyko” – dodaje Lando.

Na podstawie: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi