KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of United States - Practice & Sprint Qualifying

Norris i Verstappen mówią jednym głosem, sensacyjny Hulkenberg



Na podobne trudności związane z kwalifikacjami w Austin zwracali uwagę kierowcy, którzy dziś ustawią się w pierwszym rzędzie do Sprintu. A jak swoje 4. miejsce komentuje Nico Hulkenberg?

Wyniki

 

Wyniki kwalifikacji do Sprintu GP USA 2025 F1

Skrót

Norris komentuje

 

Po tym jak Lando Norris wpadł na metę, wydawało się, że nikt nie będzie w stanie go pokonać. A jednak – pole position ostatecznie trafiło do Maxa Verstappena. Kierowca McLarena nie był tym zdziwiony.

 

“Bardzo chcielibyśmy być na pole position, ale to nie jest zaskoczenie dla nas, że jesteśmy nieco wolniejsi od Red Bulla ostatnio. Ja jestem całkiem zadowolony. Jest oczywiście kilka rzeczy tu i tam, które mógłbym poprawić – wpadłem na kilka wybojów i coś poszło nie tak w niektórych miejscach, ale na tym polega trudność tego toru” – mówi Norris.

“Jeżeli byście zapytali kierowców, czy czują się pewnie w wyboistym pierwszym sektorze to większość by powiedziała, że nie, ale to taki tor, na którym musisz do tego przywyknąć. Moje okrążenia były całkiem dobre, ale łatwo było najechać na nierówność pod złym kątem czy za bardzo odpuścić przed wybojem i w taki sposób traci się 7 setnych” – dodaje kierowca.

Norris spodziewa się jednak walki z Maxem Verstappenem w dalszej części weekendu.

“Nasze tempo wyścigowe jest zazwyczaj nieco lepsze. Przez cały rok mieliśmy problemy z tempem kwalifikacyjnym, zwłaszcza, gdy było blisko z Red Bullem. Dlatego nie jestem zaskoczony, ale jest nadzieja w wyścigu na powrót na czoło” – dodaje kierowca McLarena.

 

Verstappen po dobrym dniu

 

Z osiągniętego wyniku może być zadowolony Max Verstappen, który nadal liczy się w walce o mistrzostwo świata kierowców i staje przed szansą odrobienia kolejnych punktów do kierowców McLarena.

“To były całkiem przyjemne kwalifikacje. Byliśmy blisko siebie w każdym z segmentów, próbując po prostu poskładać wszystko wtedy, gdy miało to największe znaczenie. Nie było to jednak łatwe. W SQ3 mieliśmy miękką mieszankę, o której nic nie wiedzieliśmy. Wyszło jednak dobrze. Nadal spodziewam się twardej walki w Sprincie, ale oczywiście wolelibyśmy jej uniknąć” – mówi Max Verstappen.

“Wiatr falował, momentami porywy były bardzo duże. Tor jest bardzo wyboisty więc łatwo popełnić błąd. Trzeba było sobie w niektórych miejscach zostawić nieco marginesu. Dla nas jednak to był dobry dzień. Jutro postaram się mieć dobry start i niezłe tempo w wyścigu i zobaczymy” – dodaje Holender.

Bohater

 

Nie da się ukryć, że największym zaskoczeniem kwalifikacji w Austin był wynik Nico Hulkenberga, który uległ tylko Verstappenowi i kierowcom McLarena.

 

“Jestem naprawdę usatysfakcjonowany tym, jak wszystko się dziś potoczyło. Od pierwszego treningu dobrze zaczęliśmy i mimo było widzieć, że te osiągi z nami zostały. Dobrze czułem samochód, pracował on w świetnym oknie, dokładnie w najlepszym zakresie i widać to po czasie okrążenia” – mówi Hulkenberg.

“Lubię jazdę po tym torze, daje sporo frajdy i jeżeli wszystko wyjdzie dobrze, daje sporą nagrodę. Sprint będzie wyzwaniem bo wokół mnie będzie sporo szybkich samochodów, ale będziemy walczyć i spróbujemy zmienić naszą pozycję w mocny wynik” – dodaje Niemiec.

Kolejność startowa

 

Tak przedstawia się ona przed dzisiejszym Sprintem (godz. 19:00):

 

Grid Sprint USA



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi