KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

kolizja Sprint F1 GP USA

McLaren wini innych kierowców za kolizję Piastriego i Norrisa



Po kolizji w pierwszym zakręcie Sprintu w Austin, nikt w McLarenie nie czuje, że mogła być ona winą zawodników z Woking.

Startujący z 2. i 3. miejsca Lando Norris i Oscar Piastri nie przejechali w Sprincie w Austin nawet jednego okrążenia. Obaj odpadli po kolizji w pierwszym zakręcie, zderzając się ze sobą. Trudno jednak twierdzić, że któryś z nich ponosi zdecydowaną winę za ten incydent.



Szefostwo wini

 

“To było okropne. Żaden z naszych kierowców nie ponosi tu winy. To była amatorka ze strony niektórych kierowców. Wyraźnie Nico wjechał w Oscara, a nie miał żadnego biznesu żeby być tam, gdzie był. Wjechał w jego lewą tylną oponę” – denerwował się po Sprincie Zak Brown, cytowany przez BBC.

Sędziowie nie podjęli żadnej akcji po tej kolizji, uznając ją za incydent wyścigowy. Andrea Stella widział tam jednak dwóch winnych – Nico Hulkenberga i Fernando Alonso.

“Nie mieliśmy szansy na ściganie. To zaskakujące, że niektórzy kierowcy z ogromnym doświadczeniem nie zachowują należytej ostrożności. Dojedź do pierwszego zakrętu, upewnij się, że nie uszkodzisz auta żadnego z rywali i jedź dalej” – mówi Stella.

Co ciekawe, Helmut Marko, doradca Red Bulla, również uważa, że największą winę w tym incydencie ponosi Fernando Alonso.

 

“Myślę, że w głównej mierze Alonso zadbał o rozwój spraw. Potem to był już łańcuch reakcji. To się zdarza w pierwszym zakręcie, zwłaszcza tu bo jest bardzo szeroki. To był incydent wyścigowy, ale sądzę, że tym razem kierowcy McLarena są tu niewinni” – powiedział Marko, cytowany przez racingews365.com

Kierowcy komentują

 

Po Sprincie Lando Norris ma już tylko 33 punkty przewagi nad Maxem Verstappenem w klasyfikacji generalnej kierowców Formuły 1.

“Jak wszystkie rzeczy, które robimy, będzie to przeanalizowane. Myślę, że zajmie to nieco więcej czasu i nie stanie się przed jutrzejszym wyścigiem. Będziemy musieli wszystko zrozumieć, ale ja nic nie byłem w stanie zrobić. Oscar podobnie – został uderzony i to nie była jego wina” – przyznaje Anglik.

 

“To była pechowa sytuacja, która nie tylko sprawiła, że nie mogłem się dziś ścigać, ale również utrudniła moje przygotowania do wyścigu” – dodaje Norris, który nie ma teraz odpowiedniej wiedzy na temat zużycia opon.

W podobnej sytuacji jest Oscar Piastri, który ma teraz 55 punktów przewagi nad Verstappenem.

“Nie jest to idealna sprawa, ale nie widziałem, co się stało. Próbowałem założyć sobie Lando w tym zakręcie, a obaj byliśmy bardzo daleko od wierzchołka. Potem zostałem uderzony i wysłany na Lando. Szkoda” – dodał Piastri.

Kiderowcy McLarena mają dziś szansę na odbudowanie się w wyścigu, ale nie będzie to łatwe bowiem z pole position startuje Max Verstappen. Lando Norris wywalczył drugie pole startowe, a Oscar Piastri dopiero szóste.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi