KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Mexico

McLaren tłumaczy brak poprawek w końcówce sezonu



Andrea Stella, szef McLarena mówi otwarcie, że jego zespół nie będzie już aktualizował swojego samochodu, a powód tego jest prosty – jest to zbyt trudne.

W ostatnich wyścigach McLaren wyraźnie przegrywa tempem z Red Bullem, a bywa, że też z innymi ekipami w czołówce. Jednym z powodów tego stanu rzeczy jest porzucenie rozwoju obecnego samochodu.

“Nie mieliśmy nowych części w Meksyku, nie będziemy mieli poprawek – a przynajmniej znaczących poprawek – na finałową część sezonu” – mówi Andrea Stella, szef McLarena.

Jest to przeciwna strategia do tej zastosowanej na ten sezon przez Red Bulla, który miał poprawki w 9 z 10 ostatnich rund. Stella mówi, że decyzja ta wynika nie tylko z przygotowań do rewolucji technicznej w sezonie 2026, ale również z tego, że McLarenowi było już bardzo trudno poprawiać obecną konstrukcję.

 

“Te samochody, a szczególnie nasz bolid, osiągnęły bardzo wysoki poziom dojrzałości technicznej, co oznacza, że efekty naszej pracy aerodynamicznej są coraz mniejsze. Dodanie jednego punktu docisku zajmuje tygodnie rozwoju. Będąc w takiej fazie i przed zmianą regulacji, znacznie bardziej efektywne jest przenieść swoje skupienie i środki na przyszłoroczne auto” – mówi szef McLarena.

“I to zrobiliśmy w ostatnich tygodniach. Ogólnie wszystko zależy od tego w jakiej fazie rozwoju obecnego bolidu jesteś. My praktycznie doszliśmy do jej końca” – dodaje Stella.

McLaren musi brać też pod uwagę w swoich planach to, że znów będzie miał mniej czasu w tunelu aerodynamicznym i przy symulacjach CFD niż rywale za sprawą wygranej w klasyfikacji konstruktorów.

 

“To decyzja, która została podjęta przez nas na podstawie danych – tego, jak trudno jest nam już dodać jeden punkt docisku do obecnego bolidu. Pod względem efektywności pracy w tunelu aerodynamicznym i przy symulacjach to jedyny słuszny wybór, biorąc pod uwagę nasze uwarunkowania. Im większe sukcesy odnosisz tym bardziej jesteś ograniczony w pracy z tymi narzędziami” – mówi Stella.

“Musimy używać naszych narzędzi w najbardziej efektywny i wydajny sposób dla nas przez najbliższe tygodnie, a to oznacza, że musimy skupić się na sezonie 2026. Chcemy wtedy wygrać mistrzostwo i to wymaga właśnie takiej decyzji. Musimy mieć pewność, że wyjedziemy na tor konkurencyjnym autem w 2026 roku” – dodaje szef McLarena.

Ekipa z Woking przeżywa obecnie najdłuższą serię bez zwycięstwa w tym sezonie – trwającą już 4 wyścigi. Stella wierzy, że jego zespół czekają jeszcze mocne rundy w tym sezonie.

“Nadal możemy sporo wykrzesać z samochodu na ten rok, optymalizując ustawienia. W kilku ostatnich wyścigach tego brakło, jak na przykład w Austin, gdzie ze względu na nieprzejechanie Sprintu, nie mieliśmy danych na wyścig. Jest wiele czasu do wyciągnięcia z tego samochodu i czekamy na solidny koniec sezonu” – dodaje Stella.

Na podstawie: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi