KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Charles Leclerc GP Singapuru 2025 F1

Leclerc wściekał się przez radio. Vasseur przyznaje: Mamy problem



Dla Ferrari Grand Prix Singapuru było bardzo trudnym wyścigiem, w którym zamiast walczyć z rywalami, zespół walczył ze swoim autem.

Już w sobotę podczas kwalifikacji kierowcy Ferrari poradzili sobie przeciętnie, zajmując 6. i 7. miejsca. A przed weekendem spodziewali się być mocni na torze, na którym jako jedyni w 2023 roku przerwali hegemonię Red Bulla.

W wyścigu Charles Leclerc zaliczył dobry start i przebił się przed Andreę Kimiego Antonellego. Później jednak pojawiły się problemy z temperaturami. Leclerc musiał odpuszczać na długo przed zakrętami by nie przegrzewać hamulców. Skończyło się na tym, że łatwo wyprzedził go Andrea Kimi Antonelli.

Tuż po stracie pozycji Leclerc wściekał się na zespół praz radio: “Nawet nie próbujcie narzekać. Do ku*wy nędzy, ciągle robimy 200 metrów lift and coast”.

 

“Na 10 ostatnich okrążeniach straciliśmy 10-15 sekund ponieważ musiałem zarządzać hamulcami. Właściwie musiałem to robić przez cały wyścig, wszyscy musieli to robić, ale szczególnie my. To był bardzo trudny wyścig” – powiedział Charles Leclerc po wyścigu.

Te same problemy miał Lewis Hamilton, a mimo to Ferrari zdecydowało się na agresywną strategię zjazdu w drugiej części wyścigu po miękkie opony i pogoń za Andreą Kimim Antonellim. Skończyło się na tym, że Hamilton stracił Hamulce i w efekcie również 7. miejsce na rzecz Fernando Alonso.

“Startując ze środka stawki, mieliśmy problemy z chłodzeniem. Od 3-4 okrążenia musieliśmy zacząć zarządzać wyścigiem i to trwało przez 58 okrążeń. Kiedy byliśmy w czystym powietrzu byliśmy w stanie naciskach i tempo było wtedy nawet dobre. Ale tak było tylko przez 10% wyścigu. To za mało” – przyznaje szef zespołu, Frederic Vasseur, cytowany przez autoracer.it.

“Musimy rozwiązać te problemy ponieważ nie możemy oczekiwać, że cały czas będziemy w czystym powietrzu. Tak nie osiągniemy pożądanych wyników. To frustrujące dla zespołu, a przede wszystkim dla kierowców. Widzieliśmy to zwłaszcza u Lewisa pod koniec. W pełni rozumiem odczucia kierowców. Musimy teraz skupić się na kolejnych wyścigach” – dodaje szef Ferrari.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi