KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

meksyk lawson

Meksykańska federacja: To Lawson był winien incydentu z porządkowymi



Według meksykańskiej federacji samochodowej, to Liam Lawson spowodował zagrożenie podczas incydentu z porządkowymi na początku Grand Prix Meksyku.

Na początku rywalizacji na Autodromo Hermanos Rodriguez doszło tylko do kilku drobnych kontaktów między kierowcami, a najbardziej ucierpiało auto Liama Lawsona, który pogubił nieco części przedniego skrzydła. Kierowca zjechał do boksów, a w miejscu kontaktu wywieszono podwójne żółte flagi by móc posprzątać tor.

Lawson wracał daleko za całą stawką i porządkowi nie poczekali na jego przejazd i zaczęli sprzątać tor. Gdy kierowca RB nadjeżdżał, porządkowi zdążyli w ostatniej chwili uciec z toru.

Po całej sytuacji Lawson natychmiast zgłosił sprawę przez radio: “Co do ku*wy? O mój Boże, jaja sobie robicie? Widzieliście to? Mogłem ich ku*wa zabić” – powiedział kierowca, a inżynier pochwalił go za uniknięcie porządkowych.

 

Już po wyścigu Lawson przyznawał, że ta sytuacja była “nieakceptowalna”.

“Nie mogłem uwierzyć w to, co widzę. Wszedłem w 1. zakręt i było tam dwóch kolesi biegących w poprzek toru. Prawie uderzyłem jednego z nich. To było bardzo niebezpieczne!” – mówił kierowca RB.

“Oczywiście gdzieś zabrakło komunikacji, ale nigdy wcześniej czegoś takiego nie doświadczyłem. Nie mogę zrozumieć, jak na torze, na którym toczy się wyścig, mogą biegać porządkowi w taki sposób. Mam nadzieję, że zostanie to jakoś wytłumaczone” – dodawał Lawson.

Wyjaśnienie nadeszło ze strony OMDAI Sport Mexico. Było ono obszerne i zawierało obrazy z onboardu Lawsona.

 

Według Federacji, Lawson nie zwolnił odpowiednio pod podwójnymi żółtymi flagami, które sygnalizowały obecność porządkowych na torze, a potem nie zmienił nawet linii jazdy.

“Analizując sekwencję nagrań z kamery onboard samochodu, widać, że kierowca Liam Lawson, wchodząc w pierwszy zakręt, obiera linię wyścigową, na której byli wyraźnie widoczni porządkowi, interweniujący zgodnie z procedurami w celu uprzątnięcia toru” – czytamy w komunikacie.

“Porządkowi byli aktywni z zagrożonej strefie, ale kierowca Liam Lawson nadal skręca kierownicą na linię wyścigową do zakrętu 2, bez zmiany trajektorii bolidu, mimo że porządkowi przechodzili przez tor, wracając do swojego stanowiska. Działo się to w obszarze prac, co pokazuje, że kierowca nie zjechał z linii wyścigowej mimo obecności porządkowych na torze” – głosi pismo.

Na podstawie: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi